Mitä ootte tehny kun yläkertaan muuttaa Elefantteja?
Nyt kaikki vinkit tarpeen. Miten saada tuo louskutus ja jumputus loppumaan siedettävälle tasolle? Tuntuu kuin katto irtoaisi.
Kommentit (21)
Yks taktiikka ois vetää videolle, todisteena.
Otan osaa, mulla seinän takana kaksi elefanttia.Laitattivat laminaattilattian ja nyt kuuluu joka ikinen askel(tömäys).Todella kamalaa.Nukkuvat ja loikoilevat koko päivän kunnes klo 20.30 alkaa se tömistely aina yhteen yöllä.Olen ihan poikki , kun saan nukutuksi vasta yhden jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Kusipelti
Tämä klassikko toimii aina, kun on naapureiden kanssa ongelmia.
Miksiköhän nämä elefantit vielä aina tuntuvat olevan yöeläjiä? Pyykit pestään ja kuivurissa huristetaan tietysti iltayöstä ja edestakaisinhan siinä on tömistettävä pitkin asuntoa pitkälle yöhön.
Toisten kävelytyyliin on vaikea puuttua, mutta jos oikeasti kovasti häiritsee, niin sanoisin asiasta.
Tuli mieleeni kesä Berliinissä toissavuonna. Olin asuntovahtina kaksi kuukautta yhdessä kerrostalossa. Yläkerrassa asui pariskunta, joka harrasti todella äänekästä seksiä joka ikinen yö ja en tiedä harrastivatko monta kertaa vai kestikö se vain pitkään vai oliko siellä jopa monta pariskuntaa. Olisin itse halunnut nukkua noin 22-08 välillä, mutta jouduin kuuntelemaan sitä voihkimista ja kiljumista aina aamukolmeen, neljään asti ja kun sitten vihdoin nukahdin, heräsin vasta alkuiltapäivästä. Ihan hirveä kesä :(
Minun elefanttini järisyttävät omaakin lattiaani, kun lattian välissä on vain seinät. Olen aina miettinyt onko elefanteilla joku tietynlainen askellus, koska painosta ei ainakaan näyttäisi olevan kyse.
Kuinka huonot seinät ja lattiat teillä asunnoissa on kun kaikki tömistelyt ja muut kuuluu sinne? Oikeestiko häiritsee nukkumista vai oletteko ääniherkkiä.Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa eikä koskaan ole naapurien tömistelyt häirinneet Yöuniani eikä muutakaan elämistä.Normaaleja elämisen ääniä asunnossa kävely on, eri asia jos joku huudattaa stereoita täysillä basso päällä.
Neukkukuutiot, mikä ihana tapa asua.
Yleensä vingutan myöhään illalla tai aikaisin aamulla sitä narisevaa peilikaapin ovea joka sullakin on. Tulee jokaisessa luksuskämpässä.
Puutalossa kuuluu naapurin askeleet portaissa.
Mikä on kusipelti?
Myötätuntoni on täysin niillä ihmisillä, jotka sattuvat asumaan alapuolella sitten, kun tyttäreni muuttaa kerrostaloon. Se saa omakotitalon ikkunatkin helisemään askelluksellaan. Onneksi nukkuu kyllä yöt :)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka huonot seinät ja lattiat teillä asunnoissa on kun kaikki tömistelyt ja muut kuuluu sinne? Oikeestiko häiritsee nukkumista vai oletteko ääniherkkiä.Olen asunut kerrostalossa ja rivitalossa eikä koskaan ole naapurien tömistelyt häirinneet Yöuniani eikä muutakaan elämistä.Normaaleja elämisen ääniä asunnossa kävely on, eri asia jos joku huudattaa stereoita täysillä basso päällä.
Helposti kuuluu vanhemmissa rakennuksissa. Se tömistäminen ei rajoitu ylläolevaan asuntoon vaan kuuluu myös seinänaapureille ja rakenteita pitkin jopa muualle taloon. Jos et ole tätä kokenut niin olet onnekas. Ellet sitten ole itse se tömisyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kusipelti?
Myötätuntoni on täysin niillä ihmisillä, jotka sattuvat asumaan alapuolella sitten, kun tyttäreni muuttaa kerrostaloon. Se saa omakotitalon ikkunatkin helisemään askelluksellaan. Onneksi nukkuu kyllä yöt :)
Teinipoikien sammakkofoorumin meemi naapureiden kiusaamisesta. Kustaan pellille, pistetään pakkaseen ja jäätymisen jälkeen pudotetaan naapurin postiluukusta sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kusipelti?
Teinipoikien sammakkofoorumin meemi naapureiden kiusaamisesta. Kustaan pellille, pistetään pakkaseen ja jäätymisen jälkeen pudotetaan naapurin postiluukusta sisään.
Yyh. Kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti kuuluu vanhemmissa rakennuksissa. Se tömistäminen ei rajoitu ylläolevaan asuntoon vaan kuuluu myös seinänaapureille ja rakenteita pitkin jopa muualle taloon. Jos et ole tätä kokenut niin olet onnekas. Ellet sitten ole itse se tömisyttäjä.
Muutin 1970-luvulla rakennetusta talosta 2018 rakennettuun. Täällä kuuluu normaali puhekin läpi, pahvilaatikossa asun nyt. Vanhassa talossa ei kuulunut mitään.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on kusipelti?
Tämä hiljentää töminää? Vai saat häädön?
Meillä myös 4 v vanhassa talossa kuuluvat askeleet, lorina vessasta ja herätyskello, jota torkutetaan kuudesta seitsemään. Raivostuttaa, kun 40 vuotta jouduin heräämään siihen aikaan, niin nyt olisi kiva nukkua. Mitkään muut äänet eivät kuulu.
No tällä hetkellä yläkerrassa asustelee vain lintuja ja oravia, joten elefantit vielä puuttuu.
Olen ostanut pitkävartisen harjan ja koputellut sillä aina kun kuuluu töminää.
Olen myös sujauttanut hiiriä postiluukusta.