Työttömän työelämäntutka kysely te-toimistossa, luulin sen olevan henkilökohtainen yksityinen kysely...
Täytin tuon työelämäntutkan työkkärin nettisivuilla. Tai joku sellainen, josta sai sellaisen hämähäkkiverkkomaisen kaavion vastaukseksi. Mielestäni siinä sanottiin, että kyseinen tutka on henkilökohtainen seurannan väline. Nyt kuitenkin työkkärin setä alkoi kysellä siitä minulta.
On mielestäni väärin, että he näkevät sen, kun sivuilla sanottiin, että se on muita varten.
Miten tuon saa pois? En halua kenenkään katselevan niitä tietoja enää.
Oletteko muut täyttäneet sen ja onko tullut kyselyitä?
Kommentit (47)
"henkilökohtainen seurannan väline" näkeehän tuosta, että sua seurataan siitä.
Vierailija kirjoitti:
HENKILÖKOHTAINEN tarkoittaa sitä, että se on privaatti. Sen ei pitäisi kuulua silloin niille työntekijöille.
Jos siinä lukisi, että se on virkailijan seurannan väline, silloin he saisivat sitä katsoa.
Siellä lukee HENKILÖKOHTAINEN...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HENKILÖKOHTAINEN tarkoittaa sitä, että se on privaatti. Sen ei pitäisi kuulua silloin niille työntekijöille.
Jos siinä lukisi, että se on virkailijan seurannan väline, silloin he saisivat sitä katsoa.
Henkilökohtainen tarkoittaa sitä, että se kohdistuu juuri sinuun. Ei sitä, että vain sinä näkisit sen. Viimemainittua tarkoittava sana olisi ”yksityinen”.
Eli kyllä sä olet ihan suostunut siihen,e ttä sen nökee. Nyt kun ymmärrät asian todellisen laidan, saat tiedon pois kirjautumalla palveluun uudelleen ja poistamalla tiedot. Siis laitat sinne vain tyhjiä ruutuja tai pisteen joka ruutuun jos sitä ei pysty tallentamaan täyttämättä jotain..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen tarkoittaa sitä, että se kohdistuu juuri sinuun. Ei sitä, että vain sinä näkisit sen. Viimemainittua tarkoittava sana olisi ”yksityinen”.
Eli kyllä sä olet ihan suostunut siihen,e ttä sen nökee. Nyt kun ymmärrät asian todellisen laidan, saat tiedon pois kirjautumalla palveluun uudelleen ja poistamalla tiedot. Siis laitat sinne vain tyhjiä ruutuja tai pisteen joka ruutuun jos sitä ei pysty tallentamaan täyttämättä jotain..
Ei niitä saa pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä saa pois
Sen voi täyttää uudelleen.
Laittaa jotain höpövastauksia, jotka haluaa näyttää virkailijalle. Ei sille varmaan muuta voi tehdä.
Älä ole typerä, selvästi sanotaan että sinua seurataan "seurannan väline"
Henkilökohtainen tarkoittaa että seurannan kohteena olet juuri sinä
On täysin selvää että olet itse antanut lupasi seurannalle, ja nämä tiedot valitettavasti on te-virkailijoiden käytössä...
Mä jouduin täyttämään sen te-toimiston infossa. Oli pakollinen, tai olisi vaihtoehtona varmaan karenssi ollut. Vapaaehtoisesti en täytä mitään niiden kyselyitä tai muutakaan.
Siinä alla muistaakseni luki, että kun täytät sen niin virkailijan kanssa sitten keskustelette sen sisällöstä. Kannattaa lukea huolella ennen kuin rupeaa täyttelemään
Vierailija kirjoitti:
Siinä alla muistaakseni luki, että kun täytät sen niin virkailijan kanssa sitten keskustelette sen sisällöstä. Kannattaa lukea huolella ennen kuin rupeaa täyttelemään
Ei ollut alkuun.
Työttömän työelämän tutka.
Ei ristus.
Työkkärin porukan innovointi ei kyllä lakkaa hämmästyttämästä.
Kas kun ei kompassi työelämään työttömälle.
Mitä siinä kysytään, ei minulle ole tuota tarjottu täytettäväksi, oletko ap ollut miten kauan työttömänä?
Te-toimistossa virkailijoilla on liikaa valtaa siinä mitä he sinusta kirjaavat sinne järjestelmään. Minulla ei ollut esim. hakukriteeriksi laitettu tutkintoani, joten ei kai siellä sitten tullut edes mitään tarjouksia. Muutin ja kävin uuden kaupungin te-toimistossa ja hän lisäsi kaikki puuttuvat aukot työ- ja koulutushistoriaan.
Te toimistossa osa on ihan vaan nillittämismielessä töissä. Minua käskettiin heidän puolestaan hakemaan vain paikkoja joihin julkisilla menee eestaas päivässä noin hieman alle 4 tuntia, kun autollinen hakija olisi hurauttanut 30 minuutissa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla, jossa pitäisi töitä olla oikeasti.
En nää muuta syytä tätin toimiin, kuin tuo nillitys. Onhan siellä hyviäkin työntekijöitä, mutta tuo ei saanut mitään aikaiseksi sinä aikana kun olin asiakkaana.
Vastasin työelämätutkaan mitä sattuu ja katsoin onko sillä mitään merkitystä. Sillä oli se merkitys, että kun näkivät, että huonosti menee, niin päättivät nillittää vielä enemmän. Itse luulisin, että tuossa vaiheessa saisi apua, mutta ei, lisää keppiä.
Elämä on usein tuurista kiinni. Minulla oli lukuisia vuosia tuuria elämässä, eikä tarvnnut asioida te-toimistossa, tai kelassa. Sitten tuuri kääntyi ja olen vaihtelevasti ollut heidän asiakas jo yli 5 vuotta. En missään nimessä haluaisi, mutta on ollut pakko, koska aina ollut huono tuuri työhön pääsemisessä.
" henkilökohtainen seurannan väline "
Kas kun ei siirrytä suoraan jalkapantaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut alkuun.
On ollut ainakin 4 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistossa virkailijoilla on liikaa valtaa siinä mitä he sinusta kirjaavat sinne järjestelmään. Minulla ei ollut esim. hakukriteeriksi laitettu tutkintoani, joten ei kai siellä sitten tullut edes mitään tarjouksia. Muutin ja kävin uuden kaupungin te-toimistossa ja hän lisäsi kaikki puuttuvat aukot työ- ja koulutushistoriaan.
Te toimistossa osa on ihan vaan nillittämismielessä töissä. Minua käskettiin heidän puolestaan hakemaan vain paikkoja joihin julkisilla menee eestaas päivässä noin hieman alle 4 tuntia, kun autollinen hakija olisi hurauttanut 30 minuutissa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla, jossa pitäisi töitä olla oikeasti.
En nää muuta syytä tätin toimiin, kuin tuo nillitys. Onhan siellä hyviäkin työntekijöitä, mutta tuo ei saanut mitään aikaiseksi sinä aikana kun olin asiakkaana."
Voisiko joku vastata tähän, mihin edellä kuvatuista virkailijoista voi antaa välitöntä palautetta?
Kyseessä on tärkeät, henkilökohtaiset tiedot ja yksityisasiat.
Tuollaiset on ilman muuta lakaistava alalta pois mitä pikimmin joilla on oma työnkuva täysin kateissa.
Vierailija kirjoitti:
En nää muuta syytä tätin toimiin, kuin tuo nillitys. Onhan siellä hyviäkin työntekijöitä, mutta tuo ei saanut mitään aikaiseksi sinä aikana kun olin asiakkaana.
Vastasin työelämätutkaan mitä sattuu ja katsoin onko sillä mitään merkitystä. Sillä oli se merkitys, että kun näkivät, että huonosti menee, niin päättivät nillittää vielä enemmän. Itse luulisin, että tuossa vaiheessa saisi apua, mutta ei, lisää keppiä.
Elämä on usein tuurista kiinni. Minulla oli lukuisia vuosia tuuria elämässä, eikä tarvnnut asioida te-toimistossa, tai kelassa. Sitten tuuri kääntyi ja olen vaihtelevasti ollut heidän asiakas jo yli 5 vuotta. En missään nimessä haluaisi, mutta on ollut pakko, koska aina ollut huono tuuri työhön pääsemisessä.
Miten niin työkkärissä merkittiin järjestelmään? Minä on itse antanut sinne kaikki tietoni, ei niitä kukaan työkkärissä ole täytellyt tai muutellut.
Eikä siellä olla mitään selvännäkijöitä. Jos et koulutuksestasi kerro, ei sitä kukaan pysty järjestelmään kirjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän työelämän tutka.
Ei ristus.
Työkkärin porukan innovointi ei kyllä lakkaa hämmästyttämästä.
Kas kun ei kompassi työelämään työttömälle.
Se on ollut siellä jo ainakin 4 vuotta, vasta nytkö sen löysitte? Alunperin psykologien työväline, tarkoitus käyttää keskustelun pohjana. Ideana kun on saada se asiakas töihin, vaikka se miten keksii syitä saada olla villi ja vapaa täysillä tukieuroilla.
Sanottiin siis, että se on itseä varten, ei muita...