Mistä työtön köyhä sait vuokra-asunnon?
Kommentit (27)
Etsikää pienten paikkakuntien gryndereitä, jotka ovat ostaneet aiemmin liikkeiden omistamia kokonaisia taloyhtiöitä. Niistä löytyy.
Eikö kannattaisi hakea kaupungilta?
Etsin kämpän, tein vuokrasopimuksen, maksoin taluuvuokran ja muutin.
Yksityiseltä. Jos luottotiedot ovat kunnossa, ei yleensä ongelmaa. Helpottaa, jos olet esim. opiskelija,työttömän status on kieltämättä miinus vuokranantajille,kuten perheellisyyskin joillekkin ( vaikka miten lyhyellä pilipaliopistokurssilla, etpä ainakaan valehtele). Takuuvuokran verran elämiseen on oltava jemmassa patjan alla, jos et saa lainaa mistään/ ole valmis maksamaan korkoa takauksesta. Hoida vuokrasi hyvin,karsi muusta elämisestä,ole siivosti niin vuokranantaja on tyytyväinen.
Lumolta. Tästä on 1 km kaupungin keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja maksaa kamalasti
En mistään, kun on luottotiedotkin menneet. Yhden kävelysillan lipan alla pahvilaatikoista kyhätyssä majassa asustelen ja selailen ajan kuluksi vauvapalstaa. Tarpeillani käyn läheisen kerrostalon parvekkeen lipan alla, niin ei tarvi ite haistella. Taitaa olla omistusasuntoja, kärvistelköön helteellä paskan käryssä, rikkaat onnekkaat.
siis köyhä meinaa ettei ole rahaa vuokravakuuteen ja työtön meinaa ettei saa lainaa olenko oikeassa Ap?
olen ollut samassa jamassa ja nyt kärvistelen Saton slummissa koitan saada töitä jotta saan vuokravakuus rahat. kela myöntää vakuusrahat mutta olen saanut vuokranantajilta ainoastaan kielteisiä vastauksia ihan ymmärrettävästi.
Vierailija kirjoitti:
Piti halvempaan hakeutua eikä satoja euroja yli paikallisen hintatason.
On kyllä ikävää että ihmisiä ajetaan kuin lampaita kauheisiin ja kalliisiin vuokraluukkuihin, vailla omaa tilaa. Kuin susiajolla. Eri asia jos joku on vapaaehtoisesti vuokralla ja laadukas asunto. Jotenkin tulee mieleen eriarvoisuuden luonti suunnitellusti ja rahastus. Kuin Neuvostoliitossa, ellei ollut uraa ja rahaa. Asumisessa todellakin on eroja missä ja miten asuu.
Kaupungin lafkalta ja yksityishenkilöltä välittäjän kautta. Kummallakin kerralla oli vielä maksuhäiriömerkintä päällä.
Mä olen asunut kaupungilla vuokralla v. 2004 lähtien. Sitä ennen muualla vuokralla. Työttömänä olen ollut kaksi vuotta.
Kaupungilta. Asun keskustan lähellä
Sain Hekan asunnon 19 vuotta sitten, olin silloin työssäkäyvä opiskelija. Nykyään olen työtön ja köyhä ja kiitollinen tästä Hekalla asumisesta. Vuokra on tosin noussut paljon näissäkin. Mutta onpahan varma asuinpaikka, ei tarvi mitään stressata kuten yksityisellä että milloin lähtee asunto alta.
Tutun kautta. Työttömyys ei haitannut vuokranantajaa ollenkaan. On hyvin tyytyväinen meihin vuokralaisina ja pelkää että muutamme pois naapureiden satunnaisen metelin takia. Luottotiedot ovat kunnossa.
Meilläpäin Lumolta muuttanut paljon ihmisiä pois kun edullisesti saa sopimuksen mutta sitten vuokrankorotuksia vuosittain. Itse asunut kaupungin vuokra asunnossa 22v, vuokrataso edullinen, hyvin harvoin on vuokra noussut. Ja riippuu tietysti kaupungista mistä saa edullisia asuntoja.
Kaupungissa, kivalla paikalla ja hyvien yhteyksien äärellä. Asunnon sai hakemalla, luottotiedot kunnossa. Ilman vuokravakuutta. Olen siisti ja asun siististi, hoidan asiani. Kaikki meni hyvin.
Kaverilta. Hope this helps.