Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"En ole sinulle tilivelvollinen...."

onkotämämikäänsuhde
13.06.2020 |

Avoparista toinen lähtee yhtäkkiä kesken illan jonnekin mitään sanomatta. Tulee kolmen vartin päästä takaisin ja kun toinen kysyy, että miksi lähdit sanomatta minne menet? Niin siihen tämä vastaa... "en ole sinulle tilivelvollinen..."
Mitä ajatuksia herättäisi moinen? Onko teistä ok?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aviossa, mutta jos meillä toinen sanoisi noin, niin rähinä siitä tulisi ellei sitten sitä sanottaisi hymyillen pilke silmässä ja tiedossa olisi joku kiva yllätys.

Meidän lähes 25 vuoden parisuhteen aikana kumpikaan ei ole tuolla tavoin sanonut, mutta ei meidän tarvitse toisillemme tarkkaa selontekoakaan tekemisistämme kertoa. Emme me ole napanupralla toisissamme kiinni.

Vierailija
2/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Se suhde ei kestä.

Tuollaiseen liittyy aina niin paljon negatiivista. Salailua, turhautumista, kyttäämistä, epätietoisuutta.

Hyvä suhde lähtee avoimuudesta. Molemmilla osapuolilla on siinä hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein näe itseäni tuollaisessa suhteessa. Jotain siinä on vialla jos tavalliseen keskusteluun ei edes pystytä ilman veetuilua.

Vierailija
4/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tyly ja epäkunnioittava käytös ei ole hyväksyttävää. Asian voi myös ilmaista kohteliaasti miksi ei halua kertoa tai yksinkertaisesti kertoa miksi häipyi. 

Vierailija
5/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että selvä juttu, pakkaisin kamani ja etsisin oman asunnon. Jos tulisi kyselyjä, toteaisin etten ole tilivelvollinen.

Vierailija
6/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kävi vetämässä nopeet salarakkaan kanssa, eikä tietystikään halua sitä sulle kertoa. Tää on ihan satavarmasti totuus, ilman Porvoilua, jatka vaan inttämistä ja painostusta mieluusti monta päivää. Kyllä se totuus selviää, sen verran merkittävä ja iso juttu tuollainen sanomatta kolmeksi vartiksi katoaminen on, varsinkin kun sua viela palatessaan noin ilkeästi tölväisi. Mä niin elän tuota tuskaa kanssasi, voimia.

Vierailija
7/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että loukkaantui jostakin ja lähti. Siksi lähti. Jäähdytteli tunteet ja tuli takaisin.

Jos kysyit heti tilanteessa, niin oli vielä huonolla mielellä. Tuo on semmoinen juttu, minkä voi käsitellä sitten kun asia on vähän tasaantunut.

Jostakin tekemisestä tai sanomisesta loukkaantui tai tuli mustasukkaiseksi. Näin veikkaan. Vaikea vaan käsitellä.

Eikö teillä muilla muka koskaan ole tullut paha mieli ettekä ole osanneet sitä rationaalisesti heti käsitellä?

Tuo on inhimillistä. Voi käsitellä jälkeenpäin.

Me kaikki olla järkeviä teflonpintoja. Onneks.

Vierailija
8/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kiskalla ostamass tupakkaa tai viemässä veikkauksen ja otti vaan pannuun, kun toinen on heti laittamassa palloa jalkaan. Kääntäkää uusi sivu ja jatkakaa normaalisti viikonlopun viettoa. Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä.

Vierailija
9/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävi kiskalla ostamass tupakkaa tai viemässä veikkauksen ja otti vaan pannuun, kun toinen on heti laittamassa palloa jalkaan. Kääntäkää uusi sivu ja jatkakaa normaalisti viikonlopun viettoa. Ei kannata tehdä kärpäsestä härkästä.

Ei se ole pallo jalassa, että sanoo toiselle mihin menee ja kauanko luultavaasti kestää ja etukäteen. Varsinkin kesken illanvieton?

Vierailija
10/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pallo jalassa, että sanoo toiselle mihin menee ja kauanko luultavaasti kestää ja etukäteen. Varsinkin kesken illanvieton?

Minkä h...tin illanvieton. Eihän tossa sanottu muuta kuin illalla. Eikös se nyt ole ihan sama lähteekö klo 11, klo 15 tai klo 20 ja on kolme varttia pois. Itse ehkä ihmettelisin, jos lähtisi klo 3, mitään sanomatta.

Vierailija
11/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kummatkin ilmoittaa jo kun mennään pskalle :D

Toinen tietää sit että nyt ei kannata keskustella ja vessa on varattu, ehkä viestiä voi odottaa.

Mut joo, mulle jo lapsuudenkodissa painotettiin että saa mennä miten haluaa ja kuinka kauan haluaa ja suunnitelmat saa muuttuakin, kunhan aina ilmoitetaan kotiin ettei huolestuta turhaan. On ollut vaikeaa olla suhteessa jossa toinen viuhtoo ties missä huolehtimatta, itseltä tulee automaattisesti että "oon täällä Mirjukan luona tekemässä sitä ja tätä, menee noin sen tai sen verran aikaa".

En itse halua mitenkään rajoittaa ja kumppani saa mun puolesta tehdä mitä haluaa, mutta mulle ainakin luo turvan tunnetta kun toinen ilmoittaa itse missä on ja mitä touhuaa.

Vierailija
12/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelsikö paha riita tota tilannetta? Siltikin noin ei parisuhteessa toiselle sanota. Eli pajasti on asiat pielessä tolla parilla.

Vierailija
13/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa nimenomaan ollaan tilivelvollisia. Kuka tekee mitään kumppanilla joka menee ja tulee miten haluaa ja jonka tekemisistä ei tiedä? Jos haluaa olla vapaa niin se on sinkuille.

Vierailija
14/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös omista syistään ärsyyntynyt ilman että liittyy mitenkään parisuhteeseen. Ei yhdestä tilanteesta kannata tehdä mitään pitkälle meneviä johtopäätöksiä mistään.

Jos asia jää vaivaamaan, pitää yrittää puhua. Kertoa, että musta tuntui ikävältä, kun sanoit niin tylysti, kun mä vaan kysyin, missä sä olit. Ihmettelin, mihin sä katosit, kun et mitään sanonut. Ja katsoa, mitä siitä saa irti. Kokiko toinen mun kyttäävän tai syyttävän? Oliko toinen vihainen, mistä syystä? Johtopäätöksiä voi yrittää vetää vasta sitten, kun on ainakin yritetty puhua, ja yritetty toisenkin kerran.

Vierailija
15/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille. Tilannetta edelsi se, että olen ollut hieman maissa sairauteni vuoksi ja hänellä alkoi loma, josta en jaksanut olla iloinen kun itse joudun olemaan lähinnä kotona. Keittelin kuitenkin kahvia yms. normijuttua. Sanoin, että kahvi valmista mutta kuulin kun meni ovesta ja lähti autolla pihasta. Kun tuli takaisin oli toki käynyt vain apteekissa, mutta tuo vastaus oli sellainen ärtynyt sähähdys. 

Vierailija
16/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitätön juttu yksittäistapauksena, drop it. Jos on jatkuvasti tuollaista kuittailua, niin kunnon keskustelu. Jotain on silloin hampaankolossa tai ketunhäntä kainalossa.

Vierailija
17/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies raivostui mulle, kun sanoin sille, että muru pidä itsestäs huoli ettet juo energiajuomaa iltamyöhään, kun uni on todella tärkeätä varsinkin kun teet niin kovasti töitä.

Raivostui kun kysyin mitä töitä tekee. Haluaa pitää juhannukseen asti taukoa. Ihan outoa menoa. Kaataa stressinsä minun niskaan.

Vierailija
18/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sinun jatkuva kyttääminen sai puolison noin sanomaan.

Vierailija
19/22 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkotämämikäänsuhde kirjoitti:

Kiitos vastaajille. Tilannetta edelsi se, että olen ollut hieman maissa sairauteni vuoksi ja hänellä alkoi loma, josta en jaksanut olla iloinen kun itse joudun olemaan lähinnä kotona. Keittelin kuitenkin kahvia yms. normijuttua. Sanoin, että kahvi valmista mutta kuulin kun meni ovesta ja lähti autolla pihasta. Kun tuli takaisin oli toki käynyt vain apteekissa, mutta tuo vastaus oli sellainen ärtynyt sähähdys. 

No onko tuo nyt ihme moisen käytöksen jälkeen, että käyttäytyy noin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetan. Oletettavasti apteekistakin haki lääkkeitä sinulle.

Vierailija
20/22 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä moisen käytöksen jälkeen... ? Eikä hakenut lääkkeitä minulle, vaan itselleen. 

ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi