Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko häissä vieraslahja pakollinen

Vierailija
09.06.2020 |

Mitä mieltä, onko nykyään pakollista antaa lahja vieraille häissä. Jos ruokakin maksaa jo 50€ per vieras, eikö se riitä?

Vaikea keksiä sopivaa vieraslahjaa mikä kuvastaisi meitä. Teepussit ja saippuat tuntuu teennäisiltä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraslahja häissä? Toivottavasti on provo.

Vierailija
2/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Milloin tälläinen muoti on tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä hiivatin vieraslahja???

Vierailija
4/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraslahja häissä? Toivottavasti on provo.

On se provo. Ilmiselvä.

Vierailija
5/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä hääkarkki riittää

Vierailija
6/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä ihmiset värkkää. Ja kalliillakin vielä.

Vuosikymmeniä sitten se hääkarkki oli ainoa muisto minkä häistä sai mukaansa.

Mutta nyt on muotia esim. Tilata pienpaahtimolta 150g kahvipusseja, johon liimataan itse suunniteltu tarra jossa lukee siis se Matti & Maija 24.6.2020.

Vierailija
7/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääkarkki ja saippuakuplapullo. Niihin voi präntätä teidän nimet ja hääpäivämäärän.

Vierailija
8/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAahas, perinteinen mukaan otettava hääkarkki onkin nyt vieraslahja. Ja kun puhutaan lahjasta, niin siinähän  on vain mielikuvitus rajana.

Siihen ei ole pakko uhrata loppuja rahoja hääbudjetista. 

Jos olisin vieraanne ilahtuisin hääkarkista, esim. jostakin käsin valmistetusta suklaasta tai muusta mömmöstä. Jos jaksatte, niin käärikää karkit itse ja liittäkää mukaan jokin pieni ja ikioma ajatuksenne elämänne tilanteesta sekä hyvän mielen toivotus minulle. Se tuntuisi hyvin henkilökohtaiselta ja huomaavaiselta hääjuhlanne vieraana. 

Tai jos sokerijutut eivät innosta tukekaa jotakin lähituottajaa ja ostakaa vaikka iso erä kuivattu yrttisekoitusta, jota voi käyttää grillaukseen tai muihin kesäruokiin ja pussitkaa ne. Jos osaat ommella sutaiset äkkiä vanhoista verhoista pussit ja ne sitten vain kiinni jollakin nätillä nauhalla plus jokin kiva pieni teksti.

Lahjojen ei tarvitse olla mitään älytöntä, Usein ekologisuus ja maalaisjärki on sallittua. Kaikki tajuavat, että rahaa menee häihin. Ei kannata liioitella.

Onnea tuoreelle hääparille sitten, kun sitä olette.

Vierailija
9/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita vieraslahjoja mutta katsokaa että ruokaa ja juomaa (ainakin alkoholitonta) riittää yllin kyllin koko hääväelle. Tämä ei ole kokemukseni mukaan itsestäänselvää nykyään.

Vierailija
10/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakollista. Me annettin kaikille piccolopullo samppanjaa ja rasia Neuhausin konvehteja.

Vierailija
11/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraslahja? Miksi vieraita pitäisi lahjoa? Ikinä kuullukka enkä tosiaankaan sellasta odottais. Se hääkarkki riittää eikä sekään oo pakollinen.

Vierailija
12/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakollinen. Edes hääkarkit ei ole pakollisia.

Tärkeintä on, että läheiset on siellä ja teillä on aikaa ja jaksamista aidosti kohdata jokainen vieras edes pienen hetken ajan, olla yhdessä läsnä: "Kiitos kun tulit. Meille on tärkeää että juuri sinä olet täällä meidän kanssa juhlimassa."

Sitten vielä hyvää ruokaa riittävästi. (Ruuan tarjoaminen on symbolista, mutta myös konkreettista huolehtimista ja välittämistä.) Ja se on siinä.

Muu on kuorrutusta, joka ei saisi viedä aikaa ja voimavaroja keskeiseltä asialta.

Vierailija
13/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, minä en ole edes koskaan kuullut mistään vieraslahjasta ja olen sentään jo ikäihminen.

Joku nykyajan kotkotus?

Vierailija
14/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme itse aio antaa vieraslahjoja häissämme, mutta yhden ystävän häissä lahja oli kukkien siemeniä pienessä pussissa, se oli mielestäni ihana lahja. Ne kukat kun kasvoivat sai muistella samalla häitä ja ihania ystäviä. 

Vierailija
15/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tiennyt, että jo ajat sitten on LASTEN synttäreillä annettu lahja vieraille. Nyt ne lapset ovat varttuneet naimisiinmenoikään ja sama vieraitten lahjominen jatkuu. Kun he sitten aikanaan täyttävät 50 v ja jäävät eläkkeelle, annetaan lahjat juhla- ja  läksiäisivieraille.

Tupaantuliasissa ja valmistujaisissa varmaan sama homma? Kas kun eivät rippi- ja ylioppilasjuhlissa ole vieraita lahjoneet.

Vierailija
16/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole tiennyt, että jo ajat sitten on LASTEN synttäreillä annettu lahja vieraille. Nyt ne lapset ovat varttuneet naimisiinmenoikään ja sama vieraitten lahjominen jatkuu. Kun he sitten aikanaan täyttävät 50 v ja jäävät eläkkeelle, annetaan lahjat juhla- ja  läksiäisivieraille.

Tupaantuliasissa ja valmistujaisissa varmaan sama homma? Kas kun eivät rippi- ja ylioppilasjuhlissa ole vieraita lahjoneet.

Joku milleniaali-ilmiö? Ei mun lapsuudessa 1980-1990 taitteessa ollu mitään vieraslahjoja. Juhlissa toki saatto olla joku kilpailu missä oli palkintoja (pikkuvihkoja, kumeja, yms hyödyllistä), mutta ei missään ollu lahjoja.

Vierailija
17/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku milleniaali-ilmiö? Ei mun lapsuudessa 1980-1990 taitteessa ollu mitään vieraslahjoja. Juhlissa toki saatto olla joku kilpailu missä oli palkintoja (pikkuvihkoja, kumeja, yms hyödyllistä), mutta ei missään ollu lahjoja.

Onginta oli yleinen ohjelmanumero jossa tuli pikkupussissa jotain, esim. tikkari ja tarra. 

T. Milleniaali

Vierailija
18/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hauska idea kesähäistä: vieraat sai hääparin nimillä varustetun kärpäslätkän, joka oli sydämen muotoinen.

Vierailija
19/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani samaan aikaan oli aina vieraille joku pikkulahja. Joko ongintana, aarteenetsintänä tai jonkun muun leikin yhteydessä.

Vierailija
20/25 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin tulitikkuaskit. Vasta nyt tajusin, että se oli kai jonkun sortin vieraslahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän