APUA! 3 vuotias söi raakaa kakku taikinaa, salmonella vaara?
Ei vielä pahoin vointia mutta pitäisikö kuitenkin lähteä päivystykseen?
Kommentit (21)
Oliko kakkutaikinassa raakaa kanaa?
Tuskin on mitään hätää. Kyllähän jotkut "juovat" raakoja kananmuniakin.
Suomessa ei ole kananmunissa salmonellaa kuin äärimmäisen harvoin.
Joo kyllä. Suomessahan esiintyy oireentonta mutta tappavaa supersalmonellaa.
Ja mitähän luulet, että teille siellä sanottaisiin? Luultavasti käännytettäisiin heti pois.
Suomalaisissa kananmunissa ei ole salmonellaa. Toki aina on mahdollisuus, mutta todella pieni.
Kakkutaikinaa ym taikinoita on syöty iät ajat. Mistä se salmonella olisi tullut?
Joo, pitää lähteä välittömsti päivystykseen.
Ei kannata enää lähteä päivystykseen. Ota yhteyttä hautaustoimistoon. Ei sentään, ota yhteyttä mielenterveystoimistoon. Olet hysteerikko.
Pienenä piti aina sisarusten kanssa kilpailla, kuka saa kaapia kakkutaikinakulhon 😄
Soita heti ambulanssi ja kiireellä sairaalaan.
Oletko ihan viisas, ap?
Itse söin juuri tiramisua! Siihenkin tulee raakaa kananmunaa, hui!
Olen 44-vuotta syönyt raakaa kakkutaikinaa aina leipoessani. Olen hengissä. Samoin kaksi teini-ikäistä lastani. Hekin ovat hengissä. Koskaan ei ole ollut salmonellaa. Mutta kannattaa varata jo lääkäriaika. Saattaa nimittäin olla, että 3-vuotias tippuu vielä keittiön jakkaralta ja lyö päänsä lattiaan.
meille isä teki jälkiruokaa, jossa vaahdotti keltuaisen, sokerin ja tumman kaakaojauheen. Se oli suklaamousse. valkuaista ei kuulemma kannattanut syödä, koska siinä on raakana A-vitamiinia tuhoavaa ainetta.
Mistä se salmonella siihen olisi tullut? Suomalaisissa kananmunissa sitä ei ole juuri ollenkaan ja munan sisälläkin selviytyy vain ihan jokunen salmonellalaji.
meillä ei pidetty sairaita kanoja
Vain Suomessa kakkutaikinan syöminen on kutakuinkin vaaratonta. Eikö ole outoa, että joku suomalainen tuote on puhtaampi kuin kiinalainen tai puolalainen.
Kyllä! Sanoisin, että nyt tilaat ambulanssin ja vaadit leikkussalin valmiiksi samantien.