Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 8 ja 10 vuotiaat lapset laittaa keskenään Tykkimäen kokoiseen huvipuistoon niin että vien ja haen?

Vierailija
12.06.2020 |

Mukaan rahaa että saa syötävää, jätskiä ym.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ettei. Kun oltiin isän luona Kouvolassa ei jaksanut tulla mukaan,  vaan käytiin Tykkimäellä  veljen kanssa kaksin siitä lähtien kun minä olin 9v ja veli 6v. Isä tuli aluksi noutamaan meidät johonkin sovittuun aikaan  mutta myöhemmin piti opetella kulkemaan bussilla.

Vierailija
2/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat tarpeeksi vastuullisia ja järkeviä niin voi. Koronaa enemmän miettisin, viitsisikö päästää vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Liian pieniä vielä. Eivät muista innostuksissaan turva-asioita. Hätääntyvät, jos sattuu jotain yllättävää. Parin vuoden päästä sujuu.

Vierailija
4/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Muistathan että vanhempana olet vastuussa lapsistasi.

Vierailija
5/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Juuri tuo, että jotain yllättävää voi sattua eikä paikalla ole omaa aikuista.

Jos et halua kieppua laitteissa, mene alueelle istumaan vaikka kirjan tai läppärin kanssa. Lapset voivat kiertää puistoa itsenäisesti mutta tietävät missä olet.

Vierailija
6/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalisti aika lepsu vanhempi, mutta huvipuistoon en välttämättä päästäisi edes 10-vuotiasta vielä ilman aikuista. Lapsesta riippuen 10-15-vuotiaana saisi mennä ilman aikuista. Jos 10-vuotiaan päästäisin, niin silloin lapsen tulisi olla jo erityisen vastuullinen ja rauhallinen.

Vierailija
7/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan lapset pääsi lehteen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201808212201151731

Vierailija
8/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Äiti tai isä on oltava lasten mukana. Lasten turvallisuus menee kaiken edelle. Äidillä ja isällä on myös lakiin säädetty velvollisuus hoitaa lapset ja huolehtia lastensa ikätasoisesta hoivasta ja huolenpidosta. Miksi 8- ja 10-vuotiaitten pitäisi mennä huvipuistoon ilman vanhempiaan? Miksi vanhempi/vanhemmat eivät mene mukaan viettämään huvipuistopäivää?

Olen tarkka, missä omat lapset ovat ja kenen kanssa. En laittaisi lapsiamme hoitoon esimerkiksi isovanhemmille. He eivät jaksa, osaa ja välitä valvoa lasten turvallisuutta. Mummolassa on hällä väliä-meininki ja miten itse pääsee helpommalla. Mummolassa lojuu lääkkeitä pitkin pöytiä, keittiön alakaapeissa säilytetään syövyttäviä pesuaineita, ulkona on romuja ja vaaroja, sähköhella unohtuu toistuvasti päälle, ruoka palaa pohjaan jne. Lasten turvallisuutta ei voi taata, jos ei pysty enää huolehtimaan itsestään ja kodistaan.

On järkyttävää, että pieniä lapsia laitetaan jopa kesämökille, jossa isovanhemmat "valvovat" täysin uimataidottomia lapsia. Mummot ja vaarit eivät vaan kykene valvomaan lapsia. Eräskin isoäiti oli kurkistellut kesämökin ikkunasta, että ovatko uimataidottomat lapsenlapset vielä järvessä veden pinnalla. Ei siis mennyt itse rannalle ja veteen. Pitäisikö tehdä ennakoiva lastensuojeluilmoitus. Pitäisikö se tehdä lasten äidistä ja isästä, koska hehän ovat lapsen huoltajia?

Vierailija
9/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laittaa. Eivät välttämättä osaa toimia jos eksyvät toisistaan, alkaa sataa, kännykkä putoaa ja hajoaa, rahat häviää, tulee vertavuotava haava, alkaa oksennustauti, ravintolassa on liikaa ihmisiä, ampiainen pistää, tulee riita, rahat loppuu, eivät syö, kenkä hiertää, silmä turpoaa siitepölystä, eivät huomaa ajankulua, akku loppuu, lippis tippuu laitteesta, toinen lähtee luokkakaverin kanssa laitteeseen, ukkostaa, tulee auringonpistos, toinen alkaa itkeä, äiti ei vastaa.

Miettisin muutaman vuoden päästä uudelleen. Voi olla että kaikki menisi hienosti, mutta kun et voi tietää. Menisin vielä mukaan.

Vierailija
10/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin otsikkoa, niin oli pakko tulla kommentoimaan! Minua on laiminlyöty vähän lapsena, ja nukuin 10-vuotiaana säännöllisesti öitä yksin, ja aamulla odotti valmisruoka jääkaapissa. Kuitenkaan minun vanhempani eivät olisi kuuna päivänä laskeneet minua yksin tuon ikäisenä Tykkimäkeen! Aikuisetkin voivat tulla ryöstetyksi siellä. Puhumattakaan eksymisestä, loukkaantumisesta tai auringonpistoksesta. Pahimmassa tapauksessa joku työntekijöistä tekee lasun.

Vierailija
11/11 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu lapsista kuuluu lähtökohtaisesti vanhemmille eikä huvipuiston työntekijöille tai siellä lastensa kanssa aikaa viettäville kanssaihmisille. Ei tivolit tai hoplopit ole mitään päivähoitopaikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi