Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhottaako teitä ihmiset, joiden olemuksesta huokuu se, miten kauniina/komeana he pitävät itseään?

Vierailija
10.06.2020 |

Sellainen tietty kontrolli koko ajan päällä, että kasvot ovat koko ajan hallinnassa, upeina. Parhaiten tämän huomaa, kun katsoo ihmisen tapaa katsoa omaa peilikuvaansa tai selfien ottamistaan. Ei ole merkitystä onko kyseessä nainen vai mies, pidän vastenmielisenä jos ihminen on liian tietoinen omasta kauneudestaan/komeudestaan. Terve itsevarmuus on asia erikseen, mutta sellainen peilikuvajaiseensa rakastunut ihminen on vastenmielinen näky.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Just ihastuin yhteen mieheen, mutta mulla meni maku kun löysin hänen sometilinsä. Siellä oli monta sataa selfietä, kaikissa sama itsetietoinen ilme.

Se on todella epäviehättävää.

Vierailija
2/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota. Inhottaa tavallisen näköiset jotka luulee olevansa missejä ja katsovat nenänvartta pitkin. Oikeasti kauniit ihmiset harvemmin katsoo nenänvartta pitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota. Kyse on aina epävarmuudesta, jolloin on pakko heijastaa itseään peileistä ja selfien kautta muilta. Se on rasittavaa muille, mutta aina voi kysyä mitä jännää peilistä näkyy ja onko kaikki ok. Oman peilikuvan tuijottelu seurassa on vähän sama kuin joku räplää luuriaan eli ei ihan keskity siihen, mitä muut puhuvat. 

Vierailija
4/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Just ihastuin yhteen mieheen, mutta mulla meni maku kun löysin hänen sometilinsä. Siellä oli monta sataa selfietä, kaikissa sama itsetietoinen ilme.

Se on todella epäviehättävää.

Yleensäkin jos mieheltä löytyy omista sometileistään lukuisia selfieitä, on suuri hälytysmerkki.

Puhumattakaan sadoista selfieistä. Harva mies saa edes kymmenessä vuodessa kymmentä selfie-kuvaa itsestään. Joten jos jollain miehellä on satoja selfieitä instassa, niin onko se edes mies?

Vierailija
5/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. En edes pysty näkemään tuollaisia asioita ihmisen olemuksesta.

Vierailija
6/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota, mutta vähän huvittuneena seuraan sivusta tuota touhua. Sukupuolesta viis mutta jos sometili on täynnä omia naamakuvia pidän sitä ihmistä hyvin itserakkaana enkä yhtään kiinnostavana.

Vierailija
7/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ihmisten vihaaminen milloin minkäkin tekosyyn varjolla on kaikista vastenmielisintä.

Ap:kin "tietää" kaiken paremmin kuin muut, jopa sen mitä muut ajattelevat :D

Vierailija
8/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Ex kaveri postasi faceen jatkuvasti työläästi lavastettuja glamorööseja kuvia itsestään.

Lisäksi hän kyseli aina mitä tykkään kuvasta.

Kehujen lypsäminen on tylsää. Oikeasti olisi tehnyt mieli kysyä miksi moinen poseeraus. Mutta se selvisi: haki uusia hoitoja.

Kyllästyin koko ihmiseen.

Vierailija
9/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden ihmisten vihaaminen milloin minkäkin tekosyyn varjolla on kaikista vastenmielisintä.

Vihaamisesta ei ollut mitään puhetta.

Ihme ylitulkintaa.

Vierailija
10/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan pannut merkille tuollaista käyttäytymistä. Toisaalta en olekaan mt-ongelmainen.

Vierailija
11/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaamisesta ei ollut mitään puhetta.

Ihme ylitulkintaa.

Täällähän sinä siitä kirjoittelet :D

Taas yksi kiusaaja joka ei osaa ottaa itsestään vastuuta.

Vierailija
12/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan. Seksi on parasta sellaisen naisen kanssa, joka pitää ulkonäöstään ja kehostaan ja haluaa esitellä sitä estottomasti. Kamalinta seksiä olen saanut liikakilojaan ja selluliittiaan häpeilevän naisen kanssa.

Vierailija
13/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ollaan vihaisesti sanottu että olisin tällainen, mutta tosiasiassa mietin kerrankin tiede asioita kun olin "näyttänyt omahyväiseltä". Ajatukseni olivat ihan toisella puolen maapalloa :). Oli ihan että häh?

Vierailija
14/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana eräs heppu oli erittäin ylpeä vehkeensä koosta. Samanlainen tyyppi oli intissä. Sattumalta esitteli sitä kankeaan puoliheijarissa. Omahyväinen ilme naamallaan.

Molemmat olivat itseään täynnä ja korostetulla itseluottamuksella varustettuja.

Vierailija
15/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että hyvin usein nämä muiden silmissä omahyväisistä näyttävät ovat erittäin ujoja tai omissa ajatuksissaan.

Vierailija
16/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että hyvin usein nämä muiden silmissä omahyväisistä näyttävät ovat erittäin ujoja tai omissa ajatuksissaan.

Jep. Omahyväiseksi saatetaan leimata jo pelkästään siksi, että tekee omia asioitaan eikä huomioi just sitä ihmistä joka olisi huomiota vailla.

Vierailija
17/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ilmeisestikin kaunis mutta erittäin ujo, arka ja herkkä.

Ihan älyttömän monta kertaa minusta on sanottu että olen niin kovin ylpeä, omanarvon tunteva ja etäinen. Ne jotka minut oikeasti tuntevat tietävät että mietin pääni puhki mitä muut minusta ajattelevat ja olen hiljaa koska olen epävarma, en siksi että olisin itsevarma ja täynnä itseäni.

Niin että kun seuraavan kerran näet jonkun kauniin niin odota vähän aikaa ennen kuin päättelet mitään hänen sielunelämästään. Omahyväisiä ja itseensä rakastuneita on kaikennäköisissä ja -ikäisissä ihmisissä. Kuin myös epävarmoja, jotka kätkevät tunteensa kovan kontrollin alle.

Vierailija
18/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei inhota, mutta vähän huvittuneena seuraan sivusta tuota touhua. Sukupuolesta viis mutta jos sometili on täynnä omia naamakuvia pidän sitä ihmistä hyvin itserakkaana enkä yhtään kiinnostavana.

Sama. Omaa naamaansa toistuvasti postaavat ovat kyllä ihan oma lukunsa, ymmärtävätkö että ketään ei kiiinnosta sun naama lenkillä, salilla, töissä, harrastuksessa, päivästä toiseen samanlaisia otoksia... katsoisin jos olisi muutakin kuvakulmaa, mutta ei, ainoasaan se oma pärstä, vaikka kaunis onkin. 

Vierailija
19/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota mutta kyllä sellainen itsensä jatkuva ihailu hieman huvittaa. Surullisinta se on silloin, kun ikääntymisen myötä ulkokuori rapistuu ja tällaisilleihmisille se tekee joskus todella tiukkaa. Kuka nyt rupsahtamisesta muutoinkaan olisi innoissaan, mutta jos itseluottamus on rakentunut ulkonäölle ja siitä saadulle ihailulle, tipahtaa usein paljon korkeammalta.

Vierailija
20/41 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei inhota, mutta onhan se hassun näköistä. Oikeasti kauneimmilla/komeimmilla ei ole tarvetta tuommoiseen, eivätkä jatkuvasti pelkää näyttävänsä vähemmän hyvältä, koska itsetunto on kunnossa ja perustuu muuhunkin kuin ulkonäköön.

Mutta vielä vaivaannuttavampia ovat mielestäni ihmiset jotka olemuksellaan suorastaan pyytävät anteeksi olemassaoloaan. Eivät halua yhteiskuviin, tuntuvat jatkuvasti häpeävän itseään, ja kiinnittävät myös suhteettomasti huomiota siihen millaisena muut heidät näkevät. Se hermostuneisuus tarttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi