Kylään tullut sisko kysyi onko teillä kesäpeittoa
Kun on niin kuuma.
Vein pelkän pussilakanan. Oli ihmeissään.
Kommentit (25)
Siis teillä ei ole kesäpeittoa? Miksi ei?
So?
Kesäpeitto on se ohut liuttu ja hengittävä peite joka on käytössä aina kesäisin. Talvisin käytössä on paksu ja painava talvipeitto.
Tottakai on erikseen kesä- ja talvipeitot. Talvella paksu untuvapeitto ja kesällä ohut kesäpeitto. Ikeasta löytyy.
Kyllähän nyt joka taloudessa pitäisi olla sekä kesä- että talvipeitot. Mieluusti myös välikausipeitto sekä syksylle että keväälle. Viimeksimainittu voi olla sama molempina vuodenaikoina
Se pussilakana on meidän kesäpeitto.
Tämä ilahdutti minua suuresti. Olen itse vain aina ajatellut paksu peitto ja ohut peitto. Kesäpeitto ja talvipeitto, niin tietenkin. Ihanat nimitykset.
Ai vähän niin kuin pääsiäisverhot ja hiihtolomaverhot?
Kuka pystyy nukkumaan pelkällä lakanalla? Sehän on vain ärsyttävä liuru. Kunnon peitto pitää olla kesät talvet.
Ken söi kesäpeiton
Mies söi lasten kesäpeiton
Minä nukun vuodenajasta riippumatta munasillani ilman peittoa, meillä katsokaas on niin toimiva talo että täällä saa lämpötilan säädettyä mieleisekseen aina.
Tästä tuli mieleen, onko olemassa mitään peittoa, joka olisi painava mutta vilpoinen? En osaa nukkua jos peitto on liian kevyt. Voisiko viileän mutta painavan peiton tehdä itse, ja mistä materiaalista?
En ole ikinä kuullut kesäpeitosta, kyllä aina oppii uutta! Meillä kesällä käytetään samaa peittoa kuin talvella ja yhtenä kesänä piti käyttää pelkkää pussilakanaa kun oli niin kuuma
Meillä on kolme peittoa: kesäpeitto, normipeitto ja talvipeitto. Vieraille ei kylläkään ole kuin kahta laatua.
Vierailija kirjoitti:
Ken söi kesäpeiton
Mies söi lasten kesäpeiton
Missä mies? Peiton alla!
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, onko olemassa mitään peittoa, joka olisi painava mutta vilpoinen? En osaa nukkua jos peitto on liian kevyt. Voisiko viileän mutta painavan peiton tehdä itse, ja mistä materiaalista?
Hanki painopeitto. Se on ohut ja painava. Ostin huonosti nukkuvalle perheenjäsenelle 9-kiloisen peiton ja nyt nukkuu paremmin
Meillä on talvella ihanan paksu, silti kevyt, untuvapeitto. Tykkään pitää maku7huoneen viileänä, joten lämmin peitto on tarpeen.
Kesällä on ohut silkkipeitto, ei hiosta, ei ole kuuma ja sen alla on hyvä nukkua kuumemmallakin ilmalla
Meidän kesäpeitto on 2 pussilakanaa sisäkkäin. 1 on liian ohut tuntuakseen peitolta.
Kesäpeitto on metsänpeitto josta pääsee pois vaan tekemällä kaikki päinvastaisessa järjestyksessä, pitää siis kävella takaperin metsästä jne .
Pesin mun kesäpeiton, mutta se unohtui sängyn päätyyn, en jaksanut kaappiin asti ;)
Pitäis kait pestä uudestaan ?
Zinc