Varhaisraskauden ultra
Varasin äsken yksityiseltä ajan varhaisraskauden ultraan. Tutkimuksen aikaan minulla olisi laskennallisesti 6+4. Hoitaja sanoi, että heidän ohjeistuksensa on, että vasta 7+0 olisi hyvä mennä ultraan, jotta siellä varmasti näkyy jotakin.
Minulla on kuitenkin syy, jonka takia haluaisin varmistuksen raskaudesta jo aiemmin.. Onko teillä kokemusta ennen rv7 tehdystä varhaisultrasta? Kannattiko?
Kommentit (7)
Itse oon käynyt edellisessä raskaudessa varhaisultrassa rv6+ jotakin. Gyne tsekkas että alkio oli oikeassa paikassa, sydän tykytti kuvassa hienosti ja että kohdunkaula näytti oikeanlaiselta.
Tottakai voit mennä ultraan jos siltä tuntuu! Muutenkin raskaanaolevien kannattais hyödyntää noita yksityisen ultrapalveluita paljon enemmän, tuo varmuutta kun välillä käy tsekkaamassa että kaikki on hyvin! Ne julkisen tarjoamat raskausultrat on niin vähäiset.
Voiko siitä olla pienemmälle alkiolle suurempi riski , että ultrataan?
Ultraamiseen liittyy aina pieni riski. Mutta totta kai kannattaa edes kerran tarkistaa, miten kehittyy (rakenneultra). Ylimääräiset ultrat on mahdollisesti sikiön terveyden kustannuksella. Miksi niin kova hoppu ap:llä, aikeissa abortoida itse?
Kannattaa selvittää myös ultrataanko eka kerran neuvolassa esim. Seinäjoella katotaan rv 8 samat asiat kuin yksityisen ultrassa eikä maksa mitään.
Älkää suotta pelotelko ihmisiä ultran riskeillä.
”Ultraäänitutkimuksiin liittyviä haittoja on pohdittu ja arvioitu kymmeniä vuosia. Eri arvioinneissa on päädytty siihen, että asiallisessa käytössä ultraäänitutkimus on yleisesti turvallinen. Mitään merkkejä haitoista ei ole myöskään saatu.”
Lähde: Vastalääke - tutkitulla tiedolla huuhaata vastaan
https://www.vastalaake.fi/vl_puheenvuorot/onko-ultraaanitutkimus-vaaral…
Voit varmasti sen pari päivää odottaa. Nyt ehkä maksat turhasta, ei välttämättä osata vielä sanoa yhtään mitään.
Nostan kerran, josko joku kommentoisi!