Kylään tullut sisko kysyi onko teillä kesäpeittoa
Kun on niin kuuma.
Vein pelkän pussilakanan. Oli ihmeissään.
Kommentit (25)
No, kyllä ainakin meidän perheessä on erikseen paksut talvipeitot ja erikseen kevyet kesäpeitot kaikille.
Kesällä toislle riittää pelkkä pussilakana, mutta ei toki kaikille.
Jotkut ovat viluisempia ja tarvitsevat kesälläkin pussilakanan lisäksi kevyen kesäpeiton.
Talvella on tietenkin lämpimämmät ja paksummat peitot.
Mun mielestä tuon ap:n siskon kysysmys on ihan asiallinen.
Ja ap on toisiaankin hiukkasen typerä, jos ei ole asiaa käsittänyt.
No tottahan joka kodissa, ainakin perheissä, on sekä kevyitä että painavampia peittoja nukkumiseen.
Näin on ollut niin kauan kuin itse muistan.
Jotkut nukkuu kesät talvet ilman peittoa, pelkällä pussilakanalla. Toiset tarvitsevat nukkumiseensa enemmänän lämpöä, oli sitten kesä, talvi, kevät tai syksy.
Miehelläni on jopa ns. raskaspeitto vai mikä se nyt on, joka auttaa hänet uneen.
Hän matkustaa työnsä takia useissa eri maissa vuoden aikana ja kärsii joskus aikaeron aiheuttamasta unettomuudesta. Tuo peitto auttaa häntä uneen oli sitten kyseessä mikä vuodenaika tahansa.
On käsittämätöntä, miten täällä arvostellaan ihmisiä siitä, että he ihmettelevät asiaa, joka on muille suomalaisille aivan normaali ja jokapäiväinen asia.
Täytyy uskoa se tosiasia jossa sanotaan, että tällä palstalla kirjoittelevat vain ne kaikkien tyhmimmät ja tietämmättömimmät mammulit, joilla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, miten nykyinen maailmaa elää ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tästä tuli mieleen, onko olemassa mitään peittoa, joka olisi painava mutta vilpoinen? En osaa nukkua jos peitto on liian kevyt. Voisiko viileän mutta painavan peiton tehdä itse, ja mistä materiaalista?
Niitä myydään Ikeassa.
No, ainahan se on tiedetty, että täällä suurimmassa äänessä ovat luuserit, ne jotka soittaa suutaan, mutta joista ei ole mihinkään eivätkä tiedä mistään mitään.
Tämän ketjun aloitus on paras esimerkki siitä!
Ikinä kuullutkaan kesäpeitosta. Pussilakana on just riittävä ja oikein hyvin nukutaan. Ehkä jossain ilmastoidussa talossa tarvitsee peiton kesälläkin.