Minkä levyinen sänky eron jälkeen?
Minkä levyinen sänky kannattaa ostaa? En harrasta yhden illan juttuja, mutta olisihan se mukava että tarvittaessa kaksi mahtuisi nukkumaan sängyllä. Onko 120-cm sänky aivan liian kapea kahdelle? Asunto pieni ja leveä sänky vie tilaa.
Kommentit (43)
80cm tai 120 ja lisäksi jonkinlainen patja yövieraille. Sitten jos vakiinnut niin voit hommata leveämmän. Turha yksin asuessa pitää leveää sänkyä, koska vie paljon tilaa.
Paras on 140 cm, yhdelle hengelle (ja kissalle) oikein hyvä. Miesystävä yöpyy täällä melko usein ja on aivan käypäinen kahdelle *emme ole hirmuisen isokokoisia*. Jos asuisimme yhdessä, tod.näk. päätyisimme isompaan asuntoon ja myös isompaan sänkyyn eli jos suhde 'vahvistetaan', ostamme 160 - 180 cm:n sängyn. Hyvä, että tuli puheeksi, on alettava etsiskellä uutta sänkyä! Btw, 140 cm maksavat suhteessa hieman enemmän, mutta koko on oikeasti hyvä. 120 cm:ssa ei kaksi nuku mukavasti ja siihen on hankala etsiä sopivat vuodevaatteet. 140 cm taas sopivat kaikki 160 cm:n vuodevaatteet, paljon ihania tyynyjä ja kaksi ohutta peittoa!
Jos menet omia teitäsi niin älä ikinä tuhlaa yli 120cm sänkyyn. Siitä tulee täysin turha tilanviejä.
Krooniset suhteilijat on erikseen, niille 140+ on ainoa tie.
Löytyykö mistään 100cm leveitä sänkyjä? Mulla on niin pieni asunto, että 140cm mikä on nyt, on liian leveä eikä tilaa tulisi tarpeeksi vaihdossa 120cm sänkyyn kuitenkaan. 80-100cm olisi tähän passeli ja mieluiten ottaisin kuitenkin niin leveän kuin pystyy.
80-90cm sinkkusänky riittää hyvin yhdelle ihmiselle. En ymmärrä, mihin normaalipainoinen yksin nukkuva tarvitsee leveitä jättisänkyjä. Minulla on ollut teinistä asti 80cm enkä ole koskaan kaivannut isompaa. 4 vuotta olin parisuhteessa ja miehen luona oli 160cm sänky mutta siinäkin usein kumpikin nukkui omalla 80cm puolellaan.
Ehkä riippuu myös asunnon koosta tai mikä on sopiva kohta. Tilaa voi mittailla jo ennen kalusteiden hankkimista.
Ikea taitaa olla ainoa missä on 140cm leveyttä. 120cm on aika yleinen. Voi ostaa laverin ja siihen patjan.
Nuorena nukuin poikaystävän kanssa 75cm kapeassa sängyssä. Sitten 120 leveässä.
Nyt vanhana kun miesystävä tulee yöksi, voimme loikoilla 120cm sängyssä mutta hän saa sitten nukkua yksin. Itse menen olohuoneeseen patjalle ja kuorsausevakkoon.
Panemisen kannalta matalakattoinen parvi on katastrofi. Ei vaan toimi.
Ihan OT mutta aina kun näen yksinasujalla 80-90cm sängyn niin pidän sitä reppanana tai että on jotain elämänhallinnanongelmia. Tulee vain sellainen olo, että onko masentunut tai kokonaan luovuttanut elämänsä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä riippuu myös asunnon koosta tai mikä on sopiva kohta. Tilaa voi mittailla jo ennen kalusteiden hankkimista.
Ikea taitaa olla ainoa missä on 140cm leveyttä. 120cm on aika yleinen. Voi ostaa laverin ja siihen patjan.
Nyt vanhana kun miesystävä tulee yöksi, voimme loikoilla 120cm sängyssä mutta hän saa sitten nukkua yksin. Itse menen olohuoneeseen patjalle ja kuorsausevakkoon.
Panemisen kannalta matalakattoinen parvi on katastrofi. Ei vaan toimi.
Mistä löydät 120cm parisängyn runkoja, et mistään. Pienin on 140cm.
