Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että nyt saa tienata 500 euroa bruttona ennen kuin työttömyyspäiväraha laskee?

Vierailija
10.06.2020 |

Joten hop hop, nyt on hyvä aika lähteä osa-aikatöihin. (vuokrafirmoista saa aina, jos on kaupunkialueella)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan aikoinaan saanut vuokrafirmasta mitään vastausta kun kyselin myyjän keikkaa osa-aikaisen myyjän työn rinnalle. Ei vanha työ enää elättänyt ja koitin jotain keksiä lisätienestiksi. Mutta eivät ikinä vastanneet hakemukseeni. Ehkä olin liian kokenut täysillä ikälisillä tai jotain?

Vierailija
2/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko linkkiä uutiseen ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Mutta samalla verottaja ryhdistäytyy eli lopullisessa verotuksessa vero% nousee ja jos ei ajoissa huomaa hakea muutosta, niin vuosituloraja täyttyy jo syyskuussa.

Vierailija
4/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no jos ihmeen kaupalla saisi vihdoinkin jostaki ntöitä, niin sitten varmasti esim .asumistuesta leikattaisiin.. Köyhä nyt ei vaan saa rikastua edes silleen, että olisi varaa syödä kunnolla!

Vierailija
5/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain 5kk ajan ja säädettiin siksi, että houkuttelisi työttömiä kesän kausitöihin kun ulkomaalaiset eivät pääse (esim. mansikanpoiminta). Minä käyn muutenkin osa-aikatöissä ja tämän säädöksen jälkeen minulla jää 100e enemmän kuussa rahaa. Käy minulle.

Vierailija
6/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko linkkiä uutiseen ?

Mene ammattiliiton sivulle katsomaan, esimerkiksi Pam. 

Vierailija
7/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, no jos ihmeen kaupalla saisi vihdoinkin jostaki ntöitä, niin sitten varmasti esim .asumistuesta leikattaisiin.. Köyhä nyt ei vaan saa rikastua edes silleen, että olisi varaa syödä kunnolla!

Huoh. Asumistukeen vaikuttaa vasta, kun bruttotulot nousee 400 euroa eikä silloinkaan juuri minkään vertaa. Mutta eihän se kannata edes yrittää....

Vierailija
8/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Mutta samalla verottaja ryhdistäytyy eli lopullisessa verotuksessa vero% nousee ja jos ei ajoissa huomaa hakea muutosta, niin vuosituloraja täyttyy jo syyskuussa.

Jaahas, no tämähän sangen erikoinen selitys. Siitä työttömyyspäivärahasta kuitenkin otetaan 20-25 % veroja, joten pienen palkan veroprossa on käytännössä olematon. Mutta näköjään selityksiä riittää. 

Vierailija
9/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, ei vaikuttanu minun soviteltuun. Olis kai pitäny?

Vierailija
10/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, ei vaikuttanu minun soviteltuun. Olis kai pitäny?

1.6.vasta alkanut vaikuttaa, eli jos olet töissä 31.5. niin se meni vielä vanhan mukaan.

Vierailija
11/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, no tämähän sangen erikoinen selitys. Siitä työttömyyspäivärahasta kuitenkin otetaan 20-25 % veroja, joten pienen palkan veroprossa on käytännössä olematon. Mutta näköjään selityksiä riittää. 

No eipä ole olematon, koska jos et ole tajunnut hankkia etuuksille omaa verokorttia, niin maksat siitä palkasta aika lailla kivasti veroja. Lisäksi ansiotulovähennystä ei tehdä koko tulosta, ainoastaan palkkatulosta.

Vierailija
12/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole olematon, koska jos et ole tajunnut hankkia etuuksille omaa verokorttia, niin maksat siitä palkasta aika lailla kivasti veroja. Lisäksi ansiotulovähennystä ei tehdä koko tulosta, ainoastaan palkkatulosta.

En käsitä edelleenkään. Etuuksia verotetaan _hurjasti_ enemmän kuin pientä palkkaa. Kerros minulle nyt käytännössä, että miten voi tulla eteen vastaan tilanne, että alkuvuonna on pidetty liian isoa veroprossaa (joka kostautuisi myöhemmin kuitenkin ja etenkin, jos on pelkällä päivärahalla) ja osa-aikatyön vastaanottaessa tilanne muuttuisi niin, että veroja menisi enemmän kuin pelkästään kotona pötkötellessä? En tiedä, että osasinko kysyä tarpeeksi selvästi, mutta ihan heti en tätä skenaariota niele. 

Vierailija
13/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olin syksyllä muutaman päivän osa-aikatöissä. Tienasin alle 300 euroa/kk. Veroprosentti oli alle 2.

Mutta joo, tosiaan, kannattaa hankkia muutosverokortti, niin ei pidätetä ylimääräistä. Toinen vaihtoehto on, että saat liikaa maksamasi verot ensi vuonna veronpalautuksina takaisin.

Vierailija
14/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän töitä olisi mahdollista saada osa-aikaisena ja onko sairaslomalaisen turha edes yrittää. Siis jos kuntoutustukihakemus jostain syystä hylättäisiin. Työmarkkinatuki on aivan surkea ja miehen tulojen vuoksi en muuta saisi.

Vierailija
15/15 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän töitä olisi mahdollista saada osa-aikaisena ja onko sairaslomalaisen turha edes yrittää. Siis jos kuntoutustukihakemus jostain syystä hylättäisiin. Työmarkkinatuki on aivan surkea ja miehen tulojen vuoksi en muuta saisi.

Vuokrafirmat. On kuitenkin huomioitava, että on oltava valmis tekemään töitä siellä sun täällä. Osa kun kuvittelee, että heti saa vakipaikat- ja tunnit.