Mistä työtön köyhä sait vuokra-asunnon?
Kommentit (27)
Satolta sain kun viimeksi vuokralla asuin. Haluamaltani rauhalliselta alueelta saunallisen kaksion.
Vierailija kirjoitti:
siis köyhä meinaa ettei ole rahaa vuokravakuuteen ja työtön meinaa ettei saa lainaa olenko oikeassa Ap?
olen ollut samassa jamassa ja nyt kärvistelen Saton slummissa koitan saada töitä jotta saan vuokravakuus rahat. kela myöntää vakuusrahat mutta olen saanut vuokranantajilta ainoastaan kielteisiä vastauksia ihan ymmärrettävästi.
Kaikko eivät vaadi sitä vuokravakuutta mutta luottotiedot tulisi olla kunnossa. Huolehtikaa aina vuokranne ensin ja arvostakaa niitä asuntoja, pitäkää hyvää huolta ja ajatelkaa kuin se olisi oma koska ette haluaisi omaankaan asuntoon vikoja tai muita ongelmia. Tällä ajatuksella olen pitänyt jokaisesta kodista hyvää huolta.
Kerron nyt vielä että jännitin uutta hyvin pientä asuntoa mutta olin yllättynyt kuinka kiva asunto olikaan ja varmasti asiaan vaikuttaa se kuinka valoisa asunto on kuten myös se pohjaratkaisu. Muutin yksin isommista tiloista mutta sopeudun hyvin ja ajattelen järkevästi asioita joten jos tarvitset edullisempaa asuntoa niin joskus niistä neliöistäkin voi hieman tinkiä ja saada pikkusen edullisemmalla hyvän asunnon. Paikkakunta tietenkin vaikuttaa asiaan.
Aiemmin yksityiseltä, mutta vuosien mittaan vuokra nousi liikaa, joten muutin pari vuotta sitten kaupungin asuntoon. Asun nyt keskisuuren kaupungin lähiössä, onneksi on kuitenkin rauhallinen talo. Vuokran pitäisi Kelan normien mukaan olla vieläkin pienempi, mutta siihen hintaan täältä ei löydy mitään, koska normit eivät ole nousseet vuosiin, mutta vuokrat ovat.
Minulla (siisti, keski-ikäinen nainen) ei ole koskaan ollut ongelmia löytää vuokra-asunnoa, olinpa töissä tai työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt vielä että jännitin uutta hyvin pientä asuntoa mutta olin yllättynyt kuinka kiva asunto olikaan ja varmasti asiaan vaikuttaa se kuinka valoisa asunto on kuten myös se pohjaratkaisu. Muutin yksin isommista tiloista mutta sopeudun hyvin ja ajattelen järkevästi asioita joten jos tarvitset edullisempaa asuntoa niin joskus niistä neliöistäkin voi hieman tinkiä ja saada pikkusen edullisemmalla hyvän asunnon. Paikkakunta tietenkin vaikuttaa asiaan.
Siis Joo Kodeilta tämä asunto. Kannattaa toimia nopeasti ettei mene joku asunto ohi tai pitkitä päätöksentekoa suotta. Varatkaa vain jos olette todellakin kiinnostunelta. Minulla on hyvä kokemus alun yhteydenotosta muuttoon asti. Kaikki on sujunut hyvin ja asiakaspalvelu on ollut erinomaista varsinkin verrattuna nykyiseen asiakaspalvelutasoon Suomessa. Kätevää todellakin ja nykyaikaista sekä raikasta tekemistä. Ei moitittavaa minulla tähän asti.
Ensin yksityiseltä, sitten kun tuli vuokrankorotus niin kaupungilta.
Ei se työttömyys ole este vaan luottotiedot ratkaisevat. Hoitakaa aina asianne kunnolla ja olkaa rehellisiä sekä avoimia.