Miehellä menee ruokaan 60e kolmessa päivässä
Siis meillä on todella pieni budjetti miehen velkojen takia, maksan vuokrat ja miehen vastuulla tässä kuussa oli ruoka. No nekin ostetaan elatusmaksuista, koska miehellä meni 60e/3pv töissä ruokaan. Onko tää teistä normi summa?
Kommentit (50)
Ei mene oikein. Kannattaako sinun kärsiä miehen veloista, kun mies vain tuhlaa ja porskuttaa.
Me laskettiin kerran ja meni yhtenä kuukautena 100 euroa per nenä kuukaudessa.
Mitä ihmettä miehesi on oikein ostanut?
Älä maksa hänen puolestaan, on itse tuhlannut. Parasta olisi muuttaa erilleen.
Ei ole, miehelles on kulujen hallinta täysin tuntematon konsepti.
Jos ollaan korvia myöden veloissa, niin tosimies tekee eväät mukaan töihin eikä hotki 20 eukun edestä ostoruokaa lounaaksi joka päivä.
Todennäköisesti ei tuosta muuksi muutu. Mieti kannattaako liitto tuollaisen kanssa. Olet pian itsekin korviasi myöten veloissa kun joudut maksamaan kummankin puolesta ihan kaiken. Sitten ihmettelet että miksi mun elämä meni näin poskelleen.
Mulla meni viime viikolla kolmessa päivässä yli 200 kun kävin ulkona syömässä.
Mulla menee 60e ruokaan viikossa :o
Tai tietty ton sais ravintolassa tuhlattua, mut nyt korona-aikana oon pärjännyt noin 60e/vko ruokabudjetilla.
On ihan OK summa, jos teillä on yhteiset rahat. Miehellä on oikeus käyttää niitä ihan samalla tavalla kuin sinullakin, ei yhteisten rahojen ideana ole se, että toinen määrää rahankäytöstä.
Mulla meni viimexi 60e kun kävin kaupassa ja siitä on kaksi päivää ;)
Pitäis käydä taas ;)
Zinc
Älä täällä kysele. Kaikki kulut tasan, jos hiertää.
Siis mies on reissuhommissa ja tasan kolme päivää viikossa pois kotoa. Työnantaja maksaa asumisen keittiöllisessä asunnossa. Tästä on ennenkin puhuttu. Ärsyttää, siis miten ihmeessä ton saa loppumaan?
Missä ihmeen maailmassa Ap oikein uskottelee elävänsä?
:D
Jos on käynyt lounaalla niin helposti lounas ja pullo kivennäisvettä on tuon 20€. Jos ottaa alkuruuan tsi jälkiruuan, se on 6-8€ lisää vähintään, luultavasti kympin.
Jos oikeen haisemaan laittaa, ei 60€ riitä edes yhden aterian ruokiin, saati juomiin.
Käyn lidlissä itse kaupassa ja arvioisin, että minullakin varmasti menee noin 50€ kolmen päivän välein. Olen 188/90, urheilen paljon ja minulla on myös usein kova nälkä.
Ap siis elättää persaukista tuhlarimiestä totaalisesti. Tuosta ei tule mitään.
Jos reissuhommissa eikä mitään ruokaa kotoa mukana niin 60 eur ei ole minusta paljon.Jos vielä tekee fyysistä työtä , niin onhan syötävä ja kahvitkin saatava.Lounas noin 10 eur ylensä ja siihen aamupala+ iltaruoka päälle niin äkkiä toi 60 eur menee eikä sillä mitään gourmetia syö.
Meillä menee tuo 4 henkiselle perheelle. No sulla on hyvin syönyt mies.
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeen maailmassa Ap oikein uskottelee elävänsä?
Velkaantuneessa ja köyhässä ehkäpä? AP:n pointtina varmaan se, ettei heidän taloutensa kestä tuollaista törsäämistä, varsinkin kun miehellä itsellään on jo velkoja alla. Tuon mukaan miehellä tosiaan menee se 20€ päivässä ... itselläni henkilökohtaisesti menee about tuon verran viikossa, sillä teen itse eväät töihin, ostan pakollisen makulan sämpylän lounaaksi ja syön vaimoni tekemän ruuan kotona.
No, jos ostaa kaiken ruuan valmiina, ja ruokajuomaksi vaikkapa hyvää ja laadukasta vissyä tai kivennäisvettä tai laatuolutta, niin kyllähän tuo menee kevyesti.
Mikäli ostaa vielä jälkiruokaa, välipaloja, hyvät aamupala-ainekset tuoremehuineen yms. ja päälle vielä naposteltavat.
Lisäksi syö työpaikalla joka päivä hyvän lounaan.
Ei mikään suuri summa esim. yksinelävälle hyvin ansaitsevalle koulutetulle miehelle.
Ja vkonlopun ruokiin sitä rahaa vielä meneekin: silloin ostetaan hyviä aineksia ja kokataan itse.
Lisäksi laatuviinit ja hyvä konjakki ja kunnon mallasviski ovat tosi tyyriitä.
Eri asia on kokonaan on sitten jonkun muun työttömän tai syrjäytyneen ruokamenot, heillä ei missään oloissa ole varaa tuollaiseen. Tuo euromäärä ruokaan riittää tavallisella kaverilla n. 3 vkoa jos tekee ruokaa itse, eikä käytä alkoa kuin vkonloppuina pari olutta eikä polta.
Normaali summa, ennemminkin pieni. Miten tuosta edes voisi säästää?
Työpaikkalounas on minimissään jotain 12 euroa vaikka ei mitään ekstraa ottaisi. Jos sitten haluaa iltapäivällä kahvin ja leivän, niin tottakai se on tuo 20 euroa päivässä.
mul meni tänään 100e terassille.