Pieneen kaksioon valitsin 100 cm. Se on yllättäen toiminut myös satunnaisvieraiden kanssa. Sänky ei myöskään näytä niin lastensängyltä kuin voisi luulla. Nyt makuuhuoneeseen mahtuu muutakin. Pienen asunnon makuuhuoneesta on tosi vaikea sisustaa viihtyisä, jos ei mahdu muuta kuin sänky.
Aiemmat 120 cm on riittäneet oikein hyvin vieraillekkin.
kirjoitti:
No ei tod.riitä yhdelle 80 cm eikä edes 120 cm sänky. Ostin eron jälkeen heti 140 cm ja just sopiva. Siihen on sitten mies vieraatkin mahtuneet ! Niitä ennenpitkää ilmestyy kuvioihin.
Aivan samaa mieltä. Ex-mies muutti pois 2 vkoa sitten ja otti sen 160 cm sängyn, johon oli tottunut. Minulle jäi 80 cm vierassänky ja se oon ollut aivan kamalaa, koko ajan tuntuu siltä, että putoan kohta. Ostin nyt itselleni 140 cm ja toivottavasti tulee jo ensi viikon alussa 😊
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö mistään 100cm leveitä sänkyjä? Mulla on niin pieni asunto, että 140cm mikä on nyt, on liian leveä eikä tilaa tulisi tarpeeksi vaihdossa 120cm sänkyyn kuitenkaan. 80-100cm olisi tähän passeli ja mieluiten ottaisin kuitenkin niin leveän kuin pystyy.
Ainakin Sotkassa myydään 100 cm leveitä runkopatjoja.
Vierailija kirjoitti:
Googlaa sänky 100cm, sänky 105cm. Kaikkea löytyy.
Mutta jos ajattelet käytännöllisesti, vaihtopatjoja ei välttämättä löydy helposti. Tosin jossain Etolassa voi kai leikkauttaa sopivan kokoisen patjan.
Nukkumisen kannalta sängyn leveyttäkin tärkeämpi on, että on hyvä patja. Halvemmat joustinpatjat voi olla niin huonoja että jouset tuntuu. Laadukas vaahtomuovi ym patja on parempi. Erilliset patjat on myös helpompi uusia. Esim Jyskissä on erillisten patjojen hinta-laatu kohdillaan. Laverin voi tilata eri paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panemisen kannalta matalakattoinen parvi on katastrofi. Ei vaan toimi.Mistä löydät 120cm parisängyn runkoja, et mistään. Pienin on 140cm.
Googlaa sänky 120cm, laveri 120cm, laverisänky 120cm. Vaatii vähän etsintää mutta löytyy kyllä.
Pienissä tiloissa voi olla parempi ettei jalkapäässä ole päätyä.
Runkopatjoja on tuossa koossa mutta laadukkaat on tosi kalliita, ja jos nuorena on vaan joku välivaihe, rahanmeno voi harmittaa.
Joskus Anttilaan teki lavereita joku työkeskus. Paikkakunnista riippuen yhä voi jossain olla työkeskuksissa puupajoja.
Päällekkäinnostettava sänky
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiyvsfHiv_pA…
Mulla 120. Isohko makkari joten 160 sopisi paremmin, mutta yksi peitto siinä näyttää orvolta. Ja tuo oli paljon halvempikin kun 160cm. Ei ole ollut miesvieraita vuosikausiin.
140cm on toiminut hyvin. Satunnaiset seuralaisetkin mahtuu viereen helposti. Varmaan 120cm olisi myös riittänyt, mutta tämä on enemmän luxusta. Mukava lukea lehteä ja syödä aamupalaa sängyssä viikonloppuisin! Mulla oli aiemmin 90cm leveä sänky vuosikausia. En enää palaa siihen vieraita tai ei.
Eron jälkeen ja muutenkin sinkuilla sängyn leveys max. 80 cm.
Enemmän kai eron jälkeen on merkitystä sillä sänkyjen välisen etäisyyden leveydellä kuin itse sängynleveydellä..
Mut joo, ihan sen levyinen sänky kuin itseä miellyttää ja mahtuu fiksusti makkariin. Itse hommasin ihan ison (180cm) sängyn koska tykkään että on tilaa joka suuntaan, mutta nyt olen alkanut kaivata hieman enemmän myös lattiatilaa joten ajatuksissa on jonkinlainen kompromissi eli kapeampi (140cm) sänky.
120 cm sänkyjä ei juuri ole kuin jenkkeinä.