Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä leikissä pitää kirkua?

Vierailija
11.06.2020 |

Mikä on toi ulkoleikki, jossa huudetaan ja kiljutaan jatkuvasti? Oon varmaan tullu vanhaks, mutta en yhtään jaksais kuunnella ja kaikkein vähiten aamulla klo 8.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjase, että turvat kiinni apinat.

Vierailija
2/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot tehnyt sitä samaa lapsena. Sä et vain muista sitä, koska sun mielestä se ei ollut mikään erityinen juttu. Lapset eivät useinkaan huomaa, että pitävät meteliä. Jokainen on vuorollaan lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelepa omaa lapsuuttasi, ehkä jotain muistuu mieleen.

Vierailija
4/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mielessä jokaisessa leikissä on kiva kirkua. Aikuisten mielestä bsdm leikeissä ja vuoristoradassavoi kirkua, hillitysti.

Vierailija
5/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aamulla klo 8 pitäisi olla jo töissä?

Antaa lasten kirkua kesälomallaan.

Vierailija
6/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minä en ole koskaan ollut lapsi. Kyllä nyt hävettäisi jos olisin joskus käyttäytynyt noin tahdittomasti.

Vierailija
7/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minä en ole koskaan ollut lapsi. Kyllä nyt hävettäisi jos olisin joskus käyttäytynyt noin tahdittomasti.

No just näin :D

Ja toiset vielä alapeukuttavat, kun muistuttaa, että hekin ovat olleet joskus lapsia ja tehneet ihan samaa...

Vierailija
8/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lapsuuteni 1960 luvulla viettäneenä muistan, että pihalla ei kiljuttu. Siitä piti huolen talonmies ja naapurit. Nykyisi lapset tulevat myöhään illalla huutamaan pihaan, kuin päätä leikattaisiin.

Vierailija
9/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi. Kuuma hellepäivä, isä ruiskutti puutarhaletkulla kylmää vettä meidän lasten päälle. Voi sitä huudon ja riemun määrää...

Vierailija
10/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä vaan omasta lapsuudesta muista ainoatakaan leikkiä mihin liittyi ihan vaan sanatonta kirkumista ja ulvontaa. Toki meistäkin ääntä lähti kun ei pihaleikit lähtökohtaisesti hiljaisia ole, mutta yleensä kutsuttiin kauempana olevaa kaveria nimeltä, tai huudeltiin "kymmenen tikkua laudalla!" tms leikkiin kuuluvia fraaseja. 

Vierailija
11/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö aamulla klo 8 pitäisi olla jo töissä?

Antaa lasten kirkua kesälomallaan.

No sehän siinä on, kun pitäisi tehdä niitä töitä täältä kotoa käsin. Ja lasten kirkuna raikaa pihalla niin, ettei voi edes haaveilla ikkunoiden avaamisesta. Ja ikkunat suljettunakin meteli on välillä infernaalinen. Tähän kun lisää lomalla ja lomautettuna olevat naapurit, jotka toteuttavat itseään jokaisella mahdollisella helvetinkoneella pihalla ja puutarhassa, niin avot, kun on kivaa.

Vierailija
12/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juostiin sadettimen läpi

Vierailija
13/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä vaan omasta lapsuudesta muista ainoatakaan leikkiä mihin liittyi ihan vaan sanatonta kirkumista ja ulvontaa. Toki meistäkin ääntä lähti kun ei pihaleikit lähtökohtaisesti hiljaisia ole, mutta yleensä kutsuttiin kauempana olevaa kaveria nimeltä, tai huudeltiin "kymmenen tikkua laudalla!" tms leikkiin kuuluvia fraaseja. 

Se, että sinä et osannut tarkkailla objektiivisesti omaa käytöstäsi lapsena (mikä on ihan normaalia), ei tarkoita sitä, etteikö teistä olisi kuulunut kovaa ääntä, tai ette olisi kirkuneet. Ei lapsi osaa miettiä omaa käytöstään siltä kannalta, mahtaako hänen äänenkäyttönsä häiritä jotain lähistöllä olevaa aikuista. Ja jos tekin kuitenkin sitä ääntä käytitte, eroaako se olennaisesti siitä, että joku kirkuu? Ennen vain oli se juttu, että aikuiset ymmärsivät, että lasten leikeistä kuuluu ääntä. Nykyään moni ei ymmärrä.

Vierailija
14/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä on kyllä tapahtunut muutos viimeisen parinkymmenen vuoden aikana. Kun itse vuosituhannen vaihteessa opiskelin ja olin tosi herkkä ärsyyntymään lasten äänistä, niin ei silloin pihalta kuulunut juuri koskaan tuollaista sanatonta, jatkuvaa kirkunaa, jota nykyään kaikki lapset tuntuvat leikeissään pitävän. Lapset kyllä huutelivat koko ajan toisilleen ja paukuttivat kiipeilytelineitä kepeillä ja mölysivät muuten (ja minua ärsytti ihan kauheasti), mutta eivät kirkuneet. Jos silloin olisin joutunut kuuntelemaan tuota kirkunaa, joka nyt raikaa pihalla joka ainoa päivä, en olisi mennyt vastuuseen teoistani. Nykyään onneksi kestän lastenkin mölyä paremmin, mutta ihmetyttää.

Vierailija
15/15 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette lapsena kiinnittäneet itse siihen kirkumiseen ja möykkään huomiota, koska olitte lapsia ettekä aikuisia. Siihen aikaan aikuiset ihmiset eivät olleet tällaisia herkkiä mimosankukkia kuin nykyaikuiset.

Itsekään en muista lapsena elämöineeni, mutta niin vaan äiti heitti koko lapsikatraan päivittäin pihalle, kun ei kestänyt kuunnella meitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi