Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää että joudun muuttamaan Puolaan työn takia.

Vierailija
14.06.2020 |

En halua kammottavaan kehitysmaahan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi valehdella, nenäsi kasvaa muuten kuin Pinocciolla konsanaan.

Vierailija
2/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, niin tuohan on ilon kyyneleiden paikka

mies52v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin vasemman pikkurillini jos saisin hyvän oman alan duunin Puolasta.

M/40

Vierailija
4/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että yllätyt positiivisesti.

Vierailija
5/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolasta en osaa sanoa mutta Tšekissä elämä on huomattavasti parempaa kuin Suomessa :).

Vierailija
6/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa ja hyvää olutta :)

Vierailija
7/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisella älyllä voi edes päästä ulkomaille töihin?

Vierailija
8/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumaleisson jos edes saa töitä, ja vielä paiksta jossa eurolla saa enemmän, nauraisin ja heiluttaisin heit!

Vierailija
9/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolasta en osaa sanoa mutta Tšekissä elämä on huomattavasti parempaa kuin Suomessa :).

Tämä on mukava kuulla sillä meillä saattaa joskus olla muutto sinne tiedossa. Mitkä asiat erityisesti ovat paremmin? Itse olen käynyt siellä vain pienellä roadtripillä ja yöpynyt paikallisissa majataloissa.

Vierailija
10/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola on tuhansien järvien maa.

Vierailija
11/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diktatuuriksihan se on hyvää vauhtia muuttumassa. Itse olisin ulkomaalaisena huolissani siellä.

Vierailija
12/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamalaa.  Harmaa Puola. Kaikki ihan kuin vielä heti sodan jäkeen. En muuttais vaikka miljoonia maksettais. Minun sukulaisella on vaimo kotoisin Puolasta, he asuvat  USA. ssa.  Onhan köyhä ja kurja paikka.  Kun kävivät sukuloimassa, siellä kotopuolessa piti oikein sika tappaa, että saivat junalipun  Warsovaan, jossa oli treffit. Me ollaan mese-ystävi ja he käyvät usein   Suomessa.

Vierailija
13/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mukava kuulla sillä meillä saattaa joskus olla muutto sinne tiedossa. Mitkä asiat erityisesti ovat paremmin? Itse olen käynyt siellä vain pienellä roadtripillä ja yöpynyt paikallisissa majataloissa.

Paljon halvempaa syödä hyvin ravintolassa. 

-eri

Vierailija
14/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Mä ainakin olisin onnellinen!

Vierailija
15/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon halvempaa syödä hyvin ravintolassa. 

-eri

Ei kauan, kun EU laittaa tukirahahanat kiinni.

Vierailija
16/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että yllätyt positiivisesti.

Veikkaan että se on juuri niin kauhea kuin mitä ap kuvittelee.

Vierailija
17/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä töitä Puolassa muka on?

Kaikkialla on suht asiallista jos on massia, kuten ulkomaalaisilla työntekijöillä yleensä on. Minun työkaverini oli Nigeriassa puoli vuotta. Asuivat aidatulla alueella missä oli kaikki asunnot, uima-altaat, kaupat ja muut. Vapaa-ajalla sieltä ei saanut lähteä mihinkään. Tuskin teki tietty mielikään. Töihin öljykentille mentiin konekivääreillä aseistettujen vartijoiden saattueessa. 

Vierailija
18/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on rentoa, ruoka ja juoma halpaa, huumori mustaa, jääkiekko kiihkeää, oleminen vapaata. Ihmiset eivät aina ole maailman ystävällisimpiä mutta sydän on kultaa. Niin ja terveydenhuolto on hyvää ja oikeasti ilmaista (joo joo, veroista menee, mutta esim. leikkaus, viikko sairaalassa ja lääkkeet = 0 korunaa).

Vierailija
19/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita, töitä ulkoistetaan Puolaan ja Viroon ja Espanjaan tai Portugaliin. Etenkin it-alan töitä. Työ josta saa Suomessa jonkinlaisella kokemuksella 3500e kuussa vaihtuukin halpamaan 1200e/kk. Jos on tuuria ja osaa neuvotella, voihan se olla vähemmänkin. Ei tollasella rahalla oikein tule enää toimeen noissakaan maissa, minkä lisäksi ulkomaalaisena joutuu muuttamaan vähän paremmalle asuinalueelle (=kallista) jottei tule ryöstetyksi päivittäin. Silti joutuu asumaan kimppakämpässä viiden kollegan kanssa. Niin ja eläkettä ei kartu eikä palkasta jää säästöön latin latia.

Voihan sitä harrastuksen vuoksi käydä kokeilemassa mutta uraa tolla ei tehdä. Eikä tiliä. 

Vierailija
20/23 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap liioittele. Tuskin sua kukaan aseella uhaten Puolaan on pakottamassa. Jos et halua lähteä niin et lähde. En minäkään lähtisi mutta veikkaan että syyt on eri kuin sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän