Mitä ääniä vihaatte/ette voi sietää?
Itsellä nousee suuri ärtymys, kun joku pesee hampaita. Se ääni on vaan aivan raivostuttava. Sama kun joku maiskuttaa ruokaa.
Kommentit (89)
Kerrostalon kiviportaissa liikkuminen siten, että oikein voimalla jysäytetään jalka askelmalle. Ja etenkin kun tätä harrastetaan korkokengillä. Silleen "kivasti" kaikuu rappukäytävässä.
Kaikki kovat äänet, joita ei saa loppumaan. Esimerkiksi lasten huuto ja koiran haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Se ääni joka kuuluu kun ottaa styroksit ulos tiukkaan pakatusta pahvilaatikosta.
Samantapainen hankaava ääni pääsee, kun marketin kassajonossa joku siirtelee lattialle laskemaansa täydenpuoleista ostoskoria jalalla eteenpäin. Kammoan kumpaakin ääntä. Joku taululiidun kitinä on niihin verrattuna ihan miellyttävää.
Se kun pieni lapsi yhtäkkiä kirkaisee tärykalvot halkovalla volyymilla alikulkutunnelissa. Kun siellä kaikuu niin mukavasti. Olen aina viittä vailla slaagin partaalla, kun näin pääsee käymään...
Näppäimistön ääni. Ei silloin kun itse näpyttelee tietsikalla, mutta toisen tehdessä niin se ääni kuulostaa ärsyttävältä.
Yhden tietämäni äkäisen ameeban ölinä.
Vierailija kirjoitti:
Lintujen huutoa öisin
Muuta sisämaahan, niin helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Näppäimistön ääni. Ei silloin kun itse näpyttelee tietsikalla, mutta toisen tehdessä niin se ääni kuulostaa ärsyttävältä.
Mikä siinä onkin, että itsensä aiheuttamat äänet eivät ärsytä, mutta toisten aiheuttamat äänet kyllä? Siis mä itse saan rapistella purkkapussia tai irttaripussia vaikka miten, mutta kun mun mies rapistelee niitä vieressä, tekee mieli napata pussi kädestä ja heittää hitoille kun ärsyttää niin kovin.
Korkokenkien klopsotus, etenkin jos klopsottelijoita on monta. Kaikista korkokengistä ei lähde sellainen klopse, aika monesta kyllä. Kuulostaa siltä kun uroskoira ottaa itseltään suihin.
Naapurin röökimummo. Usein riitelee parvekkeella puhelimeen kovaäänisesti. Hänellä tuntuu olevan aina huono päivä.
Vierailija kirjoitti:
Se kun naapuri paiskoo parvekkeen oven mielenosoituksellisesti kiinni, rikkoen lempeän rauhallisen tupakointihetkeni.
Naapurin räkäinen vartinmittainen tupakkayskä aamuisin, astmapiipun imaisu ja sytkärin napsahdus, tässä järjestyksessä.
Ambulanssin ääni saa jostain syystä ahdistumaan, kaikenlainen kirkuminen ja möly ärsyttää ihan hirveästi, miten ihmisistä lähteekin niin rumia ääniä. Olisin mieluiten aina hiljaisuudessa jos voisin valita.
Vesiskootterin ääni!
Että se voikin käydä hermoon, kun koko viikonloppu päristellään pienellä lahdella naapureiden rantoja hipoen.
Samoin koira, joka haukkuu vastarannalla lähes taukoamatta.
Kesä on ihanaa aikaa, mutta näistä syistä odotan syksyä, jolloin haittaäänet hiljenevät.
PS odotan kauhulla juhannusta, kun tuota melusaastetta on varmaan luvassa koko juhannuksen ajaksi.😤
Seinien poraaminen betonielementtitalossa.
Lehtipuhallin. Rikkoutuva styroksi. Taululiidun vetäminen liitutaulua vasten vinkuvalla äänellä. Hammasporan vinkuna. Katkeava luu. V*ttumaisen ihmisen kalkattava mäkätys.
Siinä kaikki.
Nyt ihan ekana tulee mieleen niin lasten kiljuminen, ruohonleikkuri kuin mopojenkin ääni.. Kaikkia kuullut tänään(kin) aivan liikaa.
Mopojonnejen revittelyt parkkitaloissa, sekä muutenkin kaduilla. Edestakainen turha ajaminen etenkin 11 jälkeen asutusalueilla.