Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko elää digitaalisena tiedostona?

Vierailija
12.06.2020 |

Eli haluaisitko, että tietoisuutesi siirrettäisiin digitaaliseen ympäristöön, jossa sinulla olisi näköisesi videopeli-tyyppinen hahmo, joka voi tehdä monenlaisia tavallisia asioita ja olla yhteydessä muihin samalla tavalla digitoituihin ihmisiin? Vähän kuin Sims-pelit, mutta sinä määräisit omaa hahmoasi "pelin sisältä käsin", eikä joku ulkopuolinen pelaaja?

Minä en haluaisi. Uskon, että tätäkin voisi helposti käyttää väärin, simulaatiota pystyisi muuntelemaan ulkopuolelta, ja jos tietoisuuteni olisi samankaltainen kuin tässä elämässä, niin voisin kärsiä siitä. En välttämättä edes voisi lopettaa digitaalisena elämistä, ja ikuisuus on kiduttavan pitkä aika.

Haluaisitko elää digitaalisena tiedostona?

Vaihtoehdot

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostava kysymys! Vastasin "En, mutta..." Jos ikävät seuraukset, joita aloituksessa kuvataan, voitaisiin sulkea pois, niin ehkä sitten, mutta miten se voitaisiin taata?

Olisiko se mieli oikeasti minun vai pelkästään kopio siitä? Jos se olisi vain kopio joka luulisi olevansa minä (sama idea kuin teleportaatiossa: alkuperäinen kuolee ja kopio ilmestyy toisaalle), niin sittenhän koko asialla ei olisi minulle merkitystä. Mutta en kyllä haluaisi luoda mahd. kärsimystä kopiollenikaan.

2/7 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Sitä paitsi eihän se silloin olisi minä, vaan kyseessä olisi vain informaatiokokonaisuus, joka olisi kopioitu mieleni sisällöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni tuollaista ollaan suunnittelemassa, että ihmisen "sielu" ja ajatukset voitaisiin säilöä johonkin muistipiiriin tms., ja näin mahdollistaa ihmiskunnan matka toisiin galakseihin. Tiedän vain etten tule olemaan sillä matkalla.

Vierailija
4/7 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/7 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teminaattori ois mukava olla.

Vierailija
6/7 |