Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI osan pitäisi tehdä töitä ilman palkkaa?!

Vierailija
11.06.2020 |

Miten tämä menee yhä vaan läpi "hyvinvointi"yhteiskunnassa?! En vaan voi käsittää edelleenkään, miten osa saa muhkean palkan, eläkettä, työterveyshuollon, lounas- auto ym.edut ja osa sitten sen 9€/vrk ja työttömyystukensa, ja nekin toki suuren syyllistyksen kera "kun et tuota mitään".

No ihan samanlailla olen opiskellut korkeakoulututkinnon, nostanut ison opintolainan ja maksanut sillä sairaskulujani(eli en ole hakenut niitä toimeentulotuesta)ja nyt "palkinnoksi"minut pakotetaan "kuntouttavaan"työhön! Sairas yhteiskunta tämä on, ja voin kertoa, että tuolla "kuntouttavalla"vaan pahennetaan ihmisten ahdistusta, masennusta ja halua k**lla!

Että kiitos vaan, kannustaahan tämä junan alle toki, mikä on varmasti myös hyvä vaihtoheto, kun mietitään, minne kaikki nämä työttömät (koronastakin mukavasti tullut lisää) oikein tungetaan(ilmaistöihin). Pitäkää toinen, toivottavasti oikein paha, korona-aaltonne ja p**ka yhteiskuntanne vaan keskenänne sitten.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä saadaan työssäkäyville parempi mieli, kun laiskottelijoita rangaistaan.

Vierailija
2/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä jollokkin pistäisi maksaa hengittämisestä ja pask*ntamisesta?

Jos ei äly ja kyvyt siihen riitä,että ei pysty itselleen " oikeaa" työpaikkaa hommaamaan. Mikä hel*tin velvollisuus meillä täysin ulkopuolisilla on tuollaista elöttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä työkkärin kurssit ovat myös yhtä soopaa. Korkeakoulutetuille esim kursseja joissa teoriaa 3kk ja 5kk työssäoppimista. Ymmärrän jos firma tuon jälkeen palkkaisi vakinaiseksi mutta ei taida aina niin käydä.

Vierailija
4/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei ole tosiaankaan työttömien haluttomuudesta tehdä työtä, tai edes työpaikkojen puutteesta, vaan työnantajien haluttomuudesta maksaa palkkaa.

Tämän kun saisi taottua päättäjien kaaliin...

Vierailija
5/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjan tehtävä on tehdä työtä ilman palkkaa. Jos et tästä tykkää, niin osoita vaikka mieltä orjuuden lakkauttamisen puolesta, mutta niin kauan kuin orjuus on hyväksyttyä, voidaan orjia pitää palkatta töissä.

Vierailija
6/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin työkykyistä ihmistä ei voi pakottaa mihinkään kuntouttavaan työtoimintaan. Selvitä asia oman virkailijasi kanssa.

Vierailija
7/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei äly ja kyvyt siihen riitä,että ei pysty itselleen " oikeaa" työpaikkaa hommaamaan. Mikä hel*tin velvollisuus meillä täysin ulkopuolisilla on tuollaista elöttää?

Kannattaa opetella kirjoittamaan jos aikoo esittää parempaa ihmistä ja lytätä muita. Ihan vinkkinä vaan.

Vierailija
8/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itse taas työkkäristä ukaasin mennä kuntouttavaan ja muihinkin hyödyttömiin palveluihin(ketä ne oikein palvelee, sitä ahnetta järjestäjä- lafkaa/valmentajia?!), koska en saa palkkatöitä vaikka kuinka haen. Ketutti  alentuva lässytys, että pääsen siten mukaan(työ)yhteisöön ja itseluottamus kasvaa(kyllä varmasti, kun masentuu vaan lisää puuhastellessan jotain typerää ilmaiseksi todennäköisesti vielä alentuvien, kiusaavien työkavereiden kera)ym. valheellista shaibaa. 

Ensinnäkin, jos käyn töissä, haluan todellakin siitä PALKAN , eläkettä, mahdollisesti työterveyshuollonkin ja kaikki muut etuudet mitä muutkin työssäkäyvät saavat. En todellakaan mene töihin sadakseni olla osa jotain (kiusaava)yhteisöä! Olen introvertti ja viihdyn yksinäni varsin hyvin, esim. etätyö olisi mulle just unelmaa.

Mutta kun sossutantta vänkää, että sun pitää olla porukoissa että et ihan sekoa(ja hänkö se sanelee mulle, aikuiselle ihmiselle ylhäältäpäin mitä tunnen ja miten mikäkin asia muhun työttömänä vaikuttaa?! oksettava kuvio..)Mua ahdistaa ja masentaa noi työkkärin yhteydenoto ja pakottamiset just noihin p**kanjauhamistapaamisiin jonkun "valmentajan"kanssa(jolla ei kuitenkaan sitten hälläkään ole mitään oikeaa, konkreettista ratkaisua tai apua tarjota)ja ilmaiseksi töihin puuhastelemaan jotain jonninjoutavaa. 

Yleisesti muiltakin ihmsiltä kuullut mm. näitä: "opiskelet jotain/mitä tahansa!" Juuh, aika laaja käsite...Ja taas luodaan valheellista ja syyllistävää kuvaa, että työttömälle kaikki on mahdollista, kun vain viitsisi hakea ja mennä sitten niihin paikkoihin! Todellisuudessa: opintosi saavat kestää max. 2 vuotta, jos opiskelet työttömyystuella(ja alankin kai olla työllistävä, että tuetaan) Varsinkin korkeakouluihin on vaikeaa päästä, jos on jo yksi korkeakoulututkinto.

Opintoja syynätään tarkasti etenemistä ym. ,sit oot taas kusessa ja karenssissa, jos jostain syytä eivät etenekään tarpeeksi nopeasti(eli rahahuolet ja stressi vaan kasvaisi taas, ja onneksi ikiköyhänä, kontrolloitavana pummina ei olekaan ennestään yhtään rahahuolia ja stressiä! Ja kai se vaikuttaa oppimiskykyynkin ja jaksamiseen, kun on jo valmiiksi täysin loppuun ajettu kaikilla kyttäyksillä ja karensseilla/niiden jatkuvalla uhalla jne.

Edelleen työttömiä kohtaavien syyllistävä näkökulma on aina se, että työtön ei ole vaan yrittänyt tarpeeksi, hakenut mukamas tarpeeksi töitä tai hakenut ainakin liian kapea-alaisesti jne., aina syy on vähintäänki nepäsuora vihjaus, että työton on laiska vätys vaikka kaikkensa olisi yrittänyt ja käyttänyt ne viimeiset voimansa jo moneen kertaankin. 

Köyhyydessä onkin p**kinta minun mielestäni heti rahattomuuden jälkeen se, miten muut kohtelevat sinua jatkuvasti. Olet kuin joku holhottava, kontrolloitava, määräiltävä pikkulapsi, jolle muiden nyt vaan TÄYTYY koko ajan kertoa miten olla ja elää! Väärin ostettu, väärin käytetty rahaa, hae tuonne, mene sinne, komennellaan ja käskytetään ja "hyväntahtoisimmatkin"(eivät ole oikeasti sellaisia)richspleinaavat minkä kerkeävät oman tuhansien eurojen kuukausipalkkansa takaa. 

Miten ihmeessä te jaksatte tätä vuosia/vuosikymmeniä pahimmillaan?! Olen ollut monta kertaa vähällä luvouttaa ennenkin, mutta nyt tuntuisi minunkin kärsivällisen ihmisen mitta olevan äyriään täynnä tätä. Sori, alan nyt rukoilla koronan toista aaltoa, joka olisi miljoona kertaa pahempi tätä edellistä nyhveröä. Toisaalta mulle on ihan sama millainen maailma  jää, p**ka se on ilman koronaankin, ihmiset ja systeemit samaa p**aa nimittäin.

Vierailija
9/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarviisikaan elättää kenenkään ainakana minua, jos eutanasia edes laillistettaisiin meille jotka emme täällä (nyky)maailmassa pärjää eikä tunnuta kaivattavan kuin päähänpotkittavaksi ilmaisorjaksi koko elämän ajan. Kyllä opin lukemaan 4-vuotiaana, ja opiskelut meni hvyin siihen asti, kun sairastuin. Kerkesin hankkia kyllä korkeakoulututkinnonkin, mutta sillä ei töitä saa. Sairaanakin kuitenkin Suomessa kidutetaan usein työmarkkinatuella pitämällä ja täytyy vaan terveiden tahtiin hyppiä kursseilla,ilmaistöissä jne. saadakseen sen surkean viissatasensa, jolla ei voi edes elää Suomen hintatasossa.

En ole pyytänyt tänne syntyä, sitä kun ei ihminen saa valitettavasti itse päättää, tuleeko tälaliseen sadististen ihmisten keskuuteen ja jos tulee joku vaikeus elämän tielle(esim. saiarstuminen loppuelämäksi), jotkut vielä kehtaavat huudella "mitne ei haluta sua elättää". no en mäkään kyllä haluaisi sun kaltaisia, ja sun kaltaisten takia monet ihmiset joutuvatkin kiusatuiksi ja sairastuvat koulu- ja työmaailmassa. Ovat sitten takiasi pitkillä sairaslomilla, työttöminä ja /tai työkyvyttömyyseläkkeellä. 

Vierailija
10/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE- palveluista muutne poisttetu palautelomake, onko tullut liikaa kuraa niskaan vai?!:p Olisin antanut vähän palautetta alueeni toimistolle virkailijan kuzpäisestä asenteesta ja muustakin toiminnasta. Mitähän kautta onnistuisi nyt sit anonyymina? kirjekyyhkyllä vai?

Vierailija
11/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miksi julkisen puolen virastotyöntekijöitä tarvii elättää?

Vierailija
12/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin harjoittelupaikkaani töihin tuolla 9€/päivä, sain sitten vakipaikan ja nyt olen samassa paikassa mukavassa asemassa. Mitäs vikaa tässä nyt oli?

Vierailija
13/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kuntouttavista pääsee eroon kun keksii itse itselleen jotain järkevää tekemistä kuten töitä tai opiskelua. Jos istuu munat sannassa, niin pakkohan se on kuntouttaa.

Vierailija
14/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen otetaan halpatyövoimaa edes pienellä tuntipalkalla, me saadaan tehdä duunia 9euroa päivä. Ja sit vielä juhlapaikan hakijoille kaikki on ilmasta. Rasismiako?

Vierailija
15/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin harjoittelupaikkaani töihin tuolla 9€/päivä, sain sitten vakipaikan ja nyt olen samassa paikassa mukavassa asemassa. Mitäs vikaa tässä nyt oli?

Olet iloinen poikkeus. Tilastoja tuosta työllistymisesta harjoittelupaikkaan olisi kiva nähdä.

Vierailija
16/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin työkykyistä ihmistä ei voi pakottaa mihinkään kuntouttavaan työtoimintaan. Selvitä asia oman virkailijasi kanssa.

Kun olet ollut työttömänä pidemmän aikaa, työkykysi arvioidaan laskeneen niin paljon, että "tarvitset" kuntouttavaa työtoimintaa. Kokemusta on.

Vierailija
17/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen otetaan halpatyövoimaa edes pienellä tuntipalkalla, me saadaan tehdä duunia 9euroa päivä. Ja sit vielä juhlapaikan hakijoille kaikki on ilmasta. Rasismiako?

Olisiko sitä kuuluisaa positiivista syrjintää?

Vierailija
18/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttava työtoiminta ei millään lailla kuntouta ketään työntekoon, syrjäyttää vaan ja aiheuttaa entistä enemmän ahdistusta ja masennusta.

Vierailija
19/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen määrätään kuntouttavaan työtoimintaan, niin jotain haastetta silloin työllistymisessä on. Ja ne yritykset eivät siksi kuntottavan tyyppejä palkkaa, koska harvasta ihan oikeasti mihinkään on. Aika usein syy on persoonassa; ovat niitä outoja tyyppejä, jotka eivät oikein koskaan löytäneen kaveria koulussa. Toki poikkeuksiakin on, mutta valtaosa meillä olleista kuntouttavan tyypeistä ei kerta kaikkiaan kykene normaaliin työhön tai työyhteisöön.

Vierailija
20/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmahan Suomessa on, että työpaikkoja ei ole tarpeeksi eikä useilla yrittäjillä ole varaa kustantaa täyttä palkkaa osa-aikaiselle kuntoutujalle. Siksi kai noita kuntouttavia työtoimia on. Niillä voidaan tukea niin yrityksiä antamalla halpaa työvoimaa jota valtio tukee, sekä työttömät ja kuntoutujat pääsevät takaisin "työelämään" pikkuhiljaa.

Joillekkin (itselleni) se on sopinut, koska olen halunnut pikkuhiljaa palata "töihin" sairastumisen jälkeen. Toisille tuo ei tottakai sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi