Eikö kukaan metrotyyppi ole tajunnut, että ei kukaan oikeasti halua matkustaa Länsi-Espoosta metrolla ?
On ihan eri asia ottaa Tikkurilasta R-juna tai Leppävaarasta E-juna, joka tulee turhia pysähtelemättä perille, kuin että menee metrolla, joka pysähtyyä joka hel*etin maitolaiturilla. Ei sitä nytkytystä kukaan kestä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Tikkurila ja Espoo liittyy toisiinsa miten?
No siten, että näistä paikoista ajetaan junia, jotka eivät pysähdy väliasemilla. Tällöin kauempaakin on näppärä kulkea. Mutta tuo paholaisen vekotin metro pysähtyy jokaisella pysäkillä ja jostain Kivenlahdesta kulkiessa niitä pysäkkejä on melkoinen määrä.
Voi ei. Mikset sanonut metrotyypeille ajoissa? Nyt on sitten miljoonien metrolinja pykätty tuohon ihan turhaan. No, ei kai siinä muu auta kuin purkaa koko paska pois, jos kerran olet tuota mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tikkurila ja Espoo liittyy toisiinsa miten?
No siten, että näistä paikoista ajetaan junia, jotka eivät pysähdy väliasemilla. Tällöin kauempaakin on näppärä kulkea. Mutta tuo paholaisen vekotin metro pysähtyy jokaisella pysäkillä ja jostain Kivenlahdesta kulkiessa niitä pysäkkejä on melkoinen määrä.
Mahtuu siihen väliin aika monta bussipysäkkiäkin ennen Helsinkiä ..
Zinc
Kivenlahdesta lähdettäessä Helsingin rautatientori on VIIDESTOISTA pysäkki! Oikeesti, ei kai kukaan aio päivittäin hytkyä tuollaisessa??! Kyllä katumaasturi on paljon kätevämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kivenlahdesta lähdettäessä Helsingin rautatientori on VIIDESTOISTA pysäkki! Oikeesti, ei kai kukaan aio päivittäin hytkyä tuollaisessa??! Kyllä katumaasturi on paljon kätevämpi.
Onpas vaikeata siellä espoossa ;)
Zinc
Ketäs ne niissä täysissä metroissa matkustavat sitten mahtavat olla?
Vierailija kirjoitti:
Ketäs ne niissä täysissä metroissa matkustavat sitten mahtavat olla?
Varmaan työttömiä, joilla on aikaa hytkyä.
Pysäkkien määrän lisäksi ne lyhyet laiturit ovat paha juttu. Metrojunat ovat jatkuvasti ihan täynnä porukkaa kun pitää ajaa lyhyemmillä junilla.
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä siinä, että tup 15 pysäkkiä on ihan liikaa. Mutta kun Espoo ainakin haluaa kuvitella, että jatkossa esim. Urheilupuistoon, Otaniemeen ja Keilaniemeen olisi menossa paljon työmatkalaisia. Kukaan ei vaan muistanut kertoa ajoissa Nokian konkurssista espoolaisille päättäjille. Samaten kovia vaatimuksia on ladattu Kaitaan ja Finnoon tuleville asemille ja uusille asuinalueille. Kivenlahti tulee olemaan todellinen pullonkaula jos se on ainoa suurempi syöttöpiste lännessä, ihan kuten Matinkylä metron avauksessa ja osittain vieläkin.
Tosin Leppävaarassa nyt ei ole muuta hyvää kuin suorat junat Helsinkiin. Jos asuu lännempänä niin joutuu erittäin ruuhkaisiin E- ja U -juniin. Nythän tuo junaliikenne on helisemässä kapasiteetin puutetta uusien asuinalueiden rakennusten takia kun matkustajia tulee koko ajan lisää eikä kapasiteettia voida lisätä ilman uutta junavarikkoa ja raiteita kun pa*ka-Turun tunnin juna ajaa samaa rantarataa. Tuosta uudesta junavarikosta onkin tullut kuuma peruna kun sitä on kaavailtu Kirkkonummen tai Espoon alueelle Kauklahti - Luoma välille ja kumpikaan (asukkaat) ei halua sitä omalle puolelleen.
No Orion on Urheilupuiston pysäkin vieressä ja siellä 3000 työtekijää. Olen kyllä tulossa Länsimetron jatkeella töihin kunhan valmistuu.
Esimerkiksi Nöykkiö, joka on juuri tuota Kivenlahden metriksen syöttöaluetta, on Suomen korkeimpia keski- ja mediaanituloja. Suoralla, alle puolessa tunnissa Kampissa olevalla bussilla kulki melko paljon porukkaa, mutta tosissaanko joku luulee, että kuljetaan vastaavasti tunnin matka tuolla slummijunalla? Ei kuljeta, joko autolla keskustaan tai asioidaan vaan Ompussa tai Tapiolassa.
Espoon suorien bussilinjojen lopettamisen jälkeen Kampin liikkeiden myynti on laskenut huomattavasti ja vastaavasti Ison Omenan noussut huomattavasti. Onhan tuo metro sillä tavoin palvelus espoolaisille, että tulee oltua ja asioitua kotikunnan puolella.
Metropolissa kuuluu olla metro. Siksi se on rakennettu.
Eihän siinä kyselläkään espoolaisten haluamista. Vaan yksinkertaisesti kerrotaan, että Helsinkiin ei ole tulemista autolla. Se tehdään jatkossa entistä mahdottomammaksi. Joten teidän espoolaisten pitää nyt vain opetella sopeutumaan siihen metroon.
Tikkurila ja Espoo liittyy toisiinsa miten?