Kehutaanko sinua usein kauniiksi?
Minua on kehuttu elämäni aikana todella harvoin kauniiksi. Kehuja ei tule livenä eikä somessa. Edes kaverini eivät tule kommentoimaan esimerkiksi kuviini somessa. Päivitän somea aika vähän enkä postaa usein selfieitä tms. Olen huomannut, että monet saavat todella paljon ulkonäköön liittyviä kehuja sosiaalisessa mediassa.
Olen aina ollut hoikka, pitkähkö ja mielestäni kasvonpiirteiltäni sopusuhtainen. Saatteko te kauniit ihmiset paljon kehuja ulkonäöstänne koko ajan? Minua kehutaan niin harvoin, että muistan ne yksittäiset kerrat, kun joku työkaveri tai tuntematon on tullut kehumaan ulkonäköä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat ” kehuneet” kun ovat halunneet seksiä eli eivät siis oikeasti ole pitäneet mua kauniina. Vilpitöntä kehua naamastani en ole saanut koskaan, ainoastaan haukkuja.
Tämä niin tuttua. Onneksi en usko. Tiedän kyllä olevani ruma. Ja sitten kun en usko näitä valehtelijoita, nehän suuttuu siitä 😄
No siis kyllä ja ei. Saan somessa sitä sellaista naisten keskinäistä kehumista, joka ei liity ulkonäköön oikeasti vaan tarkoittaa vain että olen hyvä tyyppi ja kommentoija pitää minusta. Samoin pilkun jälkeen narikassa on kehuttu miesten taholta, mutta se on vielä tyhjempää puhetta. Eli tosissaan ei kehuta koskaan.
Yhden ainoan kerran oli tilanne, joka ei kai oikein selity muulla kuin sillä, että oikeasti miellytin tyypin silmää. Oltiin juuri pubiin saapuneina katselemassa itsellemme istumapaikkaa, kun ohitse kulki joku miesporukka, josta yksi kääntyikin yhtäkkiä ympäri ja tuli mun luokse sanomaan, että olin sen mielestä tosi kaunis. Sitten se meni heti pois, eli ei sillä ainakaan mitään taka-ajatuksia ollut. Tosin voihan olla, että halusi vain olla ystävällinen ja piristää mun päivää. Oli kyllä tosi kummallinen juttu.
Ja siis ihan rehellisesti sanottuna olenkin maailman tavallisimman näköinen nainen enkä herätä kenessäkään mitään tunteita, hyvä jos muistetaan seuraavan kerran nähdessä. Siten en kehuja keneltäkään odota enkä edes halua, minusta olisi vain kiusallista olla kommentoinnin ja arvioinnin kohteena. Esimerkiksi juuri somessa se naisten välien hoitaminen kauniiksi sanomalla on mielestäni pelkästään teennäistä ja vetää huomion siihen tosiasiaan, ettei kohde oikeasti ole kaunis. En oikein ymmärrä, miten se tapa on edes syntynyt.
(Ja kun joku kuitenkin ihmettelee että miksi sitten julkaista itsestä kuvia, niin todettakoon, että yli kaksi vuotta vanha profiilikuva on mielestäni huijausta.)
Ennen joo, mutta kun 30 vee ylittyi niin muistutan päivä päivältä enemmän noita-akkaa kuin kaunista. :'(
Saattaa sekin vaikuttaa, että vaikka olen piirteiltäni sopusuhtainen, olen mielestäni aika tylsän näköinen. Mussa ei varmaan ole sellaisia piirteitä kovin paljoa, jotka jäisivät mieleen. Silmät, nenä suu... kaikki keskikokoisia ja niin average. Olen myös olemukseltani keskivertoa vakavampi ja varautuneempi. Pukeutumiseltani olen varmaan aika arkinen ja arkimeikin teen 5 minuutissa. Kauniiksi ovat kehuneet lähinnä seurustelukumppanit.
Kaltaiselleni ihmiselle, joka saa ulkonäkökehuja harvoin on aina outoa saada niitä yhtäkkiä. Esimerkiksi kerran kesällä kadulla vastaani käveli joku ihan selvinpäin oleva nuori mies, joka sanoi "kaunis" eikä mitään muuta ja jatkoi matkaa. Siis ei mitään typerää vislailua eikä toisaalta treffeille pyytämistä. Kai hän halusi vaan piristää päivää. En ollut sinä päivänä keskimääräistä laittautuneempi. Tukka ponnarilla. Jalassa mustat culottes-housut ja päällä musta toppi. Aika normaalit kesävaatteet.
Saan kaupungilla ihailevia katseita ja baarissa yritetään iskeä jatkuvasti.
Kyllä ja ei. Tuota harrastavat kaverit tietää jo etten pidä siitä. Miesten kehuilla on aina ollut tietty päämäärä.
Ehkä he ovat realisteja ja vaatimattomia joille riittää se kohtuullinen määrä kuvia nettiin.
Vaikka joku olisi kuinka kaunis tahansa hän voi myös olla harkitseva ja jalat maassa tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat ” kehuneet” kun ovat halunneet seksiä eli eivät siis oikeasti ole pitäneet mua kauniina. Vilpitöntä kehua naamastani en ole saanut koskaan, ainoastaan haukkuja.
Kyllä ne ihan oikeita kehuja on. Tämä on teillä monilla naisilla jostain syystä vaikea ymmärtää.
Miksi sitten "kiitos, mutta ei kiitos"-vastauksen jälkeen onkin liki poikkeuksetta ruma leh mä tai ruma huo ra?
Vierailija kirjoitti:
Minua kehutaan usein kauniiksi, vaikka en ole kaunis, vaan pikemminkin oudonnäköinen.
En usko että kehujen määrä korreloi ulkonäön kanssa tai menee ainakaan yksi yhteen.
Yleensä tavikset ja keskivertoa epämieluisamman näköiset saavat eniten kehuja hyvännäköisyydestään, koska suuri massa eli tavikset odottavat vastavuoroisuutta toiselta. Eli liioitellut ja katteettomat kehut toiselle ovat keino saada validaatiota itselle, ja siten kokea itsensä paremman näköiseksi kuin realistinen peilikuva. Kaunis ja varsinkaan komea eivät saa vastaavasti kehuja, koska moni olettaa heidän kyllä tietävän sen itsekin, ja saaneen jo "riittävästi" kehuja. Avoimemmissa kulttuureissa myös kauniita ja komeita kehutaan, ja selkeästi osoitetaan huomiota niille, joille se luonnollisestikin kertyisi. Suomessa kulttuuriperinnön ja vallitsevan ilmapiirin vuoksi täällä tätä ilmiötä esiintyy vähemmän. Suhtaudun sentristisesti siihen, onko tämä hyvä vai huono asia.
Öö .. ja miksi mä menisin jotain kehumaan nätiksi joka on pukeutunut korkkareihin ja hameeseen.
Noin niinkuin esimerkkinä ?
Zinc
Ei tulis mieleenkään ..