Jos keittiössäon astianpesukoneliitäntä, voiko paikalle laittaa pyykinpesukoneen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi
Öööö, miksi? Pesuvati alle ja vedet pois.
Mitenkäs nykyisin nuo jutut menee? Pitääkö pyykinpesukoneen olla lattiakaivollisessa tilassa?
Tiedän ainakin yhden asunnon, missä pyykinpesukone keittiössä, vasta rempattu keittiö.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs nykyisin nuo jutut menee? Pitääkö pyykinpesukoneen olla lattiakaivollisessa tilassa?
On suositus, ei määräys.
Vesiliitäntään kyllä menee suoraan kiinni mutta sen poistoliitännön voi joutua modifioimaan pyykinpesukonetta varten. Niissä kun on omia valmistajakohtaisia määräyksiä siitä millä korkeudella ja millaisella "mutkalla" sen poistoletkun pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi
Ei mitään ongelmaa. Sihti pois, nukat huuhdellen ja sihti takaisin. En ole koskaan tarvinut lattiakaivoa nukkasihdin puhdistamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, miksi? Pesuvati alle ja vedet pois.
Saa olla matala vati, itsellä varmaan 5cm korkeudella reikä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa. Sihti pois, nukat huuhdellen ja sihti takaisin. En ole koskaan tarvinut lattiakaivoa nukkasihdin puhdistamiseen.
Ehkä mulla sitten jotenkin erikoinen kone, mutta yleensä ne kukkii vedet pihalle kun sihdin avaa
Vakuutusyhtiön kanssa voi olla sitten mielenkiintoisemmat keskustelut jos jotain tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mulla sitten jotenkin erikoinen kone, mutta yleensä ne kukkii vedet pihalle kun sihdin avaa
Mulla ei tule kuin pikkuliraus vettä. Sitä varten laitan pakasterasian aukon alapuolelle ennen avaamista. Ehkä näissä tosiaan on konekohtaisia eroja.
Voipi olla että tulet rikkomaan taloyhtiön ja myös asuntosi omia rakenteita jos linkoat niin että kone ravistaa ympäristöään.
Onko Sääntö-Suomi ollut tässä kohtaa huolimaton?
Yleensä sopii suoraan. Säännöistä en tiedä.
Mä en ole muuten koskaan putsannut mitään nukkasihtejä meidän pesukoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.
Taitaa teille olle joku päivä ikävä yllätys tiedossa... En tiedä jostain megakalleista koneista, mutta ainakin ihan nykyään myytävissä 500e hintaluokan koneissa on kaikissa sihti, joka pitää säännöllisesti puhdistaa.
juuri tuossa puhdistin sihdin ensi kertaa 12 vuoteen
siellä ei ollut muuta kuin vettä
Olen muutaman kerran avannut sen sihdin luukun katsoakseni. Joskus oli 5-senttinen, mitään muuta siellä ei ole ikinä ollut, ei nukkaakaan. Minulla on pyykkikone lattiakaivottomassa tilassa (vanha siivouskomero), koska talo on vanha. Uuninpelti on aika hyvä sinne alle, kun nukkasihdin avaa.
Aiemmin asuessani 50-luvun kerrostalossa, minulla oli pyykkikone keittiössä.
Jaahas,
taas yks joka ei tiedä mistään mitään, vaik luulee...