Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ulosotto

Vierailija
10.06.2020 |

viedä rahaa suoraan tililtä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että jos vaikka sukulainen lahjoittaa minulle tonnin, voiko uo vielä tililtä käydä viemässä siitä osan?

ap

Tilillä saa olla puolitoista kertaa suojaosuus, siihen ei ulosotto puutu. Yksin asuvalle suojaosuus voi olla n, 678/kk, eli puolitoista kertaa on n. 1017 e. 

Siinäkin on joku suoja-aika, ennen kuin uo tilillesi tulee. Sille ei siis tule mitään ilmoitusta, että "velallisella x on tilillään ollut jo 2 kuukautta 1100 rahaa".

Minulle jäi jokaikinen kuukausi sen jälkeen, kun olin maksanut 1/3 nettotuloistani tilille 1600 e. Nettopalkkani oli 2400 e/kk, ulosottovelkaa lyhensin 800 e/kk ja tilille jäi 1600 e/kk. Lomarahakuukausina vielä reilusti enemmän.  Joten ei pidä tuo sinun väitteesi paikkaansa.

Vierailija
22/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/ulosotto-pankkitililt%C3%A4

Ulosotolla on ohjelmisto joka seuraa pankkitilin saldoja jos ne ylittää tilin suojaosan ja hakee sieltä ylimääräiset pois. Tämä on sentään fakta.

Jännä juttu ettei koko kahdeksan vuoden uo-historiassani otettu rahoja tililtäni kuin sen yhden kerran, kun tieto maksuvapaasta kuukaudesta ei ollut tallentunut. Kuitenkin joka ikinen kesä kesälomarahojen ansiosta ylittyi reilusti suojaosuus. Mutta minä maksoinkin tunnollisesti 1/3 nettotuloistani.

Jos sinulla on ollut sopimus niin jos noudatat sitä niin silloin uo ei peri muilla keinoin. Mutta jos olet yhteistyökyvytön, niin sitten kaivetaan kaikki mitä voi ulosmitata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.minilex.fi/a/ulosotto-pankkitililt%C3%A4

Ulosotolla on ohjelmisto joka seuraa pankkitilin saldoja jos ne ylittää tilin suojaosan ja hakee sieltä ylimääräiset pois. Tämä on sentään fakta.

Jännä juttu ettei koko kahdeksan vuoden uo-historiassani otettu rahoja tililtäni kuin sen yhden kerran, kun tieto maksuvapaasta kuukaudesta ei ollut tallentunut. Kuitenkin joka ikinen kesä kesälomarahojen ansiosta ylittyi reilusti suojaosuus. Mutta minä maksoinkin tunnollisesti 1/3 nettotuloistani.

Jos sinulla on ollut sopimus niin jos noudatat sitä niin silloin uo ei peri muilla keinoin. Mutta jos olet yhteistyökyvytön, niin sitten kaivetaan kaikki mitä voi ulosmitata.

Kiitos, kun vahvistit asian, jota yritin täällä itsekin selittää.

Vierailija
24/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan sitä, että jos vaikka sukulainen lahjoittaa minulle tonnin, voiko uo vielä tililtä käydä viemässä siitä osan?

ap

Tilillä saa olla puolitoista kertaa suojaosuus, siihen ei ulosotto puutu. Yksin asuvalle suojaosuus voi olla n, 678/kk, eli puolitoista kertaa on n. 1017 e. 

Siinäkin on joku suoja-aika, ennen kuin uo tilillesi tulee. Sille ei siis tule mitään ilmoitusta, että "velallisella x on tilillään ollut jo 2 kuukautta 1100 rahaa".

Minulle jäi jokaikinen kuukausi sen jälkeen, kun olin maksanut 1/3 nettotuloistani tilille 1600 e. Nettopalkkani oli 2400 e/kk, ulosottovelkaa lyhensin 800 e/kk ja tilille jäi 1600 e/kk. Lomarahakuukausina vielä reilusti enemmän.  Joten ei pidä tuo sinun väitteesi paikkaansa.

TARKENNETAAN: Siihen (yli puolitoista kertaa suojaosuuden ylittävään summaan) ei ulosotto VÄLTTÄMÄTTÄ puutu. Eli tällainen esimerkkitilanne voisi olla juuri sellainen, että velallisen palkasta ulosmitataan se 1/3 osa nettosummasta. Jos tililläsi nyt vaikkapa yhden viikon ajan ehtisi olla yli 1017, niin tuskin uo ehtisi asiaan kiinnittää huomiota. 

Vierailija
25/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. voitat Veikkauksessa pari tonnia, sulla on pari päivää aikaa nostaa/siirtää rahat pois tililtä ennenkun ne mitään huomaa.

Vierailija
26/31 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. voitat Veikkauksessa pari tonnia, sulla on pari päivää aikaa nostaa/siirtää rahat pois tililtä ennenkun ne mitään huomaa.

Ja sitten olet vankilassa velallisen epärehellisyydestä.

Vierailija
27/31 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedän onko autoni myyntikiellossa?

Vierailija
28/31 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään voi. Olen tätä nyt koko päivän itkenyt. Vievät tuhkatkin pesästä. Toivottavasti on nyt siellä heillä hyvä mieli.

29/31 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saamassa korvauksia pahoinpitelystä niin voiko ulosotto viedä ne ?

Vierailija
30/31 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1178 kirjoitti:

Ei voi.

Vierailija
31/31 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1178 kirjoitti:

Ei voi ulosmitata henkilövahingosta maksettavaa korvausta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän