Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hah. Tein facebook-profiilin, en antanut puh.nroani ja selailin tuttujen ihmisten profiileita - facebook poisti minut

Vierailija
09.06.2020 |

En "noudattanut facebookin yhteisönormeja" 😂
Luin "yhteisönormeista" lisätietoja, ja siellä mainittiin kuinka tärkeää on, että käyttäjät voivat VOIMAANTUA facebookin avulla😂

Miten facebookistakin on tullut näin naurettavan naiivi sivusto?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

Joo, kuvaanikaan en laittanut. Halusin pitkästä aikaa nähdä mitä vanhoille tutuille kuuluu. No eipähän taas muutamaan vuoteen tarvitse käydä katsomassa, ehdin onneksi selaamaan kaikki mieleeni tulleet ihmiset :)

-ap

kuva pitää olla

Ai, aika paljon löytyi kuvattomia profiileita kun laitoin hakuun tuttujeni nimiä.

Luulenpa että tuo puh.nrottomuus oli se syy poistoon, koska mulla oli joskus kuvaton profiili jota ei poistettu, silloin oli puh.nro annettuna.

-ap

Ei voi olla puhelinnumerostakaan. Olen poistanut oman puhelinnumeroni Facebookista vuosia sitten, eikä mun profiilia ole vieläkään poistettu. Mulla tosin on oma naama profiilikuvassa, että oisko sitten niin että jompikumpi (kuva/nro) pitää olla?

Vierailija
22/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollu puhnroa facessa, eikä oo ollu mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä syytetään fb:ssä stalkkauksesta vaikka facebook se on, joka stalkkaa ihmisiä.

Vierailija
24/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä kerrota mitä kuuluu. Korkeintaan on kuva koirasta syömässä tms.

Vierailija
25/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä heille kuului kuvan perusteella

Osa oli saanut uuden parisuhteen ja jokunen lapsiakin.

-ap

julkisia profiileja sun tutuilla

Vierailija
26/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasitko omalla nimellä

Ihan ohiksena mietin, mutta mistä ne tietävät facebookissa kenellä on millainenkin nimi? Ja kuka sen muka tarkistaa, onko siellä oikeasti jotain moderaattoreita jotka käyvät läpi jokaisen rekisteröidyn profiilin vai algoritmiko tarkkailee niitä jotenkin?

Eivät tuttusikaan sitten löydä sinua

Vierailija
27/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa, koska minulla on 3 sivuprofiilia eikä FB ole koskaan syytellyt mistään tai tehnyt estoja. Tietenkin kaikissa on kuva, niitähän nyt saa napattua vaikka mistä.

Vierailija
28/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin avata ig tilin en saanut rekisteröitymistä edes loppuun kun tuli Ilmo että tili suljettu koska en noudattanut plaaplaa miten voi sulkea kun ei oltu edes avattu. Pitäkööt shaissee sormensa.

Ite tein sinne joskus tilin seuratakseni muusikoita. Laitoin omakuvaks ite kuvaamani maisemakuvan ja jaoin pari kuvaa. Sit vaan lisäilin muusikoita seurattavien listalle. Sit yks ilta menin yhen muusikon saitille ja tykkäsin +100 julkaisusta koska tykkäsin niistä oikeasti jo sillo ku mul ei ollu tiliä mil tykätä. Ei meny kauaa ku ig poisti mun tilin. En oo jaksanu uutta tehä ku muusikoiden julkasuita pääs kattelee ilmanki. Sit ig alko tekee niin et näit vaan mitä joku on julkassu, mut et pystyny klikkaa julkasua auki ku se ohjas sisäänkirjautumissivulle. Nykyään ei pääse kattoo ees kenenkää julkasuseinää ku ig heittää suoraan sisäänkirjautumissivulle . Vttu mitä paskaa!

Vierailija
29/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teit stalkkausfakeprofiilin. Hyvä kun poistavat kaltaisesi häiriköt.

Jos heitä häiritsee että joku ei anna puh.nroaan, niin miksi ylipäätään ovat mahdollistaneet rekisteröitymisen ilman puh.nroa? Ilmoituksessa lukee vieläpä että "VOIT lisätä puh.nrosi myöhemmin" eikä suinkaan "sinun PITÄÄ lisätä puh.nrosi myöhemmin". Aika harhaanjohtavaa minusta.

-ap

Tuskin se siitä numerosta johtui, vaan siitä että kävit stalkkaamassa muiden tilejä.

Vierailija
30/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fb:ssä toinen profiili. Kummassakaan mun fb-tilissä ei ole puhelinnumeroa. Molemmissa on selvät profiilikuvat. Ei ongelmaa.

Vierailija
31/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

Joo, kuvaanikaan en laittanut. Halusin pitkästä aikaa nähdä mitä vanhoille tutuille kuuluu. No eipähän taas muutamaan vuoteen tarvitse käydä katsomassa, ehdin onneksi selaamaan kaikki mieleeni tulleet ihmiset :)

-ap

kuva pitää olla

Ai, aika paljon löytyi kuvattomia profiileita kun laitoin hakuun tuttujeni nimiä.

Luulenpa että tuo puh.nrottomuus oli se syy poistoon, koska mulla oli joskus kuvaton profiili jota ei poistettu, silloin oli puh.nro annettuna.

-ap

Jotkut profiilit näkyvät kuvattomina, jos ei ole kaveri. Aiemmin oli ainakin sellainen asetus mahdollinen, että profiilikuvakin on salattu muilta kuin kavereilta. 

Vierailija
32/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fb:ssä toinen profiili. Kummassakaan mun fb-tilissä ei ole puhelinnumeroa. Molemmissa on selvät profiilikuvat. Ei ongelmaa.

Minulla ei myöskään ole puhelinnumeroa fb:n tiedoissa.

Vierailija
33/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan siihen keksiä jonkun puhelinnumeron jos sen pakottavat antamaan. Minä en ainakaan omaa salaista numeroani heille anna. Ei siellä ihan kaikki omalla nimelläkään toimi.

Vierailija
34/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut poistettiin kun tein pari kertaa profiilin ja poistin sen. Nyt ei pääse edes julkisiin profiileihin.

Vierailija
35/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasitko omalla nimellä

Ihan ohiksena mietin, mutta mistä ne tietävät facebookissa kenellä on millainenkin nimi? Ja kuka sen muka tarkistaa, onko siellä oikeasti jotain moderaattoreita jotka käyvät läpi jokaisen rekisteröidyn profiilin vai algoritmiko tarkkailee niitä jotenkin?

Eivät tuttusikaan sitten löydä sinua

Täh? En puhunut itsestäni, vaan esitin kysymyksen joka tuli mieleen. Eli kuinka facebook tietää kuka siellä on milläkin nimellä?

Vierailija
36/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

-ap

kuva pitää olla

-ap

Jotkut profiilit näkyvät kuvattomina, jos ei ole kaveri. Aiemmin oli ainakin sellainen asetus mahdollinen, että profiilikuvakin on salattu muilta kuin kavereilta. 

Ei ole ollut mahdollista pitkään aikaan. Vain profiilikuvan kommenttiosion voi piilottaa.

Vierailija
37/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä haukutaan Facebookkia, mutta sitten samalla kehutaan Instagramia ja Whatsappia.

Ettekö tajua, että kaikki nämä ovat Facebookin omistuksessa?

Vierailija
38/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä haukutaan Facebookkia, mutta sitten samalla kehutaan Instagramia ja Whatsappia.

Ettekö tajua, että kaikki nämä ovat Facebookin omistuksessa?

Miten niin haukutaan? :D Ap ihmetteli poiston syytä ja sitä ollaan tässä pohdittu. Selitystä asiaan ei ole kyllä tainnut vieläkään tulla. Instat, Twitterit ym. samaa kastia, voivat varmasti tehdä saman tempun lähes yhtä mielivaltaisista syistä. Ei kai niistä ota erkkikään selvää. Tuntuvat säännöt aika sattumanvaraisilta tai sitten eri ihmisille on eri säännöt, ehkä uusia käyttäjiä syynätään tarkemmin.

Vierailija
39/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on väärällä nimellä profiili. Ei ole kuvia eikä puhelinnumeroita. En ole antanut mitään tietoja itsestäni tai sijainnistani. Minulla on siellä kaksi kaukana asuvaa kaveria, joilla niin ikään on valenimi. Olen käynyt katsomassa työhön ja harrastuksiin liittyviä sivuja, mutta muuta käyttöä en ole sivustolle löytänyt. Ylipäänsä tehtyäni profiilin viime marraskuussa olen käynyt FB:ssa kolmisen kertaa. 

Instassa en ole, mutta Whatsappilla soittelen videopuheluita.

Vierailija
40/53 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

-ap

kuva pitää olla

-ap

Profiilikuva on aina julkinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän