Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yhtäkkiä aurinko ja kuumuus on alkaneet tuomaan oksettavan olon?

Vierailija
12.06.2020 |

Riittää jo 5min kun rupee oksettamaan.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi?

Vierailija
2/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesi?

Vettä juon 2-3l päivässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet raskaana.

Vierailija
4/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi tulla auringossa pahoinvointia noin 35-vuotiaana. Sitä ennen en ollut ikinä saanut auringosta mitään oireita, mutta aina siitä lähtien olen tullut auringolle vain herkemmäksi. Pään suojaaminen auttaa, mutta en siltikään enää voi olla pitkiä aikoja paahteessa.

Vierailija
5/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta? Kykenetkö hikoilemaan?

Vierailija
6/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea verenpaine. Itselläni oli tämä, kiinnitin huomiota erityisesti eräällä ulkomaan reissulla että kun ei jaksa yhtään kävellä, sydän hakkaa, huono olo, oksettaa..juonut kuitenkin olin tarpeeksi vissyä, mehua. Saunassa käyntikin vei pariksi tunniksi voimat pois ja olo oli sellainen, että taitaa henki lähteä. Nyt lääkityksellä pari vuotta ja olo ihan eri.

Vierailija
7/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ota lisäravinteena liikaa d-vitamiinia? Voi tulla yliannostusta, koska auringosta saa nyt hyvin.

Vierailija
8/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkea verenpaine. Itselläni oli tämä, kiinnitin huomiota erityisesti eräällä ulkomaan reissulla että kun ei jaksa yhtään kävellä, sydän hakkaa, huono olo, oksettaa..juonut kuitenkin olin tarpeeksi vissyä, mehua. Saunassa käyntikin vei pariksi tunniksi voimat pois ja olo oli sellainen, että taitaa henki lähteä. Nyt lääkityksellä pari vuotta ja olo ihan eri.

Tää vaihtoehto on todennäköisin!

Ja kuulostaa tutulle, yks päivä oli tosi kuumq ja meni pv ihan pilalle kun olin 20min ulkona paahteessq. Loppu päivän nukuinnpimeässä kun loppu voimat.

Vierailija
9/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tulee etova olo. Huomasin 25-vuotiaana ensimmäisen kerran. Aiemmin kirjoitettiin korkean verenpaineen saattavan aiheuttavaa mutta minulla ei ole muuta oiretta kuin lievä pahoinvointi, verenpaine muutenkin tosi matala, hoitajat välillä ihmettelee sitä.

Hattu päähän ja siedätyshoitoa :) Nautin auringosta puun varjossa rannalla, suoraa auringonpaistetta ei kestä. Sen verran voin olla että uinnin jälkeen kuivattelee rannalla.

Vierailija
10/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuivunut. Kun juo paljon vettä, pissaat pois kaiken suolan. Tulee heikko olo ja ihminen juo lisää vettä, jolloin olo pahenee, kun suolaa poistuu lisää. Sekoita suolaa lasilliseen vettä ja juo. Lupaan, että olo paranee heti. Toista tarvittaessa muutamia kertoja. Usein kesällä tuodaan ihan perusterveitä ihmisiä sairaalaan tämän takia, suolat nollissa. Pelkkä ruoasta saatu suola ei aina riitä.

T. Terveydenhoitaja

Vierailija
11/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai ota lisäravinteena liikaa d-vitamiinia? Voi tulla yliannostusta, koska auringosta saa nyt hyvin.

50 mikrogrammaa, mut nyt viikon unohtanu ottaa ja silti oksettaa..

Vierailija
12/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kuivunut. Kun juo paljon vettä, pissaat pois kaiken suolan. Tulee heikko olo ja ihminen juo lisää vettä, jolloin olo pahenee, kun suolaa poistuu lisää. Sekoita suolaa lasilliseen vettä ja juo. Lupaan, että olo paranee heti. Toista tarvittaessa muutamia kertoja. Usein kesällä tuodaan ihan perusterveitä ihmisiä sairaalaan tämän takia, suolat nollissa. Pelkkä ruoasta saatu suola ei aina riitä.

T. Terveydenhoitaja

Kiitti vinkistä. Paljonko sitä suolaa pitää ottaaa?

Vierailija
13/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee tismalleen samat oireet johtuen matalasta verenpaineesta. Verenpaineeni on siis normaalisti 90/60...80/55, mutta helle, sauna, alkoholi ja sokeri laskevat sitä entisestään. Siitä syntyy veltto ja voimaton olo. Heikottaa, oksettaa ja tuntuu ettei voi hengittää.

AP: Normaalipäivänä kannattaa juoda 2 litraa nesteitä päivässä, helteisenä päivänä mieluummin jo 3. On myös tärkeää miettiä suolatasapainoa. Laita ruokaan suolaa vähän tavallista enemmän. Juo pari lasillista kivennäisvettä.

Vierailija
14/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teelusikallinen suolaa veteen on aika hyvä määrä. Vesi ei maistu todellakaan ihanalta, mutta sekoita suola sinne teelusikalla parhaasi mukaan. On pahan maun arvoista, sillä keho kiittää. Toki voi testata aluksi pienimmällä annoksella myös.

Vierailija
15/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

surkea kunto ja lihavuus tekee ton

Vierailija
16/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksia ruokavaliossa tai lääkityksessä?

Minulle alkoi tulla helpommin matkapahoinvointia, kun käytin e-pillereitä. En tiedä voisiko se joillain aiheuttaa pahoinvointia myös auringosta.

Vierailija
17/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krapula?

Vierailija
18/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teelusikallinen suolaa veteen on aika hyvä määrä. Vesi ei maistu todellakaan ihanalta, mutta sekoita suola sinne teelusikalla parhaasi mukaan. On pahan maun arvoista, sillä keho kiittää. Toki voi testata aluksi pienimmällä annoksella myös.

Joo, varmasti pienempi määrä kuin teelusikallinen. Suolahan on epäterveellistä (siis ylimääräinen, jota iso osa saa), ja hyvin harvalla on siitä puutetta.

Vierailija
19/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään suojaaminen auringossa tärkeää kuten edellä joku kirjoitti. Sekä suolan saanti. Itse en veteen lisää suolaa, vaan syön jotain suolaista. Tänään lenkin jälkeen söin rieskaleipää ja päällä tonnikalapasteijaa. Yksi pieni leipänen riitti ja olo on hyvä.

Vierailija
20/62 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuinka paljon ylipainoa?