Huonon auton omistaja ei välitä muiden omaisuudesta
Mitä rupisempi auto, niin sitä varmemmin sen omistajat paukauttaa auton oviaan muiden kylkeen.
Paremman auton omistaja on aina tarkka siitä, että muidenkin omaisuus huomioidaan.
Tämän takia parkkeeraan mieluiten keskihintaisen autoni kalliimman Mersun, BMW:n tai Audin viereen.
Kommentit (33)
Miksi minusta tuntuu että aloittaja äänestää niiden huonojen autojen omistajien tänne tuonnin puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman!
Kaverini myös huolettomasti hyppäsi autoni kyytiin koiransa kanssa ja oletin tietenkin ensin, että pitää koiraansa sylissä kun valkoiset nahkapenkitkin vielä.. NIIN EI!
Kun se koira piti päästää tallustelemaan sinne penkeille! Noloa alkaa siinä sitten kaverille sanomaan, että josko pitäisit sitä koiraa sylissä, kun meillä omatkin koirat matkustaa kopassaan kun ovat kyydissä.
Sitten kun hyppäsi ulos autosta, niin PAM ovi kiinni!Sinulla aika heikkotekoinen auto jos menee rikki oven kiinni pamautuksesta...
Ja sinä ajat varmaan Ladalla hamaan tappiin saakka, kun et näköjään paremmasta tiedä kommenttisi perusteella.
Voi kun saisikin Ladan. Vankka ja kestävä. Ei liikaa osia. Lähtee käyntiin talvella ja sokerina pohjalla : takaveto, aah.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minusta tuntuu että aloittaja äänestää niiden huonojen autojen omistajien tänne tuonnin puolesta?
Suomessa on huutava pula halpatyöntekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovenkolhijat on kyllä alinta ihmiskastia.
Itsekin parkkeeraan aina mahdollisimman kauas kaupan ovista, sinne missä ei muita autoja ole.
Se nyt on ihan sama kävellä ne parikymmentä metriä enemmän, kun sillä säästyy kolhuilta.
Varmin tapa saada kolhuja on parkkeerata jonkun tupla-v-t lapsiperheen 90-luvun Corollan viereen.
Meillä on 90-luvun corolla. Olemme lapsiperhe.
Olemme hyvin tarkkoja autostamme ja muiden autoista. Emme itsekään parkkeeraa lapsiperheiden viereen, jos huomaamme autossa merkkejä siitä.
Olen työtön DI. Mieheni myös, mutta töissä.
Paremman luokan autojen omistajat eivät usein näytä osaavan pysäköidä, kun se uutuuttaan kiiltelevä Audi/BMW tms. pitää ajaa joko aivan viivaan kiinni tai usein sen ylikin. Tuollaisissa tapauksissa ajan aina vanhan rotteloni viereiseen ruutuun KESKELLE ruutua, mutta ei siinä silti paljon väliä jää. Itse en toki silti sitä toisen pyhää lehmää ovellani kolhi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman!
Kaverini myös huolettomasti hyppäsi autoni kyytiin koiransa kanssa ja oletin tietenkin ensin, että pitää koiraansa sylissä kun valkoiset nahkapenkitkin vielä.. NIIN EI!
Kun se koira piti päästää tallustelemaan sinne penkeille! Noloa alkaa siinä sitten kaverille sanomaan, että josko pitäisit sitä koiraa sylissä, kun meillä omatkin koirat matkustaa kopassaan kun ovat kyydissä.
Sitten kun hyppäsi ulos autosta, niin PAM ovi kiinni!Sinulla aika heikkotekoinen auto jos menee rikki oven kiinni pamautuksesta...
Ja sinä ajat varmaan Ladalla hamaan tappiin saakka, kun et näköjään paremmasta tiedä kommenttisi perusteella.
Voi kun saisikin Ladan. Vankka ja kestävä. Ei liikaa osia. Lähtee käyntiin talvella ja sokerina pohjalla : takaveto, aah.
Mun kaverini osti aikoinaan uuden Ladan. (hänellä ei ollut rahasta pula, mutta oli pihi kuin mikä)
Puskurit ruostuvat kauttaaltaan alle vuodessa. Kokeilin ajaa autolla ja yritin peruuttaa. Kokeilin, meneekö pakki päälle, jos samalla nostaa vaihdekeppiä, vaihdekeppi irtosi kokonaan! Takaikkuna ei mennyt kokonaan kiinni.
Hän osti tilalle Volkswagenin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman!
Eli sinusta on oikein kohdella pas kasti toisten omaisuutta? Sähköovia varsinkaan tarvii paukutella!
Jos sinun autossasi on joku nappi, mitä painamalla ovi menee kiinni, se pitää kertoa matkustajalle. Ei kaikissa autoissa, varsinkaan vähänkään vanhemmissa, ole sellaista. Minun kokemukseni on, että jos sähköoven yrittää lihasvoimalla saada kiinni, sitä lihasvoimaa tarvitaan ihan sikana.
Meillä on myös toisessa autossa valkoiset nahkapenkit. Helpompi niistä on koiran tassunjäljet siivota kuin kangasverhoilluilta penkeiltä.
Huvittaa nämä, jotka ovat ostaneet elämänsä ensimmäisen uuden auton, ja harjaavat kengänpohjat puhtaiksi aina ennen autoon astumista, ja tuulettavat autoa 5-10 minuuttia aina sen jälkeen kun poistuvat autosta. Auto imuroidaan ja sisäpinnat pyyhitään vähintään joka toinen päivä, vaikka sillä ei ajettaisikaan. Ulkoa auto pestään 1-2 kertaa viikossa. Kurakelillä, jos on ihan pakko ajaa, auto pestään sisältä ja ulkoa joka reissun jälkeen. Ja tämä kaikki edelleen, vaikka autolla on ikää jo 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto se vaan on. Ei pari naarmua tai pientä lommoa vaikuta käytettävyyteen mitenkään.
Joo mutta jälleenmyyntiin ne vaikuttaa!
Kun on velkarahalla ostettu statussymboli, joka vaihdetaan 1-2 vuoden välein uuteen, onhan se jälleenmyyntiarvo maksimoitava.
Vien parkkiksella aina kaksi ruutua ettei joku tohelo parkkeeraa liian lähelle! Surutta ovilla piestään toisen uutta autoa lommoille.
Vai olisko niin päin, että muut eivät välitä huonon auton omistajan omaisuudesta, ja huonon auton omistaja vain peilaa tätä käytöstä takaisin. Jos haluat ihmisten kunnioittavan sinua ja omaisuuttasi, suhtaudu itsekin kunnioittavasti heitä ja heidän omaisuuttaan kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto se vaan on. Ei pari naarmua tai pientä lommoa vaikuta käytettävyyteen mitenkään.
Joo mutta jälleenmyyntiin ne vaikuttaa!
No ei ne kyllä käytännössä mitään vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman!
Eli sinusta on oikein kohdella pas kasti toisten omaisuutta? Sähköovia varsinkaan tarvii paukutella!
En käy itkemään tuollaisesta kun se ei oikeasti tee mitään vahinkoa eikä kukaan tee tuota edes tahallaan. Olet turhan pikkutarkka.
Ajatko siis pikkubussilla tai muulla vastaavalla tila-autolla kun sähköiset ovet ovat yleensä liukuovia vai mitähän mahdat tarkoittaa?
Vaikka mulla on toyota -99, niin ei se silti tarkoita, että bemari tai audikuskit saisi kolhia mun autoa. Heidän lapsensa usein on autolla ennen vanhempiaan ja vaan läväyttävät sen katumaasturi-bemarinsa tai audinsa ovet selkosen selälleen. Tämän olen huomannut parkkipaikoilla ja siksi en pysäköi noiden viereen.