Köyhän perheen lapset voivat vain HAAVEILLA matkasta Ähtärin pandalaan
Onko oikein? Ei ole. Kyllä köyhänkin lapsilla on oikeus nauttia pandalasta. Miksi sallitaan eriarvoisuus?
Kommentit (33)
Voi kuule kun elämässä on monia muitakin asioita joista voi vain haaveilla. Minä haluaisin omaan kotiin evakko loukun sijasta mutta se ei nyt onnistu kun remppa on kesken.
Haaveilin kesäloma reissusta italiana mutta se ei nyt onnistu. Kyllä täällä Korkeasaaren penkillä puhelinta näppäillen ja banskua syödenkin on ihan hyvä olla. 
Suomessa on vain köyhiä lapsia ja siksi pandat joudutaan palauttamaan takaisin Kiinaan. Kenelläkään ei ole varaa maksaa lipuista.
Minä olin köyhän perheen lapsi joka ei ikinä päässyt kesälomalla minnekään. Korkeasaareen pääsin yläasteen luokkaretkellä mikä oli hienoa.
Mutta nyt aikuisiällä kun olen päässyt kunnon työpaikkaan ja tienaan itse, olen käynyt mm. Kiinassa katsomassa pandoja ja Afrikassa safarilla. En ole millään lailla katkera köyhästä lapsuudesta.
Eivät hyvätuloistenkaan lapset sinne pääse. He pitävät rahoistaan huolen eivätkä laita tuollaisia rahoja hömpötyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ja k ilttimies voi vain haaveilla tietokoneen näytöltä kuinka märät häpyhuulet liukuvat edestakaisin j ännemmän miehen kalua. Samalla kylmää olutta juoden. Ei ole oikein.
Tuo on täällä ihan arkea ja livenä. Ehkä sä et vaan osaa. Aattele, sun tilanne voisi olla huonompikin. Ainakin sun olut on kylmää.
t. toinen kiltti mies
Perhelippu maksaa alle satasen. Sellainen raha on kyllä köyhän mahdollista säästää. Mutta tässä taisi ap tarkoittaa viikon reissua, majoitus kylpylähotellissa, shoppailut Tuurissa, pandat ohessa. Tätä ei veronmaksajat kyllä taida maksaa.
Typerää niitä pandoja oli alunperinkään tänne raahata ja viedä jonnekin korpeen mussuttamaan bampua veronmaksajien rahoilla. Jos olisivat korkeasaaressa saattaasiin käydä katsomassa mutta en lähde ajamaan jonnekin korpeen sen takia.
Siirretään ne Korkeasaareen. Demokraattisempaa, kun nyt kerran me kaikki joudutaan osallistumaan kustannuksiin.
Ottakaa kaikki irti tästä korona-ajasta. Parasta mitä tästä voi oppia on se, että elämässä tulee helposti toimeen vähemmälläkin. Me ollaan tehty piknikkeja rannalle, ulkoiltu, liikuttu metsässä ja nautittu perheen kanssa ja kivaa on ollut. Nähty että ei tekemisen laatu ole siihen käytetystä rahasta kiinni. Onhan kaukolomat olleet kivoja, mutta tuskin ollaan ihan heti lähdössä uudelleen, niin paljon nautitaan elämästä nyt kotosalla.
Me käymmekin Vaajakosken pandalassa. Edullisempaa ja saa myös suut makiaksi samalla reissulla
Ne pandat pitäisi palauttaa välittömästi takaisi Kiinaan. Liian kalliita ja turhia meidän kukkarolle. Jos joku niitä haluaa omalla riskillä täällä pitää ja liiketoimintaa siitä repiä, niin siitä vaan. Mutta yhteiskunnan ei tulisi tuhlata vähiä rahojaan moiseen.
Paikassa vierailleena voin sanoa, että eivät paljoa menetä. Kriittisempiä puutteita ja tarpeita lapsiperheköyhyyden saralla löytyy viljalti.
Anokaa kunnalta täydentävää toimeentulotukea kesälomareissuun. Tuskin saatte, mutta sitten voi ainakin hyvällä omallatunnolla valittaa, ettei köyhän lapset pääse mihinkään.
Tuettuja lomiakin on, mutta ne menevät pitkän linjan systeemin hyödyntäjille, koska moni tavallinen köyhä ei niistä tiedä, ei osaa tai jaksa hakea ja pelkää, että joutuu jollekin terapialeirille vangiksi, tai että kohteessa perhe on leimattu köyhäksi niin että kaikki tietävät heidän olevan tuetulla lomalla.
Köyhän lapsen vanhempi selittäkööt lapselle elämän realiteetit. Miksi ei ole niin paljon rahaa, mitä pitäisi tai olisi pitänyt tehdä aikanaan toisin? Mitä lapsi voisi oppia tästä ja tehdä asian eteen jos haluaa toisenlaisen elämän aikuisena. Sen jälkeen voitte yhdessä todeta, että älytöntä ylipäätään pitää pandoja täällä ja etenkin tuhlata moiseen rahaan, ja suuntaatte ilmaiselle rantaretkelle nauttimaan auringosta.
Elämässä ei mene nallekarkit tasan. Kaikki ei ole kaikille mahdollista vaan suurin osa meistä joutuu tekemään valintoja. Eilen katselin Teslaa ja mietin miten kaunis auto. Minulla ei kuitenkaan tule ikinä olemaan siihen mahdollisuutta ja täytyy kyllä myöntää vaikka olisi varaa, niin luultavasti en hassaisi sellaista summaa autoon siltikään.
Sait minut, aikuisen miehen, itkemään elämän epäoikeudenmukaisuutta.
Ei Suomessa ole köyhyyttä vai rahanhallinta ongelmia. Köyhänä voisin viedä lapseni vaikka maailman ääriin.
Tämä on hyvä juttu. Köyhä lapsi voi panostaa kouluun ja saada työpaikan, jolla pääsee joskus näkemään pandoja.