Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikkailmoitus, hakijoita 160

Vierailija
15.06.2020 |

Kävin eilen työhaastattelussa. Siivojan paikka. Kysyin, kuinka paljon on tullut hakemuksia. Vastasi 160!
Mielestäni ihan hirveästi.

Miten ihmeessä voi saada töitä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä voi saada töitä?

Hakemalla 160 eri työpaikkaa.

Vierailija
2/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku senkin paikan luultavasti saa. Onhan se totta että 159 jää siinä nuolemaan näppejään, ja tästä päästään siihen että jos työpaikkoja ei yksinkertaisesti ole niin paljon kuin hakijoita, kaikki eivät millään saa töitä. Mutta eipä siinä auta kuin tehdä parhaansa työnhaussa ja toivoa että tärppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö, moniko pääsi haastatteluun? Luulen, että haastatteluun päässeenä olet huomattavasti lähempänä saada paikan kuin mitä 160 hakijasta voisi ajatella. Ja jos juuri tuo paikka ei tärppää, niin hakemalla ahkerasti saattaa jossain vaiheessa hyvinkin tärpätä. Kuten edellä sanottiin, joku sen paikan kuitenkin saa!

Vierailija
4/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi pitääkin hakea mahdollisimman hyvin itselle sopivia paikkoja, ei mitä tahansa paikkoja. Mitä tarkemmilla kriteereillä hakee, sen todennäköisemmin paikan myös saa.

Omissa hauissani on yleensä 20-30 kilpakumppania ja yli puolella kerroista pääsen haastatteluun. Tyhmin työnhakuvinkki ikinä on hakea kaikkea mahdollista.

Ilmeisesti sinulla on pitkä työkokemus ja/tai siivoojan koulutus, koska pääsit haastatteluun.

Vierailija
5/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset hakevat samoihin paikkoihin. Kannattaa hakea niihin mihin kukaan muu ei hae.

Vierailija
6/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni enää onnistuu saamaan pätkittäin 9-10€/h palkattua työtä max 5-6kk/v.

Ikää vähän alle 50.

Meillä on yhteinen yritys, joten mitään tukia ei tipu. Käytännössä yeityksemme työllistää vain minut ja siitä saa yhden ihmisen kohtuullisen palkan.

Ihmiset ihmettelevät, miksi vainoni ei MENE kunnon töihin.

Onhan hän merkonomi ja ylioppilas, sen kun menee hyvin palkattuun toimistotyöhön.

Vierailija
7/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on myös vaikuttanut tähän, että avoimiin työpaikkoihin tulee valtavasti hakemuksia.

Kannattaa kirjoittaa rohkeasti oman näköinen hakemus, missä esittelee itsensä, ammattitaitonsa, miksi hakee juuri tähän työtehtävään ja miksi juuri minut pitäisi valita.  Ei mitään netistä kopioitua pohjaa. 

Yleisesti ottaen avoimiin työpaikkoihin ei kannata edes hakea, vaan piilotyöpaikkoihin, silloin voit olla jopa ainut hakija. 

Suhteiden kautta menee parhaimmat paikat.

Vierailija
8/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupaikkakunnilla on niin vähän hakijoita, että siellä voi olla pulaakin hakijoista. Tuttu nuori haki heidän kesämökkinsä paikkakunnalle töihin. On siellä kunnassa monta tuhatta asukasta, mutta ehkä ne oman kylän nuoret haluavat isommille paikkakunnille töihin. Tai sitten siellä on kesätöitä niin paljon, että omat nuoret eivät edes riitä. On maatiloja, metsän istutusta, sitä paljon puhuttua mansikan poimintaa, jne.

Vierailija
9/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmin työnhakuvinkki ikinä on hakea kaikkea mahdollista.

Mitä siinä häviää, jos niitten itselle parhaiten sopivien paikkojen _lisäksi_ jättää hakemuksen myös joihinkin sellaisiin, mitkä ottaisi vastaan, jos sattuisikin hyvällä onnella pääsemään?

Vierailija
10/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyitkö, moniko pääsi haastatteluun? Luulen, että haastatteluun päässeenä olet huomattavasti lähempänä saada paikan kuin mitä 160 hakijasta voisi ajatella. Ja jos juuri tuo paikka ei tärppää, niin hakemalla ahkerasti saattaa jossain vaiheessa hyvinkin tärpätä. Kuten edellä sanottiin, joku sen paikan kuitenkin saa!

Harvoin haastatellaan enemmän kuin 4. Vie liikaa ylemmän tason työaikaa, jos haastatellaan enemmän. Usein valitaan yksi työhön + yksi varalle, jos toinen ei otakaan paikkaa vastaan.

Vierailija
11/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikiseen työpaikkaan on tunkua, ja erityisesti nyt, kun yt:t pyörii jatkuvasti lähes joka puolella.

Mitään työpaikkaa ei saa kevyesti noin vaan, tuosta nappaamalla. 

Siivoustyökin on tavallaan luottohommaa, siivoojaa näkee ja kuulee joka ainoassa työpaikassa paljonkin asioita, joita ei itseasiassa saisi tietää, ei nähdä ei kuulla.

Samoin on kotisiivouksessa, ei ketä tahansa voida päästää toiste ihmisten kotia siivoamaan.

Kilpailu työpaikoista on rankkaa, ja se on todellinen lottovoitto jos töihin onnistuu pääsemään.

Vierailija
12/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan työpaikkaan on haettu johtotason henkilöä jo yli puoli vuotta. Hyvin vähän hakijoita, ketään heistä ei ole haluttu edes haastatteluun. Tällä hetkellä asia on tauolla, sillä on turha ilmoitella jatkuvasti, kun ketään riittävän hyvää ei näytä olevan tulossa. 

Vierailija
13/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, erikoisempiin töihin ei löydy ihmisiä. Kun niihin ei sovellu kuka tahansa, vaan pitäisi olla ammattitaitoinen, mielellään hyvä työn jälki ja innostunutkin. Melkein kuka tahansa homman osaava kelpaisi esimerkiksi kaivinkoneen kuljettajaksi tai teurastajaksi. Näistä on meillä päin huutava pula. Eläkeläisiä on pyydettävä töihin, kun ei muita löydy.

Vierailija
14/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työtön koko elämäni. Ei kiinnosta duunit kun KELA hoitaa.

Vierailija
15/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olisi pelkkää vedätystä? Tuolla hakijamäärällä halutaan ehkä vain tyrmätä suoraan kaikki mahdollisuudet palkkaneuvotteluihin, tai muihin etuihin tai edes siihen että kehtaa vaatia noudatettavan työsuhdetta koskevaa lainsäädäntöä. Työntekijän pitäisi olla vain kiitollinen että pääsee puoliorjaksi.

Vierailija
16/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työpaikan vaihtaja, eli minulla on jo työpaikka, mutta haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Kyse saman alan työpaikasta. 

Kumpi valitaan mieluummin: Täysin työtön vai työpaikan vaihtaja? Onko kokemuksia?

Vierailija
17/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut työtön koko elämäni. Ei kiinnosta duunit kun KELA hoitaa.

Tämä on oikea asenne, jota kaivattaisiin tähän maahan lisää. Duunia ei kuitenkaan kaikille ole.

Vierailija
18/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työpaikan vaihtaja, eli minulla on jo työpaikka, mutta haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Kyse saman alan työpaikasta. 

Kumpi valitaan mieluummin: Täysin työtön vai työpaikan vaihtaja? Onko kokemuksia?

No sitähän ne kaikkialla toitottaa, että työllisen on helpompaa vaihtaa työpaikkaa kuin työttömän saada töitä.

Jos näin on, niin pahalta näyttää meikäläisen kohdalla. Olen nyt työnvaihtajana hakenut uutta työtä, mutta en pääse edes haastatteluun. Ollenkaan. Työttömänä pääsin paremmin. Tosin olen ollut vasta alle vuoden nykyisessä paikassa, joten näytän ehkä sitten siltä etten viihdy kauan yhdessä paikassa ja siten olisin riski palkata. Mutta kun ei ole kyse viihtyvyydestä, vaan siitä että tarvitsen kokoaikatyötä nykyisen osa-aikatyön tilalle.

Vierailija
19/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin on jotenkin ymmärtänyt, että jostain syystä, työpaikan vaihtaja saisi paikan todennäköisemmin kuin täysin työtön.

Jos joutuu sinne ns. "työttömyys kierteeseen", niin sieltä on muuten todella vaikea päästä pois. Ja mitä enemmän sitä työttömyyttä kertyy, sitä vaikeampaa työpaikan saanti on.  Kokemusta on.

Vierailija
20/31 |
15.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain ruokakauppaan verkkokaupan keräilijäksi. Ilmoitus olis facebookissa, joten siellä oli joku kysellyt kommenteissa paljonko tuntimäärä ja onko määräaikainen vaiko vakituinen, näistä ei ilmoituksessa ollut mainintaa. Vastaus oli, että tunnit tarkentuu myöhemmin, mutta määräaikaisia.

Ei siis mitään infoa oliko työ esimerkiksi 10 h/vk kesto 2 kk vai esimerkiksi 30 h/vk ja puolen vuoden määräaikainen. Ilmoitus vain facebookissa, ei esim. työkkärin sivuilla.

Näistä pienistä tiedoista ja vain facebook-ilmoituksesta huolimatta oli ollut n. 100 hakijaa. Huh huh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi