Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona riehuu maailmalla paikka paikoin ja suomalaiset on sitä mieltä, että tästä selvittiin

Vierailija
11.06.2020 |

Ei muuta kun terasseille ja joka paikkaan riekkumaan ilman mitään huolta.
Syksyllä viimeistään ollaan kusessa. Virus ei poistu mihinkään vaikka toimenpiteet onkin nyt sitä vähän hillinnyt.

Laitan tämän kommenttini kirjanmerkkeihin, koska se on taas ajankohtaista jonkin ajan päästä.
https://images.cdn.yle.fi/image/upload//w_1199,h_828,f_auto,fl_lossy,q_…

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vielä pahempi kulkutauti kuin tää kortsu. Eläkää elämäänne vielä kun voitte.

Vierailija
22/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se niin kauan mahdollista, että tauti leviää uudestaan tänne, kun sitä vielä maailmalla on. Mutta jos ei lähdetä sankoin joukoin korona-alueille matkustelemaan, saadaan tauti aika helposti rajattua, jos se uhkaa lähteä leviämään, nyt kun tiedetään, miten se tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa yhä nämä hysteerikot. Teitä ei sitten hiljennä mikään. Pysykää kopeissanne ja antakaa muiden elää. Tauti tarttuu jos on tarttuakseen. Mä en aio piileskellä yhtään.

Kyllä se huvi on siinä vaiheessa kaukana, kun läheltä liippaa. Toki saat elää niinkuin parhaaksesi näet, mutta ei se framilla olo aina autuaaksi tee.

Vierailija
24/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa nyt on hirvräsi jarrutella, kun elää noudattaen hygienisääntöjä, mistä se virys lähtisi leviämään, ku n sitä ei ole.

Uusi kierros tulee varmasti, mutta ennen sitä saa elää.

Vierailija
25/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa yhä nämä hysteerikot. Teitä ei sitten hiljennä mikään. Pysykää kopeissanne ja antakaa muiden elää. Tauti tarttuu jos on tarttuakseen. Mä en aio piileskellä yhtään.

Aiot kuitenkin vaarantaa muiden terveyden, halveksittavaa.

Vierailija
26/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vaaranna kuin niiden terveyden, jotka eivät pysy kotona. Minä aion pysyä.

Vierailija
27/51 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy sinä siis kaukana.

Vierailija
28/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä tietenkään! Kaikkien on nähtävä sinut persesortsessasi ja tissit esillä, koska SINÄ olet tärkeä ja SINUN pitää päästä näytille. H oikeesti V!!

Vierailija
29/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä maalainen sinä ap olet?

Vierailija
30/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuhnuksihan se Suomessa jäi. Katastrofia ei tullutkaan, paitsi taloudellinen katastrofi.

Vierailija
31/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mehän selvittiin pahimmasta suht helpolla, koronatoimet olivat oikein ja toimivat niinkuin piti. Meidän koronavirustilanne meni juuri niinkuin THL:än "jos kaikki menee hyvin"-arviot keväällä näytti. Suorastaan pelottavaa kuinka tartunta- ja kuolemakäyrät seuraa niitä arvioita todella tarkasti.

Jälleen kerran toimien tarkoitus ei ole ikinä ollut "tukahduttaa" virusta vaan hidastaa sitä niin että ei olisi samaan aikaan iso määrä ihmisiä sairaana kerralla ja meidän terveydenhuolto pysyy perässä. 10,000 sairastunutta parissa viikossa on kammottavaa, 10,000 sairastunutta vuoden aikana ei.

Vierailija
32/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä tietenkään! Kaikkien on nähtävä sinut persesortsessasi ja tissit esillä, koska SINÄ olet tärkeä ja SINUN pitää päästä näytille. H oikeesti V!!

Nyt kävi koronahysteerikolla tunteisiin. 😂

Vierailija
33/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon kuluttua raketoi tilastot mökkiläisten vuoksi.

Saatiin siis taas kaksi viikkoa lisäaikaa, kun niiden piti raketoida nyt terassien avaamisen vuoksi. Ja sitä ennen koulujen avaamisen takia. Ja sitä ennen Uudenmaan saarron purkamisen takia. Ja...

Vierailija
34/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalainen kirjoitti:

Minä juuri tänään varasin etelänloman. 😎[/quote

Minne menet vain jos se on sallittu. Tällä hetkellä kuuteen maahan saa matkustaa.

Vierailija
35/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun lahessa ja täällä viimeisen kolmen viikon aikana kaksi tartuntaa eli kyllä, korona on mun elämässäni ohi, en pelännyt maaliskuussa enkä pelkää nytkään, evvk.

Vierailija
36/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vuoden kotona jumittaminen ja kaiken sulkeminen loppuvuodeksi ei ole realistinen vaihtoehto. Koronaisku on pakko ottaa vastaan ja tasapainotella kansanterveyden ja yhteiskunnan/talouden avoimuuden välillä. Toistaiseksi Suomi on selvinnyt hyvin (vertaa esim. Ruotsi) enkä näe syytä ettei näin voisi jatkua.

Vierailija
37/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tilanne voi vielä kääntyä mihin suuntaan tahansa. Sitä ei kukaan voi tietää. Kyllä se korona mielessä pitää elää. Ei se vaadi kuin yhden kellä tartunta jossain massatapahtumassa niin tartuntaketju voi lähteä siitä liikkeelle. Kannattaa muistaa että jos tilanne pahenee uudestaan ja jos niin se johtuu vain siitä että ihmiset ovat unohtaneet koronan niin rajoitukset voi tiukentua uudestaan. Se on sitten turha itkeä sellaisten jotka ovat siihen osasyyllisiä eli ketkä ovat viis veisanneet koronasta.

Vierailija
38/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mehän selvittiin pahimmasta suht helpolla, koronatoimet olivat oikein ja toimivat niinkuin piti. Meidän koronavirustilanne meni juuri niinkuin THL:än "jos kaikki menee hyvin"-arviot keväällä näytti. Suorastaan pelottavaa kuinka tartunta- ja kuolemakäyrät seuraa niitä arvioita todella tarkasti.

Jälleen kerran toimien tarkoitus ei ole ikinä ollut "tukahduttaa" virusta vaan hidastaa sitä niin että ei olisi samaan aikaan iso määrä ihmisiä sairaana kerralla ja meidän terveydenhuolto pysyy perässä. 10,000 sairastunutta parissa viikossa on kammottavaa, 10,000 sairastunutta vuoden aikana ei.

Helpolla ja helpolla, ehkä maaseudulla on tuntunut helpolta kun ei ole pajoa tarvinnut rajottaa elämäänsä eikä pitkäksi aikaa.

Ite oon päättänyt, että juhannukseen asti yritän parhaani ja sitten alan hölläämään itsekin.

Täällä helsingissä ei tunnu vielä, että tilanne olisi yhtään ohi, tartuntoja tulee tasaseen tahtiin ja epäilen, että ne on suurin osa juuri täältäpäin missä asun, varma ei tietenkään voi olla kun missään ei kerrota tartuntojen tarkkoja sijainteja.

Dösiä tai metroa en uskaltaisi käyttää vielä ollenkaan, kynnys lähteä ostoksille on niin suuri etten tiedä koska uskaltaisi.

Juhannuksen jälkeen ajattelin kuitenkin mennä paikalliseen eläinpuistoon lasten kanssa, jotain on pakko päästä tekemään.

Sitten kun miehellä alkaa kesäloma alkaa elämä vähän helpottaa kun päästään maalle, siellä uskaltaa jo käydä kaupoissa ja onhan suomi pullollaan kivoja paikkoja joissa kierrellä.

Vierailija
39/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitkää ketjua seuranneena mulla on yksi kysymys: mikä pakkomielle teillä on vetää jotkut instaperseilyt/persesortsit AINA jos joku ei ole kauhusta kankeana koronan takia?

Vierailija
40/51 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpolla ja helpolla, ehkä maaseudulla on tuntunut helpolta

Olkiukko. Minä asun Tampereella 5 kilsan päässä keskustasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi