Millä miliumit pois?
Onko kukaan onnistunut saamaan miliumeja jollain keinolla pois? Onko kellään kokemuksia laser-hoidoista miliumeja vastaan?
Itselläni on todella tiukassa olevia miliumeja. Itse niitä en saa pois millään. Asiaan perehtynyt kosmetologi on niitä välillä poistellut, mutta todennut hänkin, että ovat harvinaisen tiukassa ja täten saanut niitä pois aina max. 10 kerrallaan. Kosmetologilla pois ottaminen myös sattuu aivan kamalasti.
Kommentit (26)
Lähdettä en nyt muista, mutta olen myös lukenut, että kolesteroli noita aiheuttaa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että minulla oli aikaisemmin runsaasti m:ja sekä silmäluomissa että poskipäissä.
Myöhemmin paljastui, että kolesteroliarvoni olivat ”vaaralliset”.
Sain lääkityksen, ja kun kol.arvot tasaantuivat, m:t ovat sen jälkeen pysyneet poissa.
Yks sanoo että johtuu kuivuudesta ja toinen väittää että kolesterolista. Mulla esim. on rasvoittuva iho , noiden lisäksi myös finnejä tulee. Kolesteroliarvot on hyvät. Hmm...
Miliumit on eri asia kuin kolesterolikertymät. Kolesterolikertymien nimi on xanthelasma ja ne ovat yleensä pehmeitä ja diffuuseja (osin sidoksissa kudokseen, reunoiltaan epämääräisiä) kun taas miliumit ovat kovia ja tarkasti rajoittuneita tali"helmiä".
Miliumeja aiheuttaa pääosin pintakuiva iho ja niitä on tyypillisesti otsalla ja poskipäillä. Xanthelasmat taas ovat aineenvaihdunnallinen ongelma ja ne esiintävät yleensä silmän sisänurkan ympärillä.
Miliumeja voi poistaa ihan puristamalla ne ihosta ulos. Kolesterolikertymät leikataan tai laseroidaan pois.
https://www.lush.fi/product/102/celestial-kasvovoide
Moiks!
Tällä hetkellä loppu varastosta, mut tilaa tätä ja levitä luomille. Miliumit häipyy itestään😊
Aikusikään asti ei ollut luufinnejä eli miliumeja, vaan kun aloitin kollageenitablettien syönnin, niitä ilmestyi pari kappaletta kasvojen alueelle. Nehän ovat sarveisainetta eli kollageenia sisältäviä, joten olisi erikoista, ellei yhteyttä kollageenitablettien syönnin ja miliumien välillä olisi. Aion ihan itse puhkaista ne desinfioiduilla neulalla, puristaa sisällön pois, jos lähtee, kun eivät näytä itsestään katoavan, enkä halua maksaa toimeenpiteestä, jonka pystyn hyvin itse tekemään.
Miliumit eivät johdu kolesterolista.