Miksi joillakin ihmisillä kuumeilu kestää niin KAUAN?
Tunnetteko ihmisiä joilla kuume on tosi lievää, aaltoilee ja tauti kytee pitkään? Tällaisilla tutuilla koronakin on oireillut viikkoja. Nämä ihmiset eivät meinaa parantua koskaan mistään.
Korkeakuumeilijoilla koronakuume on kestänyt 6 tunnista 3 päivään ja on silti ollut vain 38 astetta.
Mistä erot johtuvat?
Kommentit (4)
Heikko immuunikyky. Perinnöllinen, ei voi asialle mitään. Tai sitten heikentynyt todella yksipuolisen ruokavalion, ylipainon ja vitamiininpuutosten seurauksena. Tyyliin makkaraa valkoisen leivän päälle, ja huuhdotaan alas punaisella maidolla tai kaljalla.
Tällaista 30-40 vuotta putkeen niin ei ole ihme ettei mistään ikinä parannu kun ei keho niitä vasta-aineitakaan voi ikinä mistään tuottaa.
Hyvä tapa kansakunnan tasolla vahvistaa seuraavan sukupolven immuunikykyä merkittävästi olisi se että puolisoja haettaisiin naapurikylää kauempaa (kyllä - pätee myös miehiin eli sinne vaan ulkomaille hakureissuun!) mutta persut ulísevat heti asiasta ja ampuvat omaan nilkkaan.
Mulla on normilämpö jotain päälle 35. Jos nousee 37 niin olen oikeasti kipeä mutta eihän sitä kukaan usko koska mittari näyttää niin vähää. Joskus multa pamahti kysta munasarjoista ja jouduin osastolle, silti lämpöä vaan 37,4, hoitsut ihmettelivät itsekin.
Kun korona rantautui Suomeen niin olin viikon verran 38 asteen kuumeessa.
Ihmisten fysiikat on erilaisia.
Nojoo ja esim tupakoijien flunssat voi olla pitkittyneitä, myös jos on astmaa. Mutta toi kuume ei kyllä kai niinkään viittaa vaan enemmänki keuhko-oireet. Mulla harvoin on lämpöä yhtään, mutta helmikuussa kun epäilen että sairastin koronan niin alun kaks viikkoa ei mitään lämpöä, mutta sit yhtäkkii alko tulee aaltoileva lämpö joka jatku aika pitkään. Tauti oli siis pitkittyny ja kesti yht. 3 viikkoa, ja kurkku oli punainen vielä kuukauden ton jälkeen, tiedä sitten tarkemmin mistä johtuu
-päiväkodissa töissä, siellä oli todella pahoja flunssia liikkeellä alkuvuodesta että sieltähän mä sen sain :D jos olisin sihteerinä kotona tekemässä etätöitä, en olis saanu koko flunssaa.
Ja mulla kanssa stressi pitkittää flunssia, huomannu sen. :p
Kuumetta/lämpöä tosiaan mulla on ehkä 1 kerran 15 vuodessa???
Ehkä toisilla immuunijärjestelmä toimii laiskemmin, jolloin virus hävitetään hitaammin elimistöstä? Toisella taas virusta vastaan hyökätään heti tehokkaasti ja samalla ehkä oireillaankin voimakkaammin mm. kuumeilemalla.