Miksi pulunpoikasia ei näy koskaan?
Kommentit (10)
Niin. Outoa ettei niitä näy.
Paitsi että eihän muidenkaan lintujen poikasia näy. Pesissähän ne kai kasvaa aikuisen näköisiksi asti, tai jotain.
Ainoat lintujen poikaset joita näkyy paljon on lokin poikaset. Lentokyvyttömät aivottomat isot pallukaiset jotka juoksentelee sinne tänne, ihme kun ei jää kaikki autojen alle. Kahta asiaa mä en niistä ymmärrä:
1. Miksei petoeläimet syö niitä kaikkia? Luulisi olevan helppoja saaliita.
2. Miksi lokinpoikaset on isompia kuin aikuiset lokit?
Ajatelkaa jos sen vanhepi jää torilla vaikka jonkin alle ja se oottaa siellä pesässä?
Kaikki kaupat jotka laitatte verkon jonnekin minne pulut menevät niin tarkistakaa ensin ettei siellä odottele poikaset jotka jäävät verkon toiselle puolen.
Pulu käy munimassa muiden lintujen pesiin, jossa sen ruokkii se toinen lintu. Lisäksi pulun poikanen potkii linnun omat poikaset pesästä, jolloin se saa kaiken ruoan itselleen. Aika m...lkku tuo pulu on.
Linnut on fiksumpia kuin ihmiset. Kun linnut on pieniä niin ne on pesässä ja vanhemmat oikeasti huolehtii niistä. Kun lapset kasvavat isoiksi ne lentävät pois ja ovat oikeasti itsenäisiä. Hyvästi, vanhemmat. Kaikki saa elää ihan omaa elämää.
Ihmisillä taas on ihan päinvastoin. Kun ihmiset on pieniä niin ne on kotona ja vanhemmat ei huolehdi niistä, ei kiinnosta tippaakaan. Kun lapset kasvavat isoiksi ne ehkä muuttavat pois, mutta eivät todellakaan ole itsenäisiä, koska riippuvaiset vanhemmat takertuvat kuin hullut ja päsmäävät ja tukahduttavat ja kirjoittelevat tänne av-palstalle "apua, miten saan mun aikuisen lapsen pakotettua hoitoon, sillä on maanisdepressio, miten mä saan sen pakotettua tekemään kaiken mitä mä tahdon?"
Minä olen nähnyt, kun meillä pulu tekee pihapuuhun pesänsä. Joinakin kesinä harakat käyneet nappaamassa poikaset ja raadot sitten meidän pihalla. Tosi isojahan ne on ja varmaan täysikokoisen kokoisia pesästä lähtiessään sulkineen kaikkineen.
Kutoselle - käenpoika potkii muut pesästä. Ei tietääkseni pulu.
Meillä pesii pulu takapihan kuusessa ja mietin, että onpa muuten hyvä tämä ap:n kyssäri. Pulut painavat varmaan "tonnin"! Yksi pyyhältää tuohon 20 metrisen kuusen oksalle, niin koko kuusi heiluu. Ei sellainen poikanen voi kovin huomaamattomasti kasvaa pesässä aikuiseksi asti, mutta siitä huolimatta en ole näinä kymmenenä vuotena, mitä tässä olemme asuneet, nähnyt kertaakaan takapihalla pulun poikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kutoselle - käenpoika potkii muut pesästä. Ei tietääkseni pulu.
Meillä pesii pulu takapihan kuusessa ja mietin, että onpa muuten hyvä tämä ap:n kyssäri. Pulut painavat varmaan "tonnin"! Yksi pyyhältää tuohon 20 metrisen kuusen oksalle, niin koko kuusi heiluu. Ei sellainen poikanen voi kovin huomaamattomasti kasvaa pesässä aikuiseksi asti, mutta siitä huolimatta en ole näinä kymmenenä vuotena, mitä tässä olemme asuneet, nähnyt kertaakaan takapihalla pulun poikasta.
Nyt alkoi raastamaan rinnasta jos se vanhempi aei enää palaakaan kun niitä puluja aina hävitetään :( Ihan kauheaa jos oDottelee pieni siellä vaan. Tästä pitäisi enenmmän puhua kyllä.
Ovat pesässään niin pitkään että niillä on jo aikuisen sulat.