Työttömän työelämäntutka kysely te-toimistossa, luulin sen olevan henkilökohtainen yksityinen kysely...
Täytin tuon työelämäntutkan työkkärin nettisivuilla. Tai joku sellainen, josta sai sellaisen hämähäkkiverkkomaisen kaavion vastaukseksi. Mielestäni siinä sanottiin, että kyseinen tutka on henkilökohtainen seurannan väline. Nyt kuitenkin työkkärin setä alkoi kysellä siitä minulta.
On mielestäni väärin, että he näkevät sen, kun sivuilla sanottiin, että se on muita varten.
Miten tuon saa pois? En halua kenenkään katselevan niitä tietoja enää.
Oletteko muut täyttäneet sen ja onko tullut kyselyitä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistossa virkailijoilla on liikaa valtaa siinä mitä he sinusta kirjaavat sinne järjestelmään. Minulla ei ollut esim. hakukriteeriksi laitettu tutkintoani, joten ei kai siellä sitten tullut edes mitään tarjouksia. Muutin ja kävin uuden kaupungin te-toimistossa ja hän lisäsi kaikki puuttuvat aukot työ- ja koulutushistoriaan.
Te toimistossa osa on ihan vaan nillittämismielessä töissä. Minua käskettiin heidän puolestaan hakemaan vain paikkoja joihin julkisilla menee eestaas päivässä noin hieman alle 4 tuntia, kun autollinen hakija olisi hurauttanut 30 minuutissa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla, jossa pitäisi töitä olla oikeasti.
En nää muuta syytä tätin toimiin, kuin tuo nillitys. Onhan siellä hyviäkin työntekijöitä, mutta tuo ei saanut mitään aikaiseksi sinä aikana kun olin asiakkaana.
Vastasin työelämätutkaan mitä sattuu ja katsoin onko sillä mitään merkitystä. Sillä oli se merkitys, että kun näkivät, että huonosti menee, niin päättivät nillittää vielä enemmän. Itse luulisin, että tuossa vaiheessa saisi apua, mutta ei, lisää keppiä.
Elämä on usein tuurista kiinni. Minulla oli lukuisia vuosia tuuria elämässä, eikä tarvnnut asioida te-toimistossa, tai kelassa. Sitten tuuri kääntyi ja olen vaihtelevasti ollut heidän asiakas jo yli 5 vuotta. En missään nimessä haluaisi, mutta on ollut pakko, koska aina ollut huono tuuri työhön pääsemisessä.Miten niin työkkärissä merkittiin järjestelmään? Minä on itse antanut sinne kaikki tietoni, ei niitä kukaan työkkärissä ole täytellyt tai muutellut.
Eikä siellä olla mitään selvännäkijöitä. Jos et koulutuksestasi kerro, ei sitä kukaan pysty järjestelmään kirjaamaan.Niin, ei olla selvännäkijöitä ei. Kun on näytetty jokaikinen todistus, luulisi tietojen sieltä löytyvän.
Minä vuonna asioit, jos itse olet saanut sinne tietosi kirjata? Minä olen asioinut paikan päällä ja täti on niitä näpytellyt sinne. Olisin itse kaikki tietoni sinne laittanut, jos olisin voinut ne sinne laittaa, enkä näe järkeä miksi virkailija niitä sinne laittaa minun puolestani. Korkeintaan olisi järkeä minun näpyttelyn jälkeen ne todistukset katsoa.
Olen asioinut satunnaisesti vuodesta 2016 lähtien ja joka kerta olen voinut itse tietoni kirjata. Paikan päällä ei edes ole ketään, eikö ne ohjaa samantien päätteelle ja sano, että tee itse. Todistuksiakaan ei ole koskaan tarvinnut näyttää, päivämäärät kyllä kysytään verkkopalvelussa.
Kummallista. Minä en pääse millään käsiksi koulutus- ja työhistoriaani. Olen asioinut ensimmäisen kerran 2009
Huoltokatkon aikaan et tietenkään pääse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston mielivaltaan pitäisi puuttua. Miksei suomalainen ikinä uskalla nousta barrikaadeille?
Varmaan siksi, että jos ei ole työkkäriä, ei makseta työttömyysetuuksia. Työkkärin väelle sopii hyvin, että ollaan vaikka 6 kk pois töistä, mutta miten se työtön sillä aikaa mahtaa pärjätä?
TE-toimisto on täysin turha ylimääräinen pykälä koneistossa josta on paljon enemmän haittaa kuin hyötyä.
Onneksi puolet työttömistä siirtyy kunnan vastuulle vuodenvaihteessa. Käytännössä siis kuntouttavalta työtoiminnalta ei voi enää välttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te-toimistossa virkailijoilla on liikaa valtaa siinä mitä he sinusta kirjaavat sinne järjestelmään. Minulla ei ollut esim. hakukriteeriksi laitettu tutkintoani, joten ei kai siellä sitten tullut edes mitään tarjouksia. Muutin ja kävin uuden kaupungin te-toimistossa ja hän lisäsi kaikki puuttuvat aukot työ- ja koulutushistoriaan.
Te toimistossa osa on ihan vaan nillittämismielessä töissä. Minua käskettiin heidän puolestaan hakemaan vain paikkoja joihin julkisilla menee eestaas päivässä noin hieman alle 4 tuntia, kun autollinen hakija olisi hurauttanut 30 minuutissa. Tämä siis pääkaupunkiseudulla, jossa pitäisi töitä olla oikeasti.
En nää muuta syytä tätin toimiin, kuin tuo nillitys. Onhan siellä hyviäkin työntekijöitä, mutta tuo ei saanut mitään aikaiseksi sinä aikana kun olin asiakkaana.
Vastasin työelämätutkaan mitä sattuu ja katsoin onko sillä mitään merkitystä. Sillä oli se merkitys, että kun näkivät, että huonosti menee, niin päättivät nillittää vielä enemmän. Itse luulisin, että tuossa vaiheessa saisi apua, mutta ei, lisää keppiä.
Elämä on usein tuurista kiinni. Minulla oli lukuisia vuosia tuuria elämässä, eikä tarvnnut asioida te-toimistossa, tai kelassa. Sitten tuuri kääntyi ja olen vaihtelevasti ollut heidän asiakas jo yli 5 vuotta. En missään nimessä haluaisi, mutta on ollut pakko, koska aina ollut huono tuuri työhön pääsemisessä.Miten niin työkkärissä merkittiin järjestelmään? Minä on itse antanut sinne kaikki tietoni, ei niitä kukaan työkkärissä ole täytellyt tai muutellut.
Eikä siellä olla mitään selvännäkijöitä. Jos et koulutuksestasi kerro, ei sitä kukaan pysty järjestelmään kirjaamaan.sinäsinäjasinunnapasijoo
Ei ne ole työkkärissä mitään työttömien sihteerejä. Jos pääsee tälle palstalle, pääsee työkkärin sivuille itse kirjaamaan omat tietonsa.
Ai sulta tämä av-palsta vaatii kirjautumista pankkitunnuksilla? Erikoista.
Todella hyvä vitsi. Kuka mahtaa omistaa verkonkäyttövälineen, jos omistajalla ei ole pankkitunnuksia?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta onhan kirjastoissa ja nettikahviloissa koneita, joilla pääsee nettiin. Samoin R-kioskeilta saa ihan käteisellä ostettua prepaideja, joissa on mobiilidataa. Kyllähän sitä verkkoon pääsee ilman pankkitunnuksia. Monella on asunnossaan ilmainen netti, ja tietokoneenkin saa ilman pankkitunnuksia ostettua. Asumaankin pääsee ilman pankkitunnuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siellä olla mitään selvännäkijöitä. Jos et koulutuksestasi kerro, ei sitä kukaan pysty järjestelmään kirjaamaan.sinäsinäjasinunnapasijoo
Ei ne ole työkkärissä mitään työttömien sihteerejä. Jos pääsee tälle palstalle, pääsee työkkärin sivuille itse kirjaamaan omat tietonsa.
Ai sulta tämä av-palsta vaatii kirjautumista pankkitunnuksilla? Erikoista.
Todella hyvä vitsi. Kuka mahtaa omistaa verkonkäyttövälineen, jos omistajalla ei ole pankkitunnuksia?
En ole tuo, jolta kysyit, mutta onhan kirjastoissa ja nettikahviloissa koneita, joilla pääsee nettiin. Samoin R-kioskeilta saa ihan käteisellä ostettua prepaideja, joissa on mobiilidataa. Kyllähän sitä verkkoon pääsee ilman pankkitunnuksia. Monella on asunnossaan ilmainen netti, ja tietokoneenkin saa ilman pankkitunnuksia ostettua. Asumaankin pääsee ilman pankkitunnuksia.
Sitten voidaankin miettiä, että miten työllistymiskelpoinen on henkilö, joka ei saa omia pankkitunnuksia. Kun kuitenkin mobiilivarmenteen voi hankkia kuka tahansa.
Te-toimistossa ei pidä tehdä mitään mitä ei erikseen käsketä, eikä myöskään oma-alotteisesti tarjota mitään informaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimiston mielivaltaan pitäisi puuttua. Miksei suomalainen ikinä uskalla nousta barrikaadeille?
Varmaan siksi, että jos ei ole työkkäriä, ei makseta työttömyysetuuksia. Työkkärin väelle sopii hyvin, että ollaan vaikka 6 kk pois töistä, mutta miten se työtön sillä aikaa mahtaa pärjätä?
No mutta sitten ei tarvita Te-toimiston ”asiantuntijoitakaan”. Säästyy nekin valtion rahat. Kyllä ne varmasti työllistyvät muualle nopeasti :D.