Pankki vaati ilmoittamaan minkälaisia summia tililläni liikkuu kukausittain. Muutoin en päässyt maksamaan laskua
Mitä vi##ua asia niille edes kuuluu? Vaihtoehdot oli tyyliin 0-1000 euroa ja 1000 -5000 euroa tai jotain. Tavallinen tallaaja on ilmesesti oletettu rikollinen Suomessa jos tilillä liikkuu kuukausittain esim. välillä 900-1100e.
Kommentit (36)
Minulta kysyttiin useita kysymyksiä mahdollisista yhteyksistä Usaan. En ole koskaan edes käynyt siellä saati liikutellut rahaa sinne.
Onhan näitä kyselty ennekin. Joskus ihan nokakkain kun piti hakea uusi kortti konttorista. Kyseli myös onko sukulaisiani maiden hallituksissa. PIti oikein miettiä mitenköhän laajasti ne sitä katsoo, kun en mä kaikista sukuhaaroista ole niin tietoinen. Kohdassa jossa se kysyi onko mulla poliittista vaikutusvaltaa repesin nauramaan, eikä vastaamisesta meinannut tulla mitään.
Minua mobiilipankki pyysi hymyilemään ja kääntelemään päätäni kameralle. Luuleeko ne mua joksikin Sofia Belorfiksi, vai mitä?
Jos haluatte pilailla systeemille, kannattaa rahaa nostaessa kirjoittaa mahdollisimman pitkä ja yksityiskohtainen selostus siitä, mitä tekee tyyliin "menen Citymarkettiin ja ostan kurkkua, tomaattia, salaattia, fetajuustoa paloina, kanasuikaleita ja teen kanasalaattia. Seuraavaksi menen rautakauppaan ja ostan ruuveja, joilla kiinnitän taulun seinälle. Käyn myös dressmanilla ja ostan kolmet bokserit, väriltään siniset." Ja niin edelleen. Kirjoittaa muutaman A4-arkin verran tarinaa, niin varmasti riittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte pilailla systeemille, kannattaa rahaa nostaessa kirjoittaa mahdollisimman pitkä ja yksityiskohtainen selostus siitä, mitä tekee tyyliin "menen Citymarkettiin ja ostan kurkkua, tomaattia, salaattia, fetajuustoa paloina, kanasuikaleita ja teen kanasalaattia. Seuraavaksi menen rautakauppaan ja ostan ruuveja, joilla kiinnitän taulun seinälle. Käyn myös dressmanilla ja ostan kolmet bokserit, väriltään siniset." Ja niin edelleen. Kirjoittaa muutaman A4-arkin verran tarinaa, niin varmasti riittää.
Jos rahanpesulle ei yritettäisi tehdä mitään, syyttäisit varmaan pankkeja siitä etteivät tee mitään? Koska hehän kristallipallosta näkevät syylliset saman tien ilman tutkintaa?
Vierailija kirjoitti:
https://www.finanssivalvonta.fi/rahanpesun-estaminen/
Luuletko, että pankit huvikseen edes näkisivät vaivaa. Noista selvityksistä ja kyselyistä tulee pelkkiä kuluja.
Pankit ei maksa mitään kuluja. Ihan kaiken maksaa asiakkaat jotka on pakotettu pankkeja käyttämään. Suomessa ei voi elää ilman pankkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.finanssivalvonta.fi/rahanpesun-estaminen/
Luuletko, että pankit huvikseen edes näkisivät vaivaa. Noista selvityksistä ja kyselyistä tulee pelkkiä kuluja.
Pankit ei maksa mitään kuluja. Ihan kaiken maksaa asiakkaat jotka on pakotettu pankkeja käyttämään. Suomessa ei voi elää ilman pankkia.
Tämä on sinänsä ihan totta. Tässä täytyy kuitenkin ottaa huomioon se fakta, että nämä säädökset faktuaalisesti vähentävät rahanpesua, ja siten yhteiskunnan kollektiivista tappiota, koska rahanpesu on nykyään huomattavasti vaikeampaa kuin ennen. Täysin sitä nämä säädökset eivät lopeta, mutta henkilökohtaisesti kärsin mielelläni sen jokavuotisen ketutuksen näihin kyselyihin vastaamisessa, kun tiedän että vastaavasti moni veroja välttelevä ei voikaan vältellä veroja ja/tai jää siitä helpommin kiinni. Tästä seuraa että oma veroprosenttini on himpun pienempi ja yhteiskunnan palvelut himpun parempia kuin muuten.
Joka tapauksessa, homma saadaan kuriin vain sillä, että voidaan lopettaa valtioiden välinen verokilpailu ja ensi hätään esim. EU:n sisällä. Vai miksi luulette että Googlen Euroopan kaikki sopimukset on tehty Irlannin yksikön nimissä? Ei ole sattumaa että siellä on EU:n pienin yhteisöveroprosentti. ja siitähän ei Suomen valtio hyödy mitään.
Eniten ärsytti kun kysyttiin summien lisäksi oletko työssä/eläkeläinen/opiskelija, mitä se pankilla kuuluu mitä olen? ja jos on opiskelija/työtön niin tilanne voi muuttua mutta jää sitten pankin silmissä ikuiseksi työttömäksi/opiskelijaksi. Kysyttiin myös nostatko rahaa Suomessa vai ulkomailla, niin mistä tiedän missä maassa joskus lomailen pitääkö sekin etukäteen esim. 1-5 vuotta ennen matkaa tiedottaa pankille.
Jos peset rahaa, niin ongelma.
Jos et, niin täytä kohdat.
Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsytti kun kysyttiin summien lisäksi oletko työssä/eläkeläinen/opiskelija, mitä se pankilla kuuluu mitä olen? ja jos on opiskelija/työtön niin tilanne voi muuttua mutta jää sitten pankin silmissä ikuiseksi työttömäksi/opiskelijaksi. Kysyttiin myös nostatko rahaa Suomessa vai ulkomailla, niin mistä tiedän missä maassa joskus lomailen pitääkö sekin etukäteen esim. 1-5 vuotta ennen matkaa tiedottaa pankille.
Mä vastasin että olen muu. Vapaaherratar.
Eivät ole vielä esittäneet tarkentavia kysymyksiä =D
Vierailija kirjoitti:
Op sovellus kyseli kanssa..
Joo niin kyseli. Laitoin täpöt, tyyliin satoja tonneja. Oikeasti saan palkkaa n 2000 kk.
Voi jessus teitä viisastelijoita. Kuvittelette näpäytelevänne noilla nokkeluuksillanne jotakuta, mutta todellisuudessa ne eivät kiinnosta yhtään ketään, joka niitä tietoja oikeasti käsittelee. Ja taas toisaalta ne, jotka näitä tietoja vaativat, eivät koskaan saa tietää teidän näpäyttelyistänne. Eli oikeasti vaan kiusaatte niitä viattomia virkailijoita, vaikka yritätte ilmeisesti vastustaa koko systeemiä. Joskus tuntuu, että ovatko tällaiset ihmiset koskaan itse olleet töissä, jotka kuvittelevat, että juuri se sinun asiakaspalvelijasi keksi ne kaikki säännöt ja toimintatavat.
Vierailija kirjoitti:
miten niin jää ikuiseksi opiskelijaksi? Kai sen tiedon voi sinne muuttaa ja ilmoittaa ihan koska tahansa. Ja jos taas sitä ei enää jälkikäteen voi muuttaa, tuskin se edes vaikuttaa mihinkään, ellet esimerkiksi ole ottamassa lainaa.
jos enimmäkseen käytät rahaa lähitulevaisuudessa vain Suomessa, ilmoitat sen pankille. Jos lähdet matkalle, sen tiedon voi sinne muuttaa. Olennaista tuossakin on, että jos tilille yhtäkkiä ilmestyy säännöllisiä tai poikkeuksellisen suuria ulkomaan ottoja tai panoja, tiedetään reagoida. Pienet nostot jossain turistirysässä ei haittaa yhtään. Yksi syy kyselyyn on myös se, että jos on tiedossa paljon esimerkiksi valuuttamaksuja, osataan tarjota oikeanlaista palvelupakettia.
Ei se niin kamalaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyttiin useita kysymyksiä mahdollisista yhteyksistä Usaan. En ole koskaan edes käynyt siellä saati liikutellut rahaa sinne.
Minuakin ihmetytti tuo USA-kysely, unohdin kyllä laittaa että viime vuonna lahjoitin sinne yhteen keräykseen 10 dollaria.
Mulle tuo kysely on aika helppo ollut täyttää, kun tavallaan tarvii vain ne entiset annetut tiedot hyväksyä. Ei ole kauhean raskasta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tilisiirroissa kannattaa myös viitekenttään kirjoittaa tyyliin "Maksu Pirkolle piirakasta".
Niin. Ja kaikki tämä vaiva vain siksi, ettei vain tarvitse sanoa pankkivirkailijalle että 900 euroa kuukaudessa.