Miehellä menee ruokaan 60e kolmessa päivässä
Siis meillä on todella pieni budjetti miehen velkojen takia, maksan vuokrat ja miehen vastuulla tässä kuussa oli ruoka. No nekin ostetaan elatusmaksuista, koska miehellä meni 60e/3pv töissä ruokaan. Onko tää teistä normi summa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me laskettiin kerran ja meni yhtenä kuukautena 100 euroa per nenä kuukaudessa.
Mitä ihmettä miehesi on oikein ostanut?
Älä maksa hänen puolestaan, on itse tuhlannut. Parasta olisi muuttaa erilleen.Ei tasan nykypäivänä kukaan pärjää 3€/päivä ruokakustannuksin..
Ihan helposti pärjään.
Jos ihminen on avioliitossa, siihen kuuluu se, että parempiosainen tavallaan maksaa kuluista enemmän kuin se, joka on esim. sairas tai työtön tai muuten työhön kykenemätön.
Muussa tapauksessa kummankin on osallistuttuva perheen elatukseen ja elämiseen kykyjensä mukaan.
Se, jolla on suuremmat tulot osallistuu suuremmalla summalla, kuin vähemmän ansaitseva.
Jos tämä ei toimi ja siitä tulee erimielisyyksiä ja vakavia riitoja, eihän siinä tietenkään ole mitään muuta mahdollisuutta kuin lähteä eri teille, siis erota.
Eikä kumpikaan liitossa saisi tuhlata rahoja sellaiseen, jossa raha menee johonkin muuhun kuin perheen elatukseen, ja tämän takia muu perhee joutuu taloudellisiin vaikeusiin.
Ap:n tilanteessa on vain yksi mahdollisuus selvitä noin suurista ongelmista: puhua miehensä kanssa asiat selviksi, ja muutosta ei tule, ap voi lähteä liitosta / kumppanuudesta, jolloin ainakaan hänen tienaamiaan rahoja ei käytetä väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me laskettiin kerran ja meni yhtenä kuukautena 100 euroa per nenä kuukaudessa.
Mitä ihmettä miehesi on oikein ostanut?
Älä maksa hänen puolestaan, on itse tuhlannut. Parasta olisi muuttaa erilleen.Ei tasan nykypäivänä kukaan pärjää 3€/päivä ruokakustannuksin..
Ihan helposti pärjään.
Voi toki pärjätä jos syö vanhemmilla tai joku tuo ruokaa ja tarvikkeita kotiin.
No ei oikein pärjääkään 3€ vrk budjetilla,ainakaan jos yhtään enempi liikkuu, mutta joidenkin on pakko. T:hyvinvointivaltion työtön paaria- luokan "loinen"työmarkkinatuella
Mulla menee n.9-12€/pv ruokaan rahaa pelkästään itselle, mutta tuo on laskettu niin että saisi sen 2800-3000kcal päivään niin että jos ei ole raskasta työtä tai kuntoile niin ei tarvisi noinkaan paljoa.
Mitä vielä, minulla meni 100 € eilen terassilla!
Zinc
Siis arvatkaa mitä, minä kyllä pärjään kevyesti tuollaiset 3 euroa päivä.
Teen kaiken ruuan itse. Käytän hyväksi kaikki tarjoukset ja teen pakasteeseen ruokaa noista punaliputetuista tuotteista. Pakasteruoka riittää viikoiksia.
En koskaan osta mitään täydellä hinnalla paitsi edullisia juureksia ja vihanneksia, joiden paras aika alkaa juuri nyt. Juures ja vihanneskeitosta riittää syömistä 2-3 päiväksi. Leivät ostan kaikki punalippu leivistä.
Kyllä köyhä ihminen kuulkaa joutuu pärjäämään tosi pienillä tuloilla ja syömään sitä mihin rahat riittää.
Enkä ole katkera ihminen, elämässä on paljon iloja ja hyviä asioita, ei se että syön huonompaa ruokaa kuin joku muu tee minun elämästäni surkeaa ja ikävää.
Sinulla on lapsi/lapsia, jonka isä nykyinen miehesi ei ole? Käytkö työssä? Muuttakaa pois, niin miehesi saa tehdä niin kuin haluaa omilla rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis arvatkaa mitä, minä kyllä pärjään kevyesti tuollaiset 3 euroa päivä.
Teen kaiken ruuan itse. Käytän hyväksi kaikki tarjoukset ja teen pakasteeseen ruokaa noista punaliputetuista tuotteista. Pakasteruoka riittää viikoiksia.
En koskaan osta mitään täydellä hinnalla paitsi edullisia juureksia ja vihanneksia, joiden paras aika alkaa juuri nyt. Juures ja vihanneskeitosta riittää syömistä 2-3 päiväksi. Leivät ostan kaikki punalippu leivistä.
Kyllä köyhä ihminen kuulkaa joutuu pärjäämään tosi pienillä tuloilla ja syömään sitä mihin rahat riittää.
Enkä ole katkera ihminen, elämässä on paljon iloja ja hyviä asioita, ei se että syön huonompaa ruokaa kuin joku muu tee minun elämästäni surkeaa ja ikävää.
Työmatkoilla on hyvin hankala tehdä itse ruokaa ja etsiä tarjouksia. Siitä tässä aloituksessa oli ilmeisesti kyse, että mies on ollut kolme päivää työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkalounas on minimissään jotain 12 euroa vaikka ei mitään ekstraa ottaisi. Jos sitten haluaa iltapäivällä kahvin ja leivän, niin tottakai se on tuo 20 euroa päivässä.
Mies voi keittää kaurapuuron työpaikkalounaakseen.
Luitko ollenkaan aloitusta? Ap elättää miestä täysin, mies ei maksa mitään edes vuokrasta eikä ruuasta. Hänellä ei ole varaa työpaikkalounaisiin. Mies on täysi lokki.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on lapsi/lapsia, jonka isä nykyinen miehesi ei ole? Käytkö työssä? Muuttakaa pois, niin miehesi saa tehdä niin kuin haluaa omilla rahoillaan.
Etkö sinäkään lukenut aloitusta?
Miehellä ei ole omaa rahaa, vaan mies elää täysin ap:n kustannuksella. Mies on puhtaasti ap:n elätti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee tuo 4 henkiselle perheelle. No sulla on hyvin syönyt mies.
Mitä syötte ulkona, jos nelihenkinen perhe selviää kolmesta ateriasta 60 eurolla?
Riippuu syökö työpaikan ruokalassa vai meneekö ravintolaan lounaalle. Työpaikkaruokalassa normilounas usein laskutettaisiin palkasta. 12-15 euroa ei ole poikkeuksellinen hinta ravintolassa lounaasta. Siihen joku muu ruokajuoma kuin vesi, niin tuo parikymppiä menee per päivä.
Hyvin voi mennä tuo 20/päivä reissutöissä. Jos on varaa ja halua tuhlata noin. Mutta jos kerta keittiö käytettävissä niin helposti pystyisi pienentämään laskua todella paljon JOS HALUAA.
Minusta kuulostaa että apn tilanteessa on se ongelma että miehellä velkoja eikä edelleenkään osaa käyttää rahaa järkevästi.
Jos mies ei näe tilanteessa ongelmaa ja halua oppia paremmaksi rahan käyttäjäksi niin helpointa olisi muuttaa erilleen asumaan ja täysin erilliset rahat. Jos miehellä ei ole halua ratkaista ongelmia niin yhdessä eläminen tarkoittaa että ap mahdollistaa miehen tuhlaamiseen ja ennemmin tai myöhemmin miehen tuhlaaminen saa apn menettämään luottotiedot. Ja apn lapset kärsivät miehen tuhlaamisesta myös.
Olette te av-mammat kyllä todella köyhiä :D
Minäkin sanoin kerran muijalle että meni 55€ ruokaan yhtenä työpäivänä. Oikeasti meni 5€ ja loput 50€ siihen kun toimistosihteeri antoi kouria tissejään sillä hinnalla.
Tuon saa menemään jo ihan huoltoasemalounaisiin/kahveihin.
Aamulla sämpyläkahvi päivällä lounas ja iltapäivällä kahvit ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jos reissuhommissa eikä mitään ruokaa kotoa mukana niin 60 eur ei ole minusta paljon.Jos vielä tekee fyysistä työtä , niin onhan syötävä ja kahvitkin saatava.Lounas noin 10 eur ylensä ja siihen aamupala+ iltaruoka päälle niin äkkiä toi 60 eur menee eikä sillä mitään gourmetia syö.
Miehellä on käytössä keittiöllinen asunto eikä hän saa tehtyä ruokaa itselleen? No jo on laiska ja avuton mies. Miten se palstamiesten käyttämä mantra menikään? Ai niin, kaikki maailamn huippukokit ovat kuulemma miehiä. Tuo ei osaa edes munakasta tehdä itselleen. Ap, lopeta miehen elättäminen. Ulosotossa olevalla ei ole varaa törsätä tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee tuo 4 henkiselle perheelle. No sulla on hyvin syönyt mies.
Mitä syötte ulkona, jos nelihenkinen perhe selviää kolmesta ateriasta 60 eurolla?
Riippuu syökö työpaikan ruokalassa vai meneekö ravintolaan lounaalle. Työpaikkaruokalassa normilounas usein laskutettaisiin palkasta. 12-15 euroa ei ole poikkeuksellinen hinta ravintolassa lounaasta. Siihen joku muu ruokajuoma kuin vesi, niin tuo parikymppiä menee per päivä.
Jos ei ole varaa, niin silloin ei mennä työpaikan ruokalaan eikä ravintolaan luonaalle, vaan tehdään itse eväät mukaan. Niin ne muutkin pienituloiset tekee. Aloittajan mies on pienituloinen.
20€/ päivä ruokaan töissä. Mikä ihme on sellainen työpaikka, jossa noin kallista ruokaa syödään? Kertoisiko ap!
Luin kirjan Kaulusköyhälistöä, joka oli siltä ajalta, kun valtion virkamiehet olivat yleisesti paremmista ja varakkaammista perheistä. Palkka oli vaatimaton, mutta titteli komea ja sen mukaisesti edustusvelvollisuuksia. Kirjan kirjoittanut rouva kertoi mm. tilanteesta, jossa kuljettaja kävi noutamassa kyseisen virkamiehen hienosti pukeutuneena päivällisille, mutta perheellä oli tuskin kaurapuuroon varaa.
Ei tasan nykypäivänä kukaan pärjää 3€/päivä ruokakustannuksin..