Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehutaanko sinua usein kauniiksi?

Vierailija
09.06.2020 |

Minua on kehuttu elämäni aikana todella harvoin kauniiksi. Kehuja ei tule livenä eikä somessa. Edes kaverini eivät tule kommentoimaan esimerkiksi kuviini somessa. Päivitän somea aika vähän enkä postaa usein selfieitä tms. Olen huomannut, että monet saavat todella paljon ulkonäköön liittyviä kehuja sosiaalisessa mediassa.

Olen aina ollut hoikka, pitkähkö ja mielestäni kasvonpiirteiltäni sopusuhtainen. Saatteko te kauniit ihmiset paljon kehuja ulkonäöstänne koko ajan? Minua kehutaan niin harvoin, että muistan ne yksittäiset kerrat, kun joku työkaveri tai tuntematon on tullut kehumaan ulkonäköä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein, että se menetti merkityksensä jo kauan sitten. Enää en edes kiinnitä siihen huomiota. Se loppuu kyllä aikanaan rupsahtamisen myötä. Ottaisin mieluummin vastaan kehuja älykkyydestä, ystävällisyydestä tai jostakin muusta henkisestä ominaisuudesta, johon voin itse jopa vaikuttaa. En pyytänyt näyttää tältä kuin näytän, enkä ole tehnyt sen eteen mitään. AINA on tuntunut hölmöltä vastaanottaa kehuja siitä hyvästä, että näytän kauniilta. Mieluummin tosiaan kuuntelisin kehuja jostakin sellaisesta asiasta, johon minulla on osaa ja arpaa.

Vierailija
2/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska en ole.

Naiset eivät koskaan ole sanoneet edes mitään kilttiä. Ainoastaan miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kehutaan usein kauniiksi, vaikka en ole kaunis, vaan pikemminkin oudonnäköinen.

En usko että kehujen määrä korreloi ulkonäön kanssa tai menee ainakaan yksi yhteen.

Vierailija
4/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne jotka sosiaalisiin perhosia nii niitä kehuu kaverit Somessa... Ja joo on kehuttu muakin paljon ehkä enemmän luonnossa..

Vierailija
5/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ovat ” kehuneet” kun ovat halunneet seksiä eli eivät siis oikeasti ole pitäneet mua kauniina. Vilpitöntä kehua naamastani en ole saanut koskaan, ainoastaan haukkuja.

Vierailija
6/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aina.

Vierailija
7/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekin vaikuttaa millainen kehumisenkulttuuri omassa ystäväpiirissä on. 

Vierailija
8/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootsä lapsi?

Vierailija
9/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat ” kehuneet” kun ovat halunneet seksiä eli eivät siis oikeasti ole pitäneet mua kauniina. Vilpitöntä kehua naamastani en ole saanut koskaan, ainoastaan haukkuja.

Kyllä ne ihan oikeita kehuja on. Tämä on teillä monilla naisilla jostain syystä vaikea ymmärtää.

Vierailija
10/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, koska en ole.

Naiset eivät koskaan ole sanoneet edes mitään kilttiä. Ainoastaan miehet.

Täällä toisinpäin eli vain naiset kehuneet ulkonäköä ja tyyliä.  Mutta naisten ja miesten maut eroavatkin usein toisisistaan.

Vierailija
11/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan sanota kauniiksi. En ole ruma, mutta en kauniskaan ja olen jo nelikymppinen, niin ikä näkyy myös.

Vierailija
12/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kehuja kuitenkan usko, jos ei itse pidä itseään tarpeeksi kauniina!

Vierailija
13/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen kehuja silloin tällöin. Työskentelen kaupassa ja työajalla tuntemattomat naiset ovat kehuneet (hiuksia, ihoa, piirteitä) kun taas kadulla miehet tulevat iskemään. Perhe ja suku kehuu, ystävien kanssa emme ole varmaan koskaan kehuneet toisiamme? Yleensä vain muutoksia kuten hiustenleikkaus ihaillaan, mutta mikään ulkonäön ylistys ei kuulu keskusteluaiheisiin.

Jännä juttu on se, etten näe itseäni kauniina. Huono itsetunto varmasti taustalla, mutta peiliin kun katsoo niin näen tarkalleen mikä naamassa on vialla (hyppyrinenä, pyöreät kasvot, nasaalijuonteet, silmäpussit).

Vierailija
14/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja se on todella noloa ja ärsyttävää. Miksi tarvii ikinä koskaan arvostella kenenkään ulkonäköä? Eiköhän jokainen ihminen tiedä, miltä näyttää.

Vierailija
15/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kehutaan kauniiksi joskus, tosin ei koskaan kotona mun miehen toimesta. Ja joskus vierailla kielillä kehut menee vähän huti kun ei täysin voi ymmärtää tarkotusta. Siis joo oon mä aika hyvin kärryillä niin ku ranskasta ja farsista, mutta silti sanojen ja kultturien erot sekottaa. kuulostaa tosi kivalta ja söpöltä kun joku kuiskaa korvaan jotain tosi xxx ja pitää lujasti kii.

Vierailija
16/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kehuta juuri ikinä. Muutaman kerran elämän aikana sanottu kauniiksi ja muistan kyllä joka ikisen kehun.

Vierailija
17/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein.

En asu Suomessa joten täkäläisille olen varmaan eksoottinen ja siksi sanovat kauniiksi.

Laskin että viikon aikana 7 eri ihmistä kutsui mua kauniiksi livenä, somessa en ole yhtä ”suosittu”.

En kyllä miellä itseäni kauniiksi mutta ihan kivalta ne kehut silti tuntuu.

Vierailija
18/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista koska minua olisi viimeksi kehuttu yhtään mistään, ellei opiskeluihin liittyviä arvosteluja ohjaajien toimesta lasketa. Niissäkin tietty tuodaan esiin sekä vahvuudet että heikkoudet tasapuolisesti, ja arvostelu on pakko tehdä, joten tuskin sitä lasketaan aidoksi kehuiksi. En muista koska mieskään olisi kommentoinut minua mitenkään, ei hyvällä eikä pahalla. Itselleni taas on helppoa jakaa ihan vilpittömiä kehuja, jos huomaan että joku on jossain hyvä, uudet hienot hiukset tms. mutta kun nyt miettii, niin enpä ole koskaan saanut takaisin vastaavia kehuja.

Vierailija
19/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kertaakaan. Olen pukeutunut myös niihin korkkareihin ja hameeseen mitä täälläkin kaikki toitottaa. Eipä vaan kertaakaan - ei kertaakaan ole sanottu edes nätiksi. Ehkä en sitten ole. Pakko kait hyväksyä.

Vierailija
20/30 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole lähes koskaan kuullut kauniiksi kehumista. Kuulin sellaisen kehun ensimmäisen kerran yli kolmikymppisenä ja menin heti naimisiin sen miehen kanssa, joka kehui.

En tiedä, olenko sitten todella ruma, olisin luullut itseäni ihan kauniiksi. On joitain kertoja pysäytetty kadulla ja pyydetty malliksikin, kerran jopa yksi nainen olisi halunnut kosmetiikkafirman kasvomainoksen koekuvaukseen, mihin ei ehkä haeta kaikkein rumimpia.

Mutta kun kukaan ei ikinä, siis ikinä ole kehunut kauniiksi, muuta kuin mieheni (joka on ollut ammattimiesmalli - jos sellainen pitää minusta, ehkä en ole ruma?), niin en oikein voi luottaa ja uskoa, että olisin kaunis.

Kärsin ehkä jonkinlaisesta ruumiinkuvan häiriöstä ja näen lähes pelkkiä vikoja, kun katson peiliin.

Haluaisin nähdä nämä ketjun naiset, joita on kehuttu kauniiksi, että miltä he näyttävät, minkä näköisiä naisia kehutaan.