Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei henkilöllisyystodistusta

Vierailija
10.06.2020 |

Minkälaisella ihmisellä ei ole henkilöllisyystodistusta, siis passia tai kuvallista henkilökorttia? Miten pystyy pärjäämään ilman näitä ehkä pelkällä ajokortilla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen? Minä olen pärjännyt. Laskuni maksan nettipankissa. Ostokseni maksan visaelektronilla. Missään mun ei tarvitse todistaa kuka olen. Ihan turha menoerä eläkeläiselle hommata henkkarit. Ja se on aikamoinen prosessi jos ja kun sen hommaisin. Jonkunhan pitäisi tulla todistajaksi että olen se kuka väitän olevani. Kela-kortilla mennään, sillä saa apteekista lääkkeet.481

Ei siinä mitään todistajaa tarvitse. Hakemuksen voi tehdä netissä, siinä tulee ilmoitus, jos tarvitsee käydä poliisilaitoksella tunnistautumassa. Henkkarit voi noutaakin poliisilaitoksella, kun itsellä ei ole henkilöllisyystodistusta eikä ketään, jonka voisi valtuuttaa. Omien iäkkäiden vanhempien kanssa on ollut ongelmia, kun heillä ei ole henkilöllisyystodistuksia.

Vierailija
22/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo viiteen vuoteen ollut voimassa olevia henkkareita. En oo saanut aikaiseksi  hakea ja toisaalta ei kyllä ole ollut varaakaan (ja ei, sossu ei maksa). Noh, hyvin oon silti pärjännyt ilman tuota läpyskää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, nyt on mainosrobotti kyllä optimoitu... tässä keskustelun keskellä näkyy Poliinsin "hanki henkkari" -mainos :-D

Vierailija
24/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on pärjännyt pelkällä kelakortilla 72 vuotta.

Eikö ole tehnyt mitään pankkiasiointia tuona aikana? Pankkien ei pitäisi hyväksyä Kela-korttia asiointiin.

Ennen ihmiset tunsivat toisensa (mm. pankkivirkailijat asiakkaansa) naamasta, joten henkkareita ei tarvittu pankkiasioinnissa.

Vierailija
25/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen? Minä olen pärjännyt. Laskuni maksan nettipankissa. Ostokseni maksan visaelektronilla. Missään mun ei tarvitse todistaa kuka olen. Ihan turha menoerä eläkeläiselle hommata henkkarit. Ja se on aikamoinen prosessi jos ja kun sen hommaisin. Jonkunhan pitäisi tulla todistajaksi että olen se kuka väitän olevani. Kela-kortilla mennään, sillä saa apteekista lääkkeet.481

Ei siinä mitään todistajaa tarvitse. Hakemuksen voi tehdä netissä, siinä tulee ilmoitus, jos tarvitsee käydä poliisilaitoksella tunnistautumassa. Henkkarit voi noutaakin poliisilaitoksella, kun itsellä ei ole henkilöllisyystodistusta eikä ketään, jonka voisi valtuuttaa. Omien iäkkäiden vanhempien kanssa on ollut ongelmia, kun heillä ei ole henkilöllisyystodistuksia.

Höpö höpö nyt taas. 

Vierailija
26/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pankissa edelleen joihinkin asioihin ajokortti käy? Siis muihin kuin verkkopankkitunnusten hakemiseen?

Olen pärjännyt toistaiseksi ilman, edellinen henkkari vanheni joitain vuosia sitten, enkä tainnut sitä tarvita kertaakaan.

Kaupassa ei henkkaria näin vanhalta kysellä, ja siellä kuten postissakin käy ajokortti.

Kokemukseni on, että en voi avata lapselleni pankkitiliä, koska lapsella ei ole henkkaria. No ei sitten. Lapsi pitää rahansa käteisenä siihen asti, kunnes alkaa tarvitsemaan pankkia johonkin muuhunkin kuin rahojen säilyttämiseen, tai tarvitsee verkkopankkkitunnukset asioidensa hoitamiseen.

Vierailija
27/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä mitään todistajia tarvita. Sinun pitää vain tietää esim. missä isäsi on syntynyt, mikä on kolmannen lapsesi syntymäaika, mikä on/oli äitisi koko nimi, yms. sukuusi liittyviä yksityiskohtia. Jos on vanhentuneita henkkareita, ne kannattaa ottaa mukaan, samoin se Kelakortti.

Vierailija
28/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa nyt mainostamatta, mutta henkilöllisyystodistus on turvallisuusasia. Koska vaan periaatteessa voi syttyä esimerkiksi sota, jolloin pitää matkustaa turvaan tai tila, jolloin pankissa on pakko asioida.

Vierailija
29/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö nyt taas. 

Ei kai tuossa nyt höpöhöpöä ole, noinhan se toimii. Järjestelmä käskee tunnistaumiseen lupapisteeseen, sinne kaikki kortit mukaan ja siellä kysellään tietoja jotka maistraatin rekisteristä löytyvät.

Vierailija
30/30 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa nyt mainostamatta, mutta henkilöllisyystodistus on turvallisuusasia. Koska vaan periaatteessa voi syttyä esimerkiksi sota, jolloin pitää matkustaa turvaan tai tila, jolloin pankissa on pakko asioida.

Jos kapina alkaa ja käsky käy niin sitä varten minulla on sotilaspassi. Jos taas pankin kassatyttö alkaa vittuilemaan, niin sen rauhoittamiseen riittää uhkaus pankinjohtajalle asiakkuuksien pois siirtämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme