sairaan lapsen hoitovastuun jakamisesta
osaako joku kertoa miten hoitovastuu tulee jakaa kun toinen vanhemmista tekee aamuvuoroa ja toinen iltaa ja lapsi sairastaa. eli jos minulla alkaa työvuoro klo 16 ja mies on kotona esim 18-19, täytyykö minun mennä ' jatkamaan' vuoroani jos työnantaja on järjestänyt tuuraaja puuttuviksi tunneiksi?
entäs kun lasta käyttää lääkärissä ja siitä saa sairastodistuksen jossa on äidin, minun nimi? täytyykö silloinkin mennä vielä samana päivänä töihin ja maksetaanko palkkaa myös niistä tunneista jolloin hoidan ' sairaslomalla' lasta kotona?
tällainen tilanne tuli nyt vasta ensimmäisen kerran vastaan ja olin ihan ihmeissäni kun en tosiaan koskaan aikasemmin ollut kuullutkaan. jos jokku viisas osaisi neuvoa tai jos on itse ollut vastaavassa tilanteessa..
marie
Lähtökohta on, että sairasta lasta saa jäädä hoitamaan, jos toinen vanhemmista työn, opiskelun ym. syyn vuoksi estynyt hoitamasta. Jos siis teillä ei mene miehen kanssa vuorot päällekkäin, ei voi jäädä hoitamaan. Samoin lähtökohtaisesti nimi todistuksessa on ratkaiseva.