Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Hah. Tein facebook-profiilin, en antanut puh.nroani ja selailin tuttujen ihmisten profiileita - facebook poisti minut

Vierailija
09.06.2020 |

En "noudattanut facebookin yhteisönormeja" 😂
Luin "yhteisönormeista" lisĂ€tietoja, ja siellĂ€ mainittiin kuinka tĂ€rkeÀÀ on, ettĂ€ kĂ€yttĂ€jĂ€t voivat VOIMAANTUA facebookin avulla😂

Miten facebookistakin on tullut nÀin naurettavan naiivi sivusto?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

Joo, kuvaanikaan en laittanut. Halusin pitkÀstÀ aikaa nÀhdÀ mitÀ vanhoille tutuille kuuluu. No eipÀhÀn taas muutamaan vuoteen tarvitse kÀydÀ katsomassa, ehdin onneksi selaamaan kaikki mieleeni tulleet ihmiset :)

-ap

kuva pitÀÀ olla

Ai, aika paljon löytyi kuvattomia profiileita kun laitoin hakuun tuttujeni nimiÀ.

Luulenpa ettÀ tuo puh.nrottomuus oli se syy poistoon, koska mulla oli joskus kuvaton profiili jota ei poistettu, silloin oli puh.nro annettuna.

-ap

Ei voi olla puhelinnumerostakaan. Olen poistanut oman puhelinnumeroni Facebookista vuosia sitten, eikÀ mun profiilia ole vielÀkÀÀn poistettu. Mulla tosin on oma naama profiilikuvassa, ettÀ oisko sitten niin ettÀ jompikumpi (kuva/nro) pitÀÀ olla?

Vierailija
22/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollu puhnroa facessa, eikÀ oo ollu mitÀÀn ongelmia.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

IhmisiÀ syytetÀÀn fb:ssÀ stalkkauksesta vaikka facebook se on, joka stalkkaa ihmisiÀ.

Vierailija
24/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei siellÀ kerrota mitÀ kuuluu. Korkeintaan on kuva koirasta syömÀssÀ tms.

Vierailija
25/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MitÀ heille kuului kuvan perusteella

Osa oli saanut uuden parisuhteen ja jokunen lapsiakin.

-ap

julkisia profiileja sun tutuilla

Vierailija
26/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasitko omalla nimellÀ

Ihan ohiksena mietin, mutta mistÀ ne tietÀvÀt facebookissa kenellÀ on millainenkin nimi? Ja kuka sen muka tarkistaa, onko siellÀ oikeasti jotain moderaattoreita jotka kÀyvÀt lÀpi jokaisen rekisteröidyn profiilin vai algoritmiko tarkkailee niitÀ jotenkin?

EivÀt tuttusikaan sitten löydÀ sinua

Vierailija
27/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Aika outoa, koska minulla on 3 sivuprofiilia eikÀ FB ole koskaan syytellyt mistÀÀn tai tehnyt estoja. Tietenkin kaikissa on kuva, niitÀhÀn nyt saa napattua vaikka mistÀ.

Vierailija
28/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin avata ig tilin en saanut rekisteröitymistÀ edes loppuun kun tuli Ilmo ettÀ tili suljettu koska en noudattanut plaaplaa miten voi sulkea kun ei oltu edes avattu. PitÀkööt shaissee sormensa.

Ite tein sinne joskus tilin seuratakseni muusikoita. Laitoin omakuvaks ite kuvaamani maisemakuvan ja jaoin pari kuvaa. Sit vaan lisÀilin muusikoita seurattavien listalle. Sit yks ilta menin yhen muusikon saitille ja tykkÀsin +100 julkaisusta koska tykkÀsin niistÀ oikeasti jo sillo ku mul ei ollu tiliÀ mil tykÀtÀ. Ei meny kauaa ku ig poisti mun tilin. En oo jaksanu uutta tehÀ ku muusikoiden julkasuita pÀÀs kattelee ilmanki. Sit ig alko tekee niin et nÀit vaan mitÀ joku on julkassu, mut et pystyny klikkaa julkasua auki ku se ohjas sisÀÀnkirjautumissivulle. NykyÀÀn ