Mikä minussa on vikana (ihmissuhteet)
Olen nuorehko nainen, jolla on selvästi jokin ongelma ihmisten kanssa. Olen kiltti, hyvin mukautuvainen ja hiljainenkin. Olen ns harmaa hiiri, jolla on muutamia ystäviä ja kavereita. Tulen pääsääntöisesti ihmisten kanssa hyvin toimeen.
Huomaan kuitenkin, että putoan usein tyttöporukasta pois. En tarkoita omia ystäviäni jotka minut hyvin tuntevat, vaan muita porukoita joita muodostuu. Esimerkiksi nyt kun eräs koulutus on loppumassa, olen kiertoteitse kuullut että kaikki ovat menossa jonnekin mökille juhlistamaan loppua. Minua ei ole kysytty, eikä siinä sinänsä mitään, tuskin olisin mennytkään. Mutta tuntuuhan se oudolta. Varsinkin kun periaatteessa olen ollut kaikkien kaveri ja edelleenkin olen.
Minussa on selvästi jotain vikaa, en vain keksi mitä. Kai olen niin tylsää seuraa ettei mitään ylimääräistä voisi kanssani tehdä. Kuitenkin minulta pyydetään palveluksia joita toteutan mahdollisuuksien mukaan, sanon kivoja asioita joita tarkoitan jne. En ole riidanhaastaja, mutta vetäytyvä kieltämättä. Aina pyrin olemaan kiva ja kannustava muille
Kommentit (27)
Oletko jäänyt usein pois illanvietoista yms.? Kaverisi ehkä olettivat, että et halua tulla tälläkään kertaa.
Mulla sama homma ja joskus kyllästyin tuppautumaan muiden mukaan, nyt olen ja touhuilen yksin tai pojan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo miellyttämisenhalu voi tosiaan olla se juttu. Itse vähän jopa "pelkään" tosi kilttejä ihmisiä, koska heistä saa sen viban etteivät uskalla olla rehellisiä seurassa. Arvostan ystävissä sitä, että heillä on vahvat mielipiteet, ottavat itsekin aktiivisesti yhteyttä, puollustavat arvojaan jne. Ja eritoten arvostan sitä että ystävä kertoo minulle suoraan, jos jokin asia on vialla tai jos minulla on vaikka roska naamassa/väärän kokoinen vaate. Koen että tällaisiin ihmisiin voi luottaa. Jos joku vuodesta toiseen esittää vain mukavia mielipiteitä ja kehuja, niin tulee tunne että mitä tuo oikein patoo sisälleen :D Mutta älä ymmärrä väärin, toki siis ystävällisyys yms. on mahtava asia aina! Eikä kaikkien tarvitse olla mitään super suorasuita. Yritin vaan spekuloida.
Mutta tässähän se on tämä muu porukka joka ei ole ollut rehellinen, vaan vehkeilee yhden selän takana mökkireissua niin että yksi tiputetaan joukosta pois. Heihinhän tässä ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että sinussa on mitään vikaa. Älä aliarvioi itseäsi koskaan. Ehkä ne tyypit kurssilla on vaan enemmän samanlaisia keskenään ja siksi sinua ei kutsuttu. Ei ihmisessä tarvitse olla mitään vikaa vaikkei aina synny yhteyttä.
Hyvää kesää, ole oma itsesi ja mieti enemmän mitä sinä haluat kuin että miellytät muita, olet täällä omaa elämääsi varten, nauti siitä ja vietä aikaa kivojen sinua arvostavien tyyppien kanssa.
Minä ole ollut aina ns suosittu, mutta mun on aina ollut vaikeaa itse löytää syvää yhteyttä ja esim. rakastua.... mutta viihdyn parhaiten itsekseni ja minulla on myös ihana perhe ja muutama rakas ystävä. Juhlissa voin hetken jaksaa olla keskipisteenä, mutta yleensä haluan nykyään ajoissa kotiin
Koskeeko tämä ohjeesi myös koululuokkia, lasten synttäreitä sun muita lasten juttuja, että ei saisi harmittaa vaikka aina jätetään porukasta ulos? Huomaa että on ikänsä ollut suosittuna syrjimässä muita.
Et vain ole hauska. Opettele hauskaksi.
T: Tylsä mies, nolla kaveria ja neitsyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että sinussa on mitään vikaa. Älä aliarvioi itseäsi koskaan. Ehkä ne tyypit kurssilla on vaan enemmän samanlaisia keskenään ja siksi sinua ei kutsuttu. Ei ihmisessä tarvitse olla mitään vikaa vaikkei aina synny yhteyttä.
Hyvää kesää, ole oma itsesi ja mieti enemmän mitä sinä haluat kuin että miellytät muita, olet täällä omaa elämääsi varten, nauti siitä ja vietä aikaa kivojen sinua arvostavien tyyppien kanssa.
Minä ole ollut aina ns suosittu, mutta mun on aina ollut vaikeaa itse löytää syvää yhteyttä ja esim. rakastua.... mutta viihdyn parhaiten itsekseni ja minulla on myös ihana perhe ja muutama rakas ystävä. Juhlissa voin hetken jaksaa olla keskipisteenä, mutta yleensä haluan nykyään ajoissa kotiin
Koskeeko tämä ohjeesi myös koululuokkia, lasten synttäreitä sun muita lasten juttuja, että ei saisi harmittaa vaikka aina jätetään porukasta ulos? Huomaa että on ikänsä ollut suosittuna syrjimässä muita.
Kyllähän se kieltämättä harmittaa. Jokainen saa totta kai päättää kenen kanssa vapaa-aikaansa viettää, mutta pistää se miettimään mistä kutsumattomuus ainoana tyyppinä johtuu. Kun on luullut olevansa kaveri muille, eikä minua muutoin kartella koulutuksessamme. Tämä päivä kuitenkin taas osoitti että elämässäni on muita ihania ihmisiä ja hyviä asioita. En anna tämän myrkyttää mieltäni, ja kun tämä loppuu niin katkaisen kaikki yhteydet näihin ihmisiin.
ap
Mulla sama juttu, itse toivon ettei mitään mökkeilyjä edes järjestettäisi enkä sitten saa kutsuakaan, winwin.