Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI osan pitäisi tehdä töitä ilman palkkaa?!

Vierailija
11.06.2020 |

Miten tämä menee yhä vaan läpi "hyvinvointi"yhteiskunnassa?! En vaan voi käsittää edelleenkään, miten osa saa muhkean palkan, eläkettä, työterveyshuollon, lounas- auto ym.edut ja osa sitten sen 9€/vrk ja työttömyystukensa, ja nekin toki suuren syyllistyksen kera "kun et tuota mitään".

No ihan samanlailla olen opiskellut korkeakoulututkinnon, nostanut ison opintolainan ja maksanut sillä sairaskulujani(eli en ole hakenut niitä toimeentulotuesta)ja nyt "palkinnoksi"minut pakotetaan "kuntouttavaan"työhön! Sairas yhteiskunta tämä on, ja voin kertoa, että tuolla "kuntouttavalla"vaan pahennetaan ihmisten ahdistusta, masennusta ja halua k**lla!

Että kiitos vaan, kannustaahan tämä junan alle toki, mikä on varmasti myös hyvä vaihtoheto, kun mietitään, minne kaikki nämä työttömät (koronastakin mukavasti tullut lisää) oikein tungetaan(ilmaistöihin). Pitäkää toinen, toivottavasti oikein paha, korona-aaltonne ja p**ka yhteiskuntanne vaan keskenänne sitten.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omassa kunnassani ne  "9 euron päivät" ovat kerran viikossa 6-tuntisia päiviä. Siis kuukaudessa 24 tuntia. Eli tuntipalkka on yli 20 euroa jos työttömyyskorvaus noin 500.

Vierailija
42/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin kuntouttavassa työtoiminnassa olevat tekivät ihan oikeita töitä; siivosivat, tiskasivat, veivät roskia, ja korvaus oli 9 euroa / päivä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin kuntouttavassa työtoiminnassa olevat tekivät ihan oikeita töitä; siivosivat, tiskasivat, veivät roskia, ja korvaus oli 9 euroa / päivä. 

Niin, jossain kaupungin omassa virastossa tai työpajassa todennäköisesti, jossa sen tiskin olisi tehneet ne sinne ihan muihin töihin palkatut ihmiset omien hommiensä lisäksi muuten. Ei siis homma, johon olisi joku oikeasti koskaan palkattu. Meilläkin esim. sosiaalityöntekijät täyttävät tiskikonetta ja siivoavat taukotilan, mutta ei se ole se mitä varten heitä on sinne palkattu.

Vierailija
44/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni täällä väittää "olen käynyt korkeakoulun ja saanut tutkinnon mutta ei sillä töitä saa". Miten niin ei saa muka korkeakoulu tutkinnolla mitään töitä? Vai oletteko kaikki kouluttautuneet ammattiin jossa heikko työllistyminen? Vai mitä? Ja jos olette, niin miksi suorititte tutkinnon jonka avulla pääsee vain huonosti työllistäviin hommiin? Mutta eikös muutenkin 75% yliopiston tai amkin käyneistä saa saman tien töitä kun koulu on ohi? Näin olen itse ainakin kuullut.

Vierailija
45/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähdä, kuinka kauan tää ketju saa olla täällä....

Melkein kaikki yhteiskunnallista kritiikkiä sisältävät ketjut poistetaan. Tai ylipäätään kiinnostavat, asialliset ketjut. Jostain Martinasta ja Stefusta ja kumppaneista saa jauhaa kymmeniä sivuja.

Turha ja pilalle mennyt palsta. :(

Vierailija
46/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenellekkään pitäisi antaa vastikkeetonta rahaa?

Miksi kaltaisesi kusipään pitäisi ylipäätään saada elää?

Perus vassari heti puremassa ruokkivaa kättä. Todella toivon että jokainen saamaton laiska paska pääsee kokemaan oikeaa köyhyyttä

Vierailija
47/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun palkataan niin sanottua orjatyövoimaa niin ei tarvitse palkata niin paljon normaalilla palkalla. Orjatyövoima on selvästi jonkinlainen oikeistopolitiikan märkä uni jota tietyt piirit haluaisivat yhä enemmän. Tuosta olisi hyvä tehdä viisaampien oikein tutkimus mutta olen varma että lopettamalla orjatyövoiman käyttö lisääntyisi normaalilla palkalla tehtävät työt.

Ei kannata palkata tavallisiin hommiin normaalilla palkalla kun orjatyövoimaa saa neljä yhden hinnalla.

Ei jumalauta. Ainakin täällä meillä päin kuntouttava tarkoittaa sitä, että tullaan parina päivänä viikossa muutamaksi tunniksi. Sen ajan kuntouttavassa sitten selvitellään vaikka nepsyongelmia tai ihminen käy kuntosalilla. Ja ihan aikuisten oikeastiko tällaisestako pitäisi vielä maksaa palkkaa ja tämäkö on orjatyövoimaa.

Äo 80 -kommentti lukihäiriöiseltä kumipäältä.  Nyt ei tarkoitettu kuntouttavaa työtoimintaa, vaan sitä että menet esim. puoleksi vuodeksi normaaleihin töihin yritykseen tai yhdistykseen, mutta saat vain kulukorvauksen eli 9 euroa/päivä esimerkiksi työmarkkinatuen lisäksi.

Eli työharjoitteluun? Harjoittelusta voi jo nimestäkin päätellä, että ihminen ei tee siellä samanarvoista työtä kuin sinne palkatut ihmiset. Ja jos luet aloituksen, niin aloitus koski juurikin kuntouttavaa.

Työharjoittelusta tulisi maksaa ns. harjoittelijan palkkaa, joka on luonnollisesti normipalkkaa pienempi, mutta kuitenkin palkka tehdystä työstä. Näinhän ennen maksettiinkin. En muista, milloin ja miksi näitä orjatöitä aletiin teettää ihmisillä.

Ymmärrän palkattoman harjoittelun osana opintoja. Tällöinhän se on suhteellisen lyhytaikaistakin. Mutta ilmaistyön teettäminen ja vieläpä toistuvasti jo valmistuneilla, ammattitaitoisilla, kokeneilla työntekijöillä on törkeää.

Vierailija
48/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pääsevät väliaikaisesti johonkin tiskaamaan tai neljä tuntia viikossa henkilökohtaiseksi avustajaksi. Ei voi väittää, että mihinkään ei pääse. Te-palvelujen sivut ovat pullollaan töitä, jotka eivät tahdo kelvata kenellekään, koska niistä saa niin vähän rahaa.

Vierailija
49/50 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä väittää "olen käynyt korkeakoulun ja saanut tutkinnon mutta ei sillä töitä saa". Miten niin ei saa muka korkeakoulu tutkinnolla mitään töitä? Vai oletteko kaikki kouluttautuneet ammattiin jossa heikko työllistyminen? Vai mitä? Ja jos olette, niin miksi suorititte tutkinnon jonka avulla pääsee vain huonosti työllistäviin hommiin? Mutta eikös muutenkin 75% yliopiston tai amkin käyneistä saa saman tien töitä kun koulu on ohi? Näin olen itse ainakin kuullut.

Eiköhän kaikki korkeakoulututkinnot ole pilipali höttöä pois lukien oikeat ammatit kuten sairaanhoitaja ym. ihmiset joille maksetaan muustakin kuin kahvijuonnista ja trikooperseen levittämisestä toimistotuoliin. Ei ihme että näille prinsessa-aloille ei työllisty kun niitä ei ole.

Vierailija
50/50 |
12.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin harjoittelupaikkaani töihin tuolla 9€/päivä, sain sitten vakipaikan ja nyt olen samassa paikassa mukavassa asemassa. Mitäs vikaa tässä nyt oli?

Hienoa mutta itse tiedän että näin ei tule käymään mulle. En ole työkykyinen ja en pysty juurikaan mitään tekemään, ehkä muutaman tunnin jossain toimistossa saattaisin selvitä. Tosin olen paljon hitaampi näiden käsieni kanssa kuin normaali työntekijä joten miksi kukaan palkkaisi. Vielä älyttömämpää pistää ilmaistöihin joku täysin työkykyinen. Harva saa mitään vakipaikkaa. Tilalle otetaan aina uusi ilmaistyöntekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan