Juhannuksen kauppalasku!
Meillä näyttäisi juhannusviikon kauppalasku olevan 211€. Vielä täytyy alkossa käydä, sinne menee n 60€. Viisi syöjää on.
Kommentit (49)
No kyllä tuo summa menee kevyesti juhannusostoksiin.
Juhlapäiviksi ostetaan aina herkumpaa ruokaa ja juomaa ja lisäksi monille tulee vieraita, joka sekin nostaa kauppalaskua.
Ja riippu perheen koosta tietenkin. Vielä jos mennään mökille, ruokaa ostetaan ns. varastoon.
Kahdensadan euron kauppalasku juhlapyhiksi on perheillä lähes normi, ei siinä ole mitään ihmettelemistä.
Ja päälle tulee vielä hyvät viinit, kuohuviini ja oluet juhannussaunaan.
Meillä on neljä henkeä. Syödään kuitenkin ihan normaalisti, eikä mitään hengenvaarillisesti lihava tyyliin muovipussillinen ruokaa per naama.
Juhannusruokana neljälle menee: Yksi kabanossi paketti, yksi kanafile paketti, salaattia, kilo uusia perunoita, kurkkua, tomaattia ja vähän kivennäisvettä. Alkoholijuomia on omasta takaa, kun haemme ne kerran vuoteen Latviasta kylpyläreissun yhteydessä. Juhannuksen kauppalasku noin 20 euroa.
Montako pussia herne-maissi-paprikaa tuli hankittua?
Vierailija kirjoitti:
0, mutta ostin kyllä mangoja, kirsikkatomaatteja, rypäleitä, avokadoja, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, kurkkua, paprikaa, inkivääriä, omenoita ja rucolaa.
Pitäähän syödä myös ma, ti, ke ja to.
Ihanaa kun kaapit on täynnä ja voi tehdä mitä vain ruokaa!
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö vielä loppuviikosta täydentää?
Tarkoitus oli ostaa siten ettei tarvetta ole, emmekä saaresta lähde mitään maitoa hakemaan. Sitä ostin 10 litraa, eiköhän tuo riitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on neljä henkeä. Syödään kuitenkin ihan normaalisti, eikä mitään hengenvaarillisesti lihava tyyliin muovipussillinen ruokaa per naama.
Juhannusruokana neljälle menee: Yksi kabanossi paketti, yksi kanafile paketti, salaattia, kilo uusia perunoita, kurkkua, tomaattia ja vähän kivennäisvettä. Alkoholijuomia on omasta takaa, kun haemme ne kerran vuoteen Latviasta kylpyläreissun yhteydessä. Juhannuksen kauppalasku noin 20 euroa.
Onko tuo siis koko juhannusviikonlopulle pe-la (kuten juhannus ja juhannusruuat nyt yleensä ajatellaan), vai vain yhdelle päivälle? Ja vedättekö siis normaalistikin siis ilman aamupalaaja välipaloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0, mutta ostin kyllä mangoja, kirsikkatomaatteja, rypäleitä, avokadoja, herkkusieniä, kesäkurpitsaa, kurkkua, paprikaa, inkivääriä, omenoita ja rucolaa.
Siinäpä oikein suomalaisen kesäkauden lähituottajien herkkulista ajankohtaisista raaka-aineista. Wau!
Itse meinasin pitää viikonloppun mehupaastoa pari päivää.
En saisi millään kulumaan tuota rahaa muuta kuin kävelemällä herkkutiskille ostamaan kaiken valmiina ja kilon klöntteinä.
Rakastan valmistaa ruokaa ihan alusta alkaen ja asioida torilla, josta voi hakea potut, herneet, mansikat jne.Raparepria saa takapihalta ja siitä saa monenmoista namia jälkkäriksi, jos vain on luova ja keksii siitä sitä hyvää.
Olen oikeastikin hyvä kokki, että se säästää paljon ruokakuluissa. Vaatimattomastakin raaka-aineesta saa mielettömiä herkkuja, jos vain viitsii miettiä ja luottaa itseensä
Alkoholissa on sama juttu, ettei se määrä vaan laatu. Miksi ostaa huonoa isolla rahalla kun voi ostaa yhden hyvän järkevällä budjetilla.
Itsellä samankokoinen ruokalasku. Alkoholijuomia en käytä ja siitä syystä olen saanut säästöön 50 000 € tässä 10 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä oikein suomalaisen kesäkauden lähituottajien herkkulista ajankohtaisista raaka-aineista. Wau!
Minulla ei ole mitään hinkua suosia suomalaista lähituottajaa.
Juhannuksessa se hyvä puoli ettei ole mikään pakko mättää ähkyyn kuten muulloin juhlapyhinä on tapana.
Yleensä noin 50 € kahdelta hengeltä, vähäiset juomat mukaan laskettuna. Juhannus ei ole meille mikään erityinen juhla, vaan normaali kesäviikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
En saisi millään kulumaan tuota rahaa muuta kuin kävelemällä herkkutiskille ostamaan kaiken valmiina ja kilon klöntteinä.
Rakastan valmistaa ruokaa ihan alusta alkaen ja asioida torilla, josta voi hakea potut, herneet, mansikat jne.Raparepria saa takapihalta ja siitä saa monenmoista namia jälkkäriksi, jos vain on luova ja keksii siitä sitä hyvää.
Olen oikeastikin hyvä kokki, että se säästää paljon ruokakuluissa. Vaatimattomastakin raaka-aineesta saa mielettömiä herkkuja, jos vain viitsii miettiä ja luottaa itseensä
Alkoholissa on sama juttu, ettei se määrä vaan laatu. Miksi ostaa huonoa isolla rahalla kun voi ostaa yhden hyvän järkevällä budjetilla.
Olen samaa mieltä, että mieluummin laatu kuin määrä ja itse tehtynä saa oikein hyvää. Mutta tuo reiluu 200 € viiden ihmisen ruuasta kolmelle päivälle on kyllä varsin maltillinen summa, vaikka itse tekisikin. Ei tarvita kuin vaikka yksi tai kaksi parempaa grillailujuttua ja sitten ihan peruskamat. Mökeille kun yleensä joutuu tässä vaiheessa kesää ostamaan kaikenlaista perustavataa, esim. mausteet, suolat, öljyt, jauhot, sokerit jne. jotka helposti tällaisissa vertailuissa lasketaan kotoa löytyviksi tarvikkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään eineksiä ostanut, no, hummusta toki, mutta en muuta. Hummusta olen tehnyt itsekin ja ihan hyvää sekin on ollut, nyt ostin valmista kun tahinia ei ole kotona.
Muuten kaikki on perusraaka-aineita. Hyvä liha maksaa yllättävän paljon.
Meillä menee 200-250€ joka la, kun ns isompi viikottainen keikka tehdään. Keskellä viikkoa jotain täydennystä lisäksi.
Spessuaikoina kuten vaikka nyt juhannus, niin summa nousee ehkä 50-100€. Alkoksi riittää muutama hyvä siideri.
2aik+2 teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, et saisi kulumaan 40€ per henkilö viikon ruokiin.
Pitääkö vielä loppuviikosta täydentää?