Voiko terassille mennä yksin?
Haluttais lähteä istuu iltaa terassille, mutta kukaan kaveri ei innostu terassielämästä. Onko säälittävää, jos tämmönen 30+ nainen menee istuu iltaa yksin?
Kommentit (20)
Ei oo säälittävää. Ite en mene koska aina joku ympärikännissä oleva vanha äijä tunkee seuraan. Mitä nekin kuvittelee, että mua kiinnostaisi niiden jutut?
-parikymppinen nainen
Ei, eikä siellä varmasti tarvitse kauaa istua yksin
Olen monesti yrittänyt mutta aina siellä istuu jotain muita urpoja enkä saa rauhassa juoda kaljaani yksin.
Ei ole. Meen joskus itsekin.. on 30 v.
Mua ällöttää ne 50+v miehet, jotka heti tulee sössöttää jotaa siihen eikä niistä pääse eroon. 🤮
Voi mennä.
Kaupungeissa naiset pistäytyvät usein drinkillä terassilla työpäivän jälkeen.
Mutta muutenkin voi mennä terassille syömään yksin.
Tosin vkonloppuisin kun nähdään nainen yksin terassilla, niin pöytään saattaa olla pyrkimässä jos minkinlaista seuralaista.
Eikä sekään paha, jos osaa valita niistä vaikkapa toisen yhtä yksin olevan miehen kuin itsekin olet.
Joskus voi tulla mielenkiintoinenkin ilta, kun saa keskustella fiksun ja järkevän miehen kanssa, joka ei missään tapauksessa pyri yöseuralaiseksi.
Tsemppiä, jos haluat olla yksin ja syödä ja juoda rauhassa, ilmoita henkilökunnalle jos sinua toistuvasti häiritään.
Oot sen näkösenä et odotat jotakuta
Kaikki tujottavat, varsinkin Helsingissä.
Mul on sen verran ihmellinen lähi ja ystäväpiiri että kun kesä tulee niin kaikki katoavat. Talvella sitten halutaan keikoille, ulos kahville. Kesällä kaikki vaa miettii töitä. Tuntuu että työelämä on todella lähellä sydäntä suomalaisilla, otetaan extravuoroja jne.
T. Kesäyksinisyydestä kärsinyt 10v.
Olen käynyt yksin terassilla, ravintolassa ja matkustellutkin yksin. Miksi minun pitäisi kotona istua, jos joku ei viitsi kaveriksi lähteä?
Et saa. Nuo on antanut vanhaa tietoa, sillä pitää olla vähintään 50 henkilöä
Säälittävää kysyä onko se säälittävää. Aikuinen nainen.
Jos olet asiallisen näköisesti pukeutunut, saat olla rauhassa pahimmilta häiriköiltä.
Ja nyt korona-aikana saat olla rauhassa muutenkin.
Mutta terassin henkilökunta tuskin pitää siitä, että valloitat kokonaisen pöydän yksin, koska asiakkaita on muutenkin vain rajattu määrä, ravintola toivoo, että edes terassilla on täyttä. Mikä tarkoittaa sitä, että mitä enemmän asiakkaita, sitä paremmin ravintolaa saa tulosta joka illasta.
Mutta kokeile, sittenhän sen näkee.
Mene terassille vaikka heti alkuillasta, heti töiden jälkeen nauttimaan ansaittu olut tai valkoviini tai paukku. Silloin on hiljaisempaa, eikä tunge seuraasi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin sinä kauan siellä yksin joudut olemaan.
Oikeastiko muka joku tulee jutulle terassilla?
Luin toista keskustelua, jossa terapeutti oli suositellut menemään yksin terassille.
Mä istun useinkin kesällä terassilla lasillisen äärellä tekemässä töitä eli istumassa yksin. Tabletin (ja varmaan läppärinkin) kanssa saa olla rauhassa, koska näyttää kiireiseltä ja varatulta, joten ota sellainen esiliinaksi ja roiku vaikka vauvalla.
Kyllä terasille voi mennä.
Olen nainen joka joutuu työssään matkustelemaan paljon, sekä kotimaassa että ulkomailla.
Joudun usein syömään ravintoloissa yksin.
Joskus jään ulos terassille nauttimaan jälkiruuaksi jotain drinkkia tms.
Olen aina saanut hyvää ja asiallista kohtelua niin kotimaassa kuin ulkomaillakin.
Jos joku on tullut juttelemaan, niin kyllä small talk on sujunut aina suurenmoisesti ja kiinnostavasti.
Luulin todellakin, ettei Suomessa enää ole mitään tuollaisia ennakkoluuloja siitä, että jos nainen menee yksin terassille. Itselleni se on ihan arkipäivää, työni takia.
Mutta niin ja niin, ainahan on niitä, niitä jotka eivät ole ajantasalla maailmasta.
Mutta toisaalta taas, voivat miehetkin varoa, aina on myös niitä saalistaja naisia, myös sen olen nähnyt ulkomaan kommenuksillani.
Joten suo siellä, vetelä täällä. Monimutkaista on!
Jos haluat istua iltaa yksin mikset jää kotiin juopottelee?
Nojoo ymmärrän pointin. Itsekkin varmaan menossa yksin terassille tässä jossain vaiheessa kesää. Eihän se naisille aina helppoa ole, kun niitä känniääliöitä varmasti riittää. Yks keino vois olla et etit pöydän jossa on vaan yks tuoli ja siihen on vaikea tulla kenenkään ulkopuolisen.
Sepä se kun siellä ei saa olla yksin ja rauhassa. Olisi kiva katsella ohikulkijoita ja ottaa yksi mansikka margarita 🍓
Vierailija kirjoitti:
Ei oo säälittävää. Ite en mene koska aina joku ympärikännissä oleva vanha äijä tunkee seuraan. Mitä nekin kuvittelee, että mua kiinnostaisi niiden jutut?
-parikymppinen nainen
Mul käy samoin. Tosin itteeni usein kiinnostaa mitä sieltä vastapuolen suusta tulee. Kun yksi lähtee niin toinen tulee höpöttämään. Harvoin tarvitsee itse sanoa mitään. Heille riittää että joku kuuntelee ja on läsnä. Paljon tullut kuultua mielenkiintoisia, tapahtumarikkaita ja traagisia elämäntarinoita ynnä muuta. Yksinäisyydestä tuntuu moni kärsivän. T melkein kolkyt mies
Tuskin sinä kauan siellä yksin joudut olemaan.