Karman laki - kokemuksia omasta elämästä
Uskotko ns karman lakiin? Jos uskot, kerro sinulle tai läheisillesi tapahtuneista asioista joissa mielestäsi karman laki toteutui.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Ex erotti mut lapsista 23v sitten. Sen jälkeen ollut paljon epäonnea elämässä ja tulee kuolemaan yksin.
Niin vai joudutko sinä helvettiin kun kiroat exääsi? Aika näyttää.
Yks heppu joka oli koulussa mulle ikävä, ajoi aikuisena poliisia karkuun, kolaroi ja kuoli.
Toinen heppu joka oli vielä ikävämpi, tuikkasi tyttöystävänsä hengiltä ja istui linnassa kymmenisen vuotta.
Jos olisin saanut valita, noiden kahden kohtalot olisi voineet olla toisinpäin, sääliksi kävi vaan sitä tyttöystävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos karma olisi totta niin poliisia, oikeuslaitosta yms. Ei tarvittaisi koska tämä mystinen "karman laki" Hoitaisi kaiken heidän puolestaan.
Eli ihmisten keksimää huuhaata. Keksitty vain jotta ihmisillä olisi parempi mieli tässä paska maailmassa.
Kyllä se hoitaakin ja nämäkin ovat karmalaitoksia.
Eräs koulukiusaaja sairastui hankalaan krooniseen sairauteen, ja joutuu aina välillä leikkaukseen. Tautiin ei kai kuole, mutta aika karmea on muuten.
Toinen ei ole löytänyt itselleen ammattia, ties kuinka mones koulu menossa eikä valmista tule
Eräs sadistiopettaja sairastui eläkeikään päästyään vakavasti ja kuoli
Ja yksi läheisiään kiusannut tyyppi sai lääkäriltä väärän diagnoosin ja luuli pari kuukautta, että kuolee pian. Sitten kävi ilmi, että diagnoosi olikin väärä.
Näyttää toimivan käänteisesti. Olen ollut kiltti ja kohtelias ihmisiä kohtaan . Kohtelen kaikkia tasa-arvoisesti . Seurauksena ikuinen yksinäisyys sekä köyhyys . Kiusaaja / alistaja sukulaiset taas asuvat miljoona - asunnoissa isojen perheiden kanssa. Ovat menestyneet elämässään . Ajattelin siirtyä pahan puolelle loppuelämäksi jos silleen alkaisi hyvää tapahtua . Hyvyydellään ei ainakaan pärjää tässä sairaassa maailmassa.
m41
Vierailija kirjoitti:
Näyttää toimivan käänteisesti. Olen ollut kiltti ja kohtelias ihmisiä kohtaan . Kohtelen kaikkia tasa-arvoisesti . Seurauksena ikuinen yksinäisyys sekä köyhyys . Kiusaaja / alistaja sukulaiset taas asuvat miljoona - asunnoissa isojen perheiden kanssa. Ovat menestyneet elämässään . Ajattelin siirtyä pahan puolelle loppuelämäksi jos silleen alkaisi hyvää tapahtua . Hyvyydellään ei ainakaan pärjää tässä sairaassa maailmassa.
m41
Mitä meinaat konkreettisesti pahan puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Kusipää ja töitä välttelevä ex ei pystynyt maksamaan asuntolainaansa ja joutui muuttamaan kimppakämppään. Aikanaan paasasi, että ihminen on omaisuutensa arvoinen. Kyllä, hävettää että koskaan rakastin noin noloa tyyppiä. Sen tyhmyyden karma kosti minulle.
Onpa absoluuttinen idiootti.
Ai joku multimiljardööri on mittaamattoman arvokas, mutta joku hyväsydäminen köyhä mittaamattoman arvoton?
Oma karma, perheen karma, suvun karma, heimon karma, kansan karma?
Vierailija kirjoitti:
Eräs koulukiusaaja sairastui hankalaan krooniseen sairauteen, ja joutuu aina välillä leikkaukseen. Tautiin ei kai kuole, mutta aika karmea on muuten.
Toinen ei ole löytänyt itselleen ammattia, ties kuinka mones koulu menossa eikä valmista tule
Ja yksi läheisiään kiusannut tyyppi sai lääkäriltä väärän diagnoosin ja luuli pari kuukautta, että kuolee pian. Sitten kävi ilmi, että diagnoosi olikin väärä.
Eräs toimittaja joka kirjoitti minusta huonon jutun kuoli nuorena syöpään. Mutta kumpi tässä oli syy ja seuraus - kirjoittiko hän huonosti koska oli jo sairas ja kipuinen.
Vierailija kirjoitti:
m41
Niin tai palkinnot ovat erilaisia. En minä varakkaiden perheonnia kadehdi, sillä en ole onnellista varakasta perhettä tai lasta eläessäni nähnyt. He kipuilevat. Sen sijaan vaatimaton ja rauhallinen elämä voi tuoda paljonkin onnea, jos osaa arvostaa sitä mitä saa. Sinun syntisi on kateus, jos luopuisit siitä niin eiköhän tuo kipuilukin loppuisi. Kapitalismi ja apinamainen menestys ovat kuitenkin vaan yksi peli, jota tässä elämässä voi pelata. Omasta mielestäni on parempi kasvaa kohti valoa kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma karma, perheen karma, suvun karma, heimon karma, kansan karma?
Eli käytännössä ympäristön sekä verkostojen vaikutus ja perisynti. Oma karma on omat teot.
Perisynti johtuu samasta kuin esimerkiksi se, että taistelukoiraksi jalostettuun rotuun syntyvä poikanen kantaa mukanaan sitä rotunsa perimää, joka aiheuttaa kiihottumista, raivokohtauksia, itsesuojeluvaiston ylittävää tappohimoa, jne. Jalostusta voi kuitenkin tehdä mihin suuntaan tahansa. Perisynti vainoaa meitä läpi elämämme jos sille ei mitään tee, mutta aika nopeasti murrosiän jälkeen on myös mahdollista sen negatiivinen vaikutus purkaa, jos ottaa tunteensa hallintaansa ja alistaa ne vaikkapa sitten jeesukselle. Ihminen ei siis ole perisynnin suhteen avuton.
Mikään elämässä ei ole kiveen kirjoitettua, eli verkostoistaan voi luopua ja ympäristöään voi vaihtaa. Käytännössä voit ihan itse päättää mitä haluat ja näin tapahtuu. Karma kuittaantuu samalla tavalla kuin syntikin: parannuksen tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Luettele myös hyvät tyypit kenelle on tapahtunut pahoja asioita. Minä tiedän moniakin. Kenelle tahansa voi tapahtua tuollaisia, ei siinä mitata oletko kiltti hyvä vai paha.
Uskon varmaan. Ex joka erotti meidät lapsien kanssa. Kokenut syövän. Pelkästään huonoja parisuhteita jne. Ei ole todellakaan saanut hyvää elämää.
En usko sen kummemmin. Minulla on kyllä tiettyjä arvoja/periaatteita joiden mukaan elän.
Ei ole sellaista.
Uskovana silti tiedän että jokainen joka on kimppuuni hyökännyt on saanut takaisin.
Esim nöyryytti minua julkisesti > itse kuset housuissa tajuttomana julkisesti hetken päästä
Lastensuojelu minulle > sai heti itse lasun itselleen
Yritti tappaa minut > kuoli itse onnettomuudessa
Jumala on asiat säätänyt näin, esimerkkejä voisin luetella loputtomiin.
Herran palvelijan osa on hyvä.
Saman asian takia Israel menestyy pienenä joukkona vaikka on täysin altavastaaja.
Maailma ei ymmärrä. Se mitä minulta varastetaankin niin saan 7 kertaisena takaisin ja saan kerätä tulisia hiiliä niiden niskaan kun tämä toimii oikeasti. Eivät ymmärrä miten ja sana sanookin että jumalaton kiristelee hampaitaan nähdessään ...
Minä kylvän hyvää ja niitän istuttamaani.
Pahat teot ei minua kaada.
Se minkä he varastikin tulee 7 kertaisena takaisin ja näen miten saavat tekonsa itselleen.
99% ihmisistä ei ymmärrä tätä ja suututtaa jumalattoman kun näkee.
Kaikille tämä mahdollisuus on auki, kääntykää Herran puoleen Jeesuksen nimessä hän avaa tien ja hylätkää pahuus
Niin siis tuohan on käytännössä karma mutta eri retoriikalla. Ainoa ero raamatun syntiopin ja karman välillä on se, että syntejä voi pyytää ja saada anteeksi jeesuksen uhrauksen vuoksi. Karmassa ei tällaista ole vaan karma täytyy vaan käydä läpi.
Käytännössä iso osa jeesukseen nojaavista ei ole tenyt mitään parannusta eikä siis kuitannut karmaansa. Käytännössä tämä tarkoittaisi sitä, että taivaaseen astuisi eri henkilö kuin se, joka ihminen maan päällä oli, jos tämän synnit pestäisiin pois kerralla esim. kuoleman yhteydessä.
Uskovaisen ei kannata tuudittautua tuohon anteeksiantoon vaan elää kuten opetetaan, jumalaa miellyttävää elämää, syntielämästä luopuen ja parannus tehden. Anteeksiannosta huolimatta. Tämä on myös katolisen paavin lausunnoissa tältä vuodelta. Että älkää olko niin varmoja taivaaseen pääsystänne.