Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos keittiössäon astianpesukoneliitäntä, voiko paikalle laittaa pyykinpesukoneen?

Vierailija
12.06.2020 |

Eikä siis astianpesukonetta.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesiliitäntään kyllä menee suoraan kiinni mutta sen poistoliitännön voi joutua modifioimaan pyykinpesukonetta varten. Niissä kun on omia valmistajakohtaisia määräyksiä siitä millä korkeudella ja millaisella "mutkalla" sen poistoletkun pitää olla.

Laittaa sen letkun vessan lavuaariin, joku paino päälle. Laittaa letkun suihkun lattialle, lattiaan jää jäljet siitä pesuaineesta. Laitta vessanpönttöön jollain kiinnityksellä. Täytyy olla aika surkea pesukone jos valuttaa kaikki vedet pesukoneen läpi. Pesukoneen kuuluu pumpata ne vedet pois kun sähköt on päällä. Kun ei ole sähköjä ei tapahdu mitään.

Vierailija
42/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi

Öööö, miksi? Pesuvati alle ja vedet pois.

Meillä ainakin se nukkasihdin aukko on non 2 cm lattiasta. joten ei siihen mahdu mikään pesuvati.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osake- tai vuokrahuoneistossa lähtökohtaisesti ei. Varmista kumminkin isännöitsijältä. OK talossa saat omalla vastuulla harrastaa ihan millaisia virityksiä tahansa. 

Vierailija
44/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä oikein, että vuokranantaja poismuuttaessa vaatii tiskikoneliitäntään asennettavaksi messinkisen tulpan kun itse ovat rakennusvaiheessa laittaneet siihen jonkun muovisen tulpan, ja mulla ei ole tässä asuessa ollut tiskikonetta ollenkaan. Noitakin tulppia näkyy olevan ainakin kahta eri kokoa ja sitten pitäisi vielä käyttää jotain "putkimiehen" teippiä, jota en varmaan koskaan tarvitse mihinkään muuhun.

Tekisi mieli jättää laittamatta, vaihtakoot itse mieleisensä tulpan siihen, mitäs ovat alunperin laittaneet muovisen.

On ihan oikein koska seuraavalla asukkaalla ei välttämättä ole tiskikonetta, ja silloin vedet valuu astiakaappiinn jos liitännät eivät ole tulpattuja. Rautakaupassa niitä saa.

Vierailija
45/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta nukkasihdin putsaaminen tilassa jossa ei lattiakaivoa aika ikävä prosessi

Meillä ainakin se nukkasihdin aukko on non 2 cm lattiasta. joten ei siihen mahdu mikään pesuvati.

Pesukoneeseen voi ostaa jalat, tai telineen,

Vierailija
46/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut keittiössä yhtäaikaa tiskikone ja pyykinpesukone kun kylppäri oli niin pieni ettei sinne mahtunut mutta keittiö oli valtava ja kaappeja oli niin paljon, että yhden alakaapin paikan pystyi käyttämään pesukoneelle 

Näin mentiin monta vuotta, eikä ollut ikinä mitään ongelmia, putkimies kävi tekee asennukset vesille ja poistoille 

Vierailija
47/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesiliitäntään kyllä menee suoraan kiinni mutta sen poistoliitännön voi joutua modifioimaan pyykinpesukonetta varten. Niissä kun on omia valmistajakohtaisia määräyksiä siitä millä korkeudella ja millaisella "mutkalla" sen poistoletkun pitää olla.

Laittaa sen letkun vessan lavuaariin, joku paino päälle. Laittaa letkun suihkun lattialle, lattiaan jää jäljet siitä pesuaineesta. Laitta vessanpönttöön jollain kiinnityksellä. Täytyy olla aika surkea pesukone jos valuttaa kaikki vedet pesukoneen läpi. Pesukoneen kuuluu pumpata ne vedet pois kun sähköt on päällä. Kun ei ole sähköjä ei tapahdu mitään.

Ikävä se keittiöstä on vedellä poistoletkua mahdollisesti toisessa päässä asuntoa tai käytävän toisella puolella olevaan vessan lavuaariin, pönttöön tai suihkun lattialle. Varsinkin, kun se poistoletku harvemmin on monen metrin mittainen.

Vierailija
48/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmaa. Sihti pois, nukat huuhdellen ja sihti takaisin. En ole koskaan tarvinut lattiakaivoa nukkasihdin puhdistamiseen. 

Minä taas en ole koskaan onnistunut puhdistamaan nukkassihtiä siten, etteikö myös lattialle olisi mennyt vettä. Hyvä, että on ollut kaakeli lattia ja sitten pikapikaa lattian kuivaus ja tarkasti.

Vierailija
49/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä se keittiöstä on vedellä poistoletkua mahdollisesti toisessa päässä asuntoa tai käytävän toisella puolella olevaan vessan lavuaariin, pönttöön tai suihkun lattialle. Varsinkin, kun se po

Tässä olikin se, että laittaa sen pesukoneen vessaan vaikka siellä ei ole erikseen mitään vedenpoistoa pesukoneelle. Keittiötä ei ole suunniteltu märkätilaksi.

Vierailija
50/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistotoletkun mutkan kannattaisi nousta yli lavuaarin reunan. Jos viemäristä tulee jotain takaisin, se valuu silloin lattialle, muttei mene koneeseen. Kerrostalossa teoriassa mahdollista.

Pesukoneen nukkasihdin vedet voi laskea uunipellille ja siitä ämpäriin. Useita pellillisiä tulee, jos ohjelma kuskeytyy tukokseen, joten pientä askartelua tulee iltaohjelmaan.

Vierailija
51/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä oikein, että vuokranantaja poismuuttaessa vaatii tiskikoneliitäntään asennettavaksi messinkisen tulpan kun itse ovat rakennusvaiheessa laittaneet siihen jonkun muovisen tulpan, ja mulla ei ole tässä asuessa ollut tiskikonetta ollenkaan. Noitakin tulppia näkyy olevan ainakin kahta eri kokoa ja sitten pitäisi vielä käyttää jotain "putkimiehen" teippiä, jota en varmaan koskaan tarvitse mihinkään muuhun.

Tekisi mieli jättää laittamatta, vaihtakoot itse mieleisensä tulpan siihen, mitäs ovat alunperin laittaneet muovisen.

On ihan oikein koska seuraavalla asukkaalla ei välttämättä ole tiskikonetta, ja silloin vedet valuu astiakaappiinn jos liitännät eivät ole tulpattuja. Rautakaupassa niitä saa.

Ei ole ollut mullakaan tiskikonetta, se alkuperäinen tulppa siellä on täysin koskematon. Miksi vuokranantajayhtiö ei voi sitä itse tehdä, tai teettää kiinteistöhuoltomiehillä, ammattilaisilla jos kerran määräykset ovat muuttuneet? Nythän se jätetään amatööriasukkaiden tehtäväksi ja onnistuukohan menemään oikein yhtä varmasti kuin ammattilaisen tekemänä?

Vierailija
52/63 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut mullakaan tiskikonetta, se alkuperäinen tulppa siellä on täysin koskematon. Miksi vuokranantajayhtiö ei voi sitä itse tehdä, tai teettää kiinteistöhuoltomiehillä, ammattilaisilla jos kerran määräykset ovat muuttuneet? Nythän se jätetään amatööriasukkaiden tehtäväksi ja onnistuukohan menemään oikein yhtä varmasti kuin ammattilaisen tekemänä?

Vierailija
53/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On semmoinen vuokrakämppä missä pesuhuoneessa piti olla pyykkikoneelle liitäntä, mutta se ei olekaan normaali seinässä oleva hanamainen liitin, vaan pesuallaskaapin alla on putken pätkä ja mutteri, samantyyppinen kuin astianpesukoneen vesiliitäntä.

Mitenkäs tällaiseen kötöstykseen liitetään kone joka oli aiemmin normaalissa seinähanaliittimessä kiinni? Koneen letkun päässä on siis semmoinen muovinen "siipimutterimainen" osa, mutta eihän tämä käy ollenkaan tuohon tiskikonemaiseen liittimeen. Perkele näitäkin virityksiä kun pitää olla montaa erilaista systeemiä.

Vierailija
54/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nukkasihti rummussa, siinä aukaistava luukku.  Pohjavesi joka tulisi lattialle on siellä luukun alla.

Vierailija
55/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Riittää että poistoletkun joku kohta käy speksatulla korkeudella, sen korkeimman kohdan ei tarvitse olla vesilukkoliitoksella.

Eli suomeksi U-seinäkiinnike jossakin sopivassa kohtaa poistoletkua.

Vierailija
56/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneen jalkoja voi ruuvata enemmän ulos. Jalkoja saa myös pidempiä jos originaalit ovat tumpit.

Vierailija
57/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän ainakin yhden asunnon, missä pyykinpesukone keittiössä, vasta rempattu keittiö.

Minä olen asunut englannissa asunnossa missä näin. Siellä ihan normaalia. 

Vierailija
58/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole muuten koskaan putsannut mitään nukkasihtejä meidän pesukoneesta.

Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.

No ainakin meidän VIIME VUONNA ostamassa koneessa on nukkasihti, jonka puhdistamme viikoittain. Itse asiassa en muista nähneeni yhtään jossa ei olisi ollut, kun tuota konetta ostaessa vertailtiin eri valmistajia ja malleja. 

Vierailija
59/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa koneissa ei ole mitään käyttäjän puhdistamia sihtejä. Viimeks ehkä 80-luvulla oli.

No ainakin meidän VIIME VUONNA ostamassa koneessa on nukkasihti, jonka puhdistamme viikoittain. Itse asiassa en muista nähneeni yhtään jossa ei olisi ollut, kun tuota konetta ostaessa vertailtiin eri valmistajia ja malleja. 

Vanhemmat valitteli kun kone ei jotenkin toiminut kunnolla, kävi ilmi etteivät olleet muistaneet putsata nukkasihtiä milloinkaan ja kone oli jo monta vuotta vanha, niin olipahan tiukasti jumissa koko sihti kun oli niin tukossa. Piti oikein kitkutella ulosvetäjä -otteella sihtiä ulos kolostaan ihan reipasta voimaa käyttäen, ja nukkaa olikin sitten putsattavana melko määrät.

Vierailija
60/63 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat valitteli kun kone ei jotenkin toiminut kunnolla, kävi ilmi etteivät olleet muistaneet putsata nukkasihtiä milloinkaan ja kone oli jo monta vuotta vanha, niin olipahan tiukasti jumissa koko sihti kun oli niin tukossa. Piti oikein kitkutella ulosvetäjä -otteella sihtiä ulos kolostaan ihan reipasta vo

Ei meidän koneissa ole noin tiuhaa sihtiä ollut missään. Vain harva roskaloukku johon jää pinnit ja kolikot, mutta ei se nukkaa kerää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi