Jos keittiössäon astianpesukoneliitäntä, voiko paikalle laittaa pyykinpesukoneen?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole muuten koskaan putsannut mitään nukkasihtejä meidän pesukoneesta.
Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.
Mun 2015 ostetussa koneessa on.
Onko teistä oikein, että vuokranantaja poismuuttaessa vaatii tiskikoneliitäntään asennettavaksi messinkisen tulpan kun itse ovat rakennusvaiheessa laittaneet siihen jonkun muovisen tulpan, ja mulla ei ole tässä asuessa ollut tiskikonetta ollenkaan. Noitakin tulppia näkyy olevan ainakin kahta eri kokoa ja sitten pitäisi vielä käyttää jotain "putkimiehen" teippiä, jota en varmaan koskaan tarvitse mihinkään muuhun.
Tekisi mieli jättää laittamatta, vaihtakoot itse mieleisensä tulpan siihen, mitäs ovat alunperin laittaneet muovisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi
Öööö, miksi? Pesuvati alle ja vedet pois.
Niinhän sitä luulee jos ei ole aiemmin putsannut. Aika matalalaitainen vati pitää olla että saat sen pesukoneen alle.
Käytä ammattilaista asennuksessa ja vaadi asennuspöytäkirja. Se auttaa vakuutusasioissa jos kuitenkin sattuu vesivahinko.
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä oikein, että vuokranantaja poismuuttaessa vaatii tiskikoneliitäntään asennettavaksi messinkisen tulpan kun itse ovat rakennusvaiheessa laittaneet siihen jonkun muovisen tulpan, ja mulla ei ole tässä asuessa ollut tiskikonetta ollenkaan. Noitakin tulppia näkyy olevan ainakin kahta eri kokoa ja sitten pitäisi vielä käyttää jotain "putkimiehen" teippiä, jota en varmaan koskaan tarvitse mihinkään muuhun.
Tekisi mieli jättää laittamatta, vaihtakoot itse mieleisensä tulpan siihen, mitäs ovat alunperin laittaneet muovisen.
Jos jätät tulppaamatta, olet vastuussa vesivahingosta.
Määräykset on muuttuneet juuri sen takia, että muovitulppa ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi
Ei mitään ongelmaa. Sihti pois, nukat huuhdellen ja sihti takaisin. En ole koskaan tarvinut lattiakaivoa nukkasihdin puhdistamiseen.
Ehkä mulla sitten jotenkin erikoinen kone, mutta yleensä ne kukkii vedet pihalle kun sihdin avaa
Mulla on ollut monta erilaista pyykkikonetta, eikä ole noin käynyt koskaan. Nykykoneessa (16 vuotta vanha) ei ollut nukkasihtiä enää ollenkaan. Kyselin siitä liikkeestä, he sanoivat, ettei niitä enää käytetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.
Minun koneessa on, ostettu 2023, ja kyseessä n. 1300 euron kone, ei mikään vuokralaisten hinnat alkaen-malli. Nukkasihdin aukon alareuna n. 3cm lattiasta, joten melko matalan astian saa askarrella, ettei vedet karkaa parketille. Ja mitään vanhaa tärisevää konetta ei kannata keittiöön laittaa, voi olla lasiastiat hyvin äkkiä lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että tulet rikkomaan taloyhtiön ja myös asuntosi omia rakenteita jos linkoat niin että kone ravistaa ympäristöään.
On kysymys pesukoneesta, ei niissä on Boeing valmistamaa moottoria ja jos vahinkoa tapahtuisi miksi ei näin kävisi kylpyhuoneessa?
Taloyhtiö jos olet sellaisessa on antanut ohjeet sallituista muutostöistä. Jos teet niitä vastaan, olet itse vastuussa. Vesivahinko ym ei ole halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö.
SDP ja muu hörhöosasto tulee kunta- ja aluevaaliohjelmassaan kieltämään ja lisäksi asettaa takautuvan maakuntaveron 50 v ajalta kaikille kodinkoneille.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiön kanssa voi olla sitten mielenkiintoisemmat keskustelut jos jotain tapahtuisi.
Ja astianpesukoneen kanssako ei?
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla että tulet rikkomaan taloyhtiön ja myös asuntosi omia rakenteita jos linkoat niin että kone ravistaa ympäristöään.
Miten se kone keittiössä sen enempää ravistaisi ympäristöään kun vessassa/pesuhuoneessa/kylppärissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajan olisi pitänyt vaihtaa se välittömästi määräysten muuttuessa. Ei vuokralaisen kuulu korjailla toisen omistamaa jos ei ole rikkonutkaan.
Kyllä. Meillä juuri näin. Molempia koneita ei mahdu ja pyykinpesukone on paljon tärkeämpi olla olemassa, kuin apk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa. Sihti pois, nukat huuhdellen ja sihti takaisin. En ole koskaan tarvinut lattiakaivoa nukkasihdin puhdistamiseen.
Ehkä mulla sitten jotenkin erikoinen kone, mutta yleensä ne kukkii vedet pihalle kun sihdin avaa
Mullakin tulee ehkä puoli litraa. Koska kone on kuitenkin kylppärissä, en jaksa valuttaa sitä vettä ensin letkua pitkin vaan avaan korkin suoraan auki ja annan lorahtaa. Letku toimisi kuitenkin jos tätä optiota ei olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö, miksi? Pesuvati alle ja vedet pois.
Saa olla matala vati, itsellä varmaan 5cm korkeudella reikä
Uunipelti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on pesukone kohta 20v ikäinen. Siinä ei ole edes nukkasihtiä. En ole puhdistanut koskaan. Ne menee viemäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nyt kuitenkin ole vuokranantajan vastuulla, kun vuokralainen ei ole koskaan koko viritykseen edes koskenut.
- eri -
Mun koneess on puhdistettava sihti rummun sisällä. Ei siinä mitään vateja tarvita, kansi auki, kannen alta nukkasihti pesuun ja vähän siivoilen rievulla sitä veden poistoaukkoa. Siinähän on siis kyllä vettä. Sitte nukkasihti paikalleen ja reiällinen kansi kiinni rumpupeltiin.