Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaivaa ihmisiä jotka nauravat stand up- komiikalle?

Vierailija
11.06.2020 |

En ole koskaan itse nauranut tekohauskuudelle.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa todellakaan ei ole hauskoja.

Kun "koomikko" vaikenee ja ottaa kysyvän ilmeen, yleisö tietää nauraa...

Vierailija
42/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti kyllä pidän jotain standuppia aidosti hauskana, mutta en ikinä naura sille ääneen. Joten en tiedä, mistä ne kokoajan hörähtelevät yleisöt löydetään televisioon.

Siellä on valotaulu, jossa lukee "naurua", joka syttyy naurun paikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap sentään ymmärtää ,että se koomikko voi myös olla sellainen joka kertoo hyviä, naurattavia vitsejä? 

Vierailija
44/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri Suomi koomikoiden silmin sarjan yle areenasta. Viimeisessä jaksossa vetivät keikan New Yorkissa kokemuksiensa perusteella. Voi herran jestas en ole ikinä nähnyt niin huonoa komiikkaa. Liza varsinkin oli ihan pilvessä ja kiusas koko ajan yleisöä väsyneellä mistä sä oot -läpällä.

Vierailija
45/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stan Saanila oli erityisen läpinäkyvä tämän naurunkerjäysilmeen kanssa, missä mies nykyään vaikuttanee...

Vierailija
46/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap sentään ymmärtää ,että se koomikko voi myös olla sellainen joka kertoo hyviä, naurattavia vitsejä? 

Teoriassa varmaan joo. Käytännössä se menee niin, että kun joku vannottaa "hei katso TÄMÄ tyyppi, se on tosi hauska, oikeesti", on esitys samaa pissakakkaseksiläski -huumoria, naaman vääntelyä ja heikkoa imitaatiota kuten kaikilla muillakin. Koko standupin konsepti on mahdoton hauskuudelle - se että joku varta vasten kipuaa lavalle kertomaan ennalta harjoiteltuja vitsejä on hauskuuden tappo. Siihen vielä päälle ne "hassut ilmeet" ja "hulvattomat ääniefektit" niin kaikki mahdollisuus todelliseen huumoriin on tapettu.

Vierailija
47/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tietenkään ne kaikki kaikkia naurata. Ismo on ollut aina hyvä, jo Hämeenlinnan Tomaatteja, tomaatteja festareiden alusta asti taisi olla mukana, hänen keikat piti aina käydä katsomassa, mikään Krisse S ei naurattanut eikä moni muukaan. Harmi ettei Ismon Suomen keikoille tahdo saada nykyään lippuja.

Samoin on moni muu "huumori" -asia, itse käyn esim. Martti Servon keikoilla aina kun mahdollista. Mun työkaveri sanoi, että ai, onkse se peruukkipää-äijä, hän ei tajua sitä ollenkaan. Huumoria on monenlaista, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

Vierailija
48/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käynyt katsomassa stand upia, koska silloin, kun vielä asuin kaupungissa, se oli vasta nousemassa suosioon. Ei tullut koskaan mentyä. Katson stand upia Netflixistä ja HBO:lta. Mun suosikkeja ovat Trevor Noah, Hannah Gadsby, Russell Brand ja sitten se yksi Iso-Britanniassa asuva kanadalainen nainen, jonka nimeä en nyt muista, Kathryn jotain ehkä. Olen katsonut joitain kotimaisten stand up -koomikkojen pätkiä videolta, eikä heillä taso ehkä ole kauhean korkea. Ismo Leikolalla on kyllä ajatusta. Joku Sami Hedberg edustaa mulla sellaista huumoria, joka ei kiinnosta lainkaan.

Mä pidän siitä, että komediassa on myös jotain ajatuksia herättävää. Olen noiden nimeltä mainitsemien kansainvälisten koomikoiden (se kanadalainen nainen ei kuulu näihin ajatuksia herättäviin, mutta hän on kyllä todella hauska) lisäksi nähnyt joitain muitakin esityksiä, jotka huumorin lisäksi tarjoavat myös mietittävää, että ei tämä nyt ihan pieni genre taida olla.

Minusta esimerkiksi juuri tämä "Timppa saunoo" on parasta huumoria ja hyvin vahvaa ja asiallista kannanottoa siihen, miten hölmö pitää olla, että saunoo itsensä hengiltä, voittaakseen kiukaan, joka varmasti jokaiselta kovalta saunojalta jo löytyy jne...ja otetaan siinä vähän kantaa doping-aineiden käytöönkin.

Vierailija
49/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ihmisiä ei vaivaa yhtään mikään. Ihmisiä naurattaa eri asiat. Toiset nauraa asioille joille ei saisi nauraa, osa vitseistä voi olla tosi synkkiä, mutta ne naurattaa siksi juuri kun niille ei oikein sopisi nauraa, mutta on luotu ympäristö jossa se on ok. En ymmärrä tuota sanaa tekohauska. Itse en välitä suomalaisesta stand upista ja mielestäni suomalaiset hehkutetut koomikot on järjestäen surkeita, mutta kysyntää tuntuu riittävän joten joku tykkää ja silloin kyseessä ei ole tekohauska vaan kyseinen huumori ei vaan sovi sinulle. Itse olen sitä mieltä, että parhaat koomikot ovat neroja kun huomaavat yhteiskunnan järjettömyyksiä ja osaavat kyseenalaistaa asioita tavalla jota ei itse ole välttämättä edes tajunnut.

Vierailija
50/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anders kirjoitti:

Jotkut ulkomaalaiset ja harvat suomalaiset stand up -koomikot ovat oikeasti hauskoja ja oivaltavia. Suomessa valitettavan monella standupparilla on käsitys, että tärkeintä on huutaa lujaa ja kertoa alapää/seksi/kakkavitsejä. Oikein aitoa teinihuumoria, josta en haluaisi maksaa senttiäkään. Hyvässä standup-esityksessä on jokin kantava teema tai juoni, jonka mukaan kertominen etenee. Suomessa heitellään vain irtovitsejä kovalla mölinällä. En tiedä, mikä siitä tekee stand uppia, mutta niin kauan kuin joku hölmö maksaa sen näkemisestä, niin kai sitä iloksemme riittää.

Niin kuin sarkastinen pakina live-esityksenä?

Vierailija
51/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan käynyt katsomassa stand upia, koska silloin, kun vielä asuin kaupungissa, se oli vasta nousemassa suosioon. Ei tullut koskaan mentyä. Katson stand upia Netflixistä ja HBO:lta. Mun suosikkeja ovat Trevor Noah, Hannah Gadsby, Russell Brand ja sitten se yksi Iso-Britanniassa asuva kanadalainen nainen, jonka nimeä en nyt muista, Kathryn jotain ehkä. Olen katsonut joitain kotimaisten stand up -koomikkojen pätkiä videolta, eikä heillä taso ehkä ole kauhean korkea. Ismo Leikolalla on kyllä ajatusta. Joku Sami Hedberg edustaa mulla sellaista huumoria, joka ei kiinnosta lainkaan.

Mä pidän siitä, että komediassa on myös jotain ajatuksia herättävää. Olen noiden nimeltä mainitsemien kansainvälisten koomikoiden (se kanadalainen nainen ei kuulu näihin ajatuksia herättäviin, mutta hän on kyllä todella hauska) lisäksi nähnyt joitain muitakin esityksiä, jotka huumorin lisäksi tarjoavat myös mietittävää, että ei tämä nyt ihan pieni genre taida olla.

Minusta esimerkiksi juuri tämä "Timppa saunoo" on parasta huumoria ja hyvin vahvaa ja asiallista kannanottoa siihen, miten hölmö pitää olla, että saunoo itsensä hengiltä, voittaakseen kiukaan, joka varmasti jokaiselta kovalta saunojalta jo löytyy jne...ja otetaan siinä vähän kantaa doping-aineiden käytöönkin.

😐😐😐😐😐 siis tää on sun mielestä oikeasti hauskaa? Tosi kulunutta ja tekemällä tehtyä.

Vierailija
52/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MIKÄÄN !

OVAT VAIN: HUUMORINTAJUISIA

Koomikot Ovat luonnollisia eläviä ihmisiä ei tekastuja eli ei ole tekastua koomikkaa robottien avulla ( jos ois käytetty robotteja apuna se ois tekastua koomikkaa!).

Vierailija
53/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat tekohauskuudella. Minusta osa koomikoista on nokkelia ja oikeasti hauskoja juttuineen. Parasta on jos koomikko pystyy esityksellään oikeasti ottamaan kantaa johonkin asiaan. Sitten on iso kasa niitä muka-hauskoja koomikoita, jotka tulevat lavalle eivätkä osaa puhua muuta kuin alapääjuttuja tai voivotella kun ovat vanhoja ja lihavia (esim Riku Suokas tai Johanna Tohni). Nämä ei minuun niin uppoa.

Piti ihan käydä katsomassa, kuka tää Johanna Tohni on. Kannatti. Ensimmäiset pari minuuttia sisälsi pelkkää alapää-hahah-hauskaa -juttuja, hui olen nelikymppinen ja sitten kerrotaan, miten hirveetä on kun rinnat alkaa roikkua ja karvat kasvaa naamassa. Tuota pidemmälle en katsonut. En sano, etteikö ikääntymisestä vois tehdä hyvääkin huumoria, mutta eihän se nyt helppoa ole kun aihe on kulunut eikä mikään enää hätkäytä. Mielelläni näkisin, miten nämä anti-hauskat "koomikot" testaavat vitsejään eli mistä löytyy se porukka, joka ensin testinauraa jutuille, joita voi sitten esittää sille omalle maksavalle  yleisölle. 

Vierailija
54/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI MIKÄÄN !

OVAT VAIN: HUUMORINTAJUISIA

Koomikot Ovat luonnollisia eläviä ihmisiä ei tekastuja eli ei ole tekastua koomikkaa robottien avulla ( jos ois käytetty robotteja apuna se ois tekastua koomikkaa!).

Ne vitsit on ennalta suunniteltu ja harjoiteltu, ja ovat joko vanhoja vitsejä tai niin itsestäänselvyyttä ettei niissä ole mitään hauskaa. Just näitä "vaihdevuosissa kasvaa karvoja" (niin mitä sitten? ) tai kiuas löylykisan voittajalle on pöljää (tottakai se on pöljää, ei siinä ole mitään oivaltavaa) tai kuinka lasten kanssa lautapelien pelaaminen on tylsää (no shit sherlock). Haukotus.

Vierailija
55/55 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös stand up ole suomeksi sama asia kuin väkisinnaurattaminen?  Meillä on kautta aikojen esimerkiksi harjakaisissa esiintynyt koomikoita, joiden esiintymistapa ei paljoa stand upista poikkea.

Hupaisaa sinänsä, että tästä vanhasta vitsinkerrontaperinteestä tuli toistakymmentä vuotta sitten muotia, kun jenkeistä tuotiin käsite stand up. Ikävä kyllä sieltä tulivat myös tylsimmät maneerit.