Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väsyttää kun vierailut ovat aina yksipuolisia

Vierailija
09.06.2020 |

Miehen veli perheineen on meille äärimmäisen tärkeitä, mutta viime vuosina on alkanut todella ärsyttämään se, että he eivät ikinä kutsu meitä synttärikahvitteluja pidemmäksi aikaa kylään, mutta meidän luokse tulevat (ja välillä kutsuvat itse itsensä) oikein mielellään yöksi tai pariksi. Tuomisina on pullo tai pari viiniä ja sillä "hinnalla" syödään ja juodaan sitten koko vierailu.

Täytyykö sitten lopettaa kokonaan heidän kanssaan ajanvietto, sillä hyvin selkeisiinkin kommentteihini siitä, että tultaisiinko me tällä kertaa teille kylään, ei kiinnitetä mitään huomiota? Emme jaksa enää olla se osapuoli, jotka pohtii ruuat, käy kaupassa, kokkaa, siivoaa, pesee lakanat jne.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä miehen veli on miehen veli eli ihan puheväleissä oleva sukulainen. Jos ottaa päähän se, että tulevat kylään, niin osaan sanoa asian kauniisti. Meillä tosin mies varmaan sanoisi, että perheen yhteisistä rahoista ne tarjoilut maksetaan ja perheen yhteisellä pesukoneella pyykit pestään, joten pikkurouva opettelee asettamaan sanansa toisin.

En ole koskaan ajatellut, että vierailujen tulee olla vastavuoroisia. En laske, miten monta kertaa sisko on käynyt meillä, jotta voin sanoa, että nyt on meidän vuoro tulla teille. Ei maailma ole mitään tasapelin hakemista, vaan ihmisten kanssa viihtymistä. Meillä ei ole koskaan ollut rahat niin tiukalla, että ei yökyläilijälle ole voitu aamupalaa tarjota.

Ei maailma ole myöskään toisen kustannuksella jatkuvasti lomailua ilman vastavierailuja. Sellainen ei kuulu normaaleihin käytöstapoihin. Taidat itse harrastella tuollaista.

Itse asiassa en ole ollut yli 20 vuoteen yökylässä missään, menen hotelliin ja nautin siellä aamupalani. Näin siksi, että harvalla on tarjota vierashuonetta omalla wc.llä ja suihkulla.

Meillä taas tuo mahdollisuus on eli pihassa pieni vierastalo, joten ei ole mikään ongelma, jos sisko/veli/kaveri/kuka tahansa tuttu perheineen halua tulla käymään. En laske sitä, mitä aamupala maksaa tai monetko lakanat joudun pesemään (aika harvat, koska vierailla on omat liinavaatteet mukana) enkä laske edes sitä, miten usein haen vieraat asemalta meille. Vastavierailukulttuuri on minulle täysin vieras, koska Suomessa ei ole sellaista ollut ennen kuin nyt kolmekymppiset sen keksivät. Mitään ei tehdä, jos siitä ei saa palkintoa!

No olen 50+ ja samat vierailusäännöt ovat olleet ennenkin. Harvalla on vierastaloa, missä vieraita majoittaa. Äläpä turhaan provoile ja vääristele ap:n ongelmaa.

Mitkä ihmeen vierailusäännöt? Käytöksen kultainen kirja vuodelta 1956 ei tuollaisia tunne.

Vierailija
22/24 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan vieraita. Meille ei pääse kukaan. Nähdään porukalla ravintoloissa, teattereissa jne. Suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokit on lokkeja. Piste.

Vierailija
24/24 |
10.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua kotiini yövieraita. Kauhea ajatus pitää yön yli perheitä, en jaksa. Liian raskasta. Eikä kyse ole kustannuksista vaan siitä että oman kodin valtaa vieras joukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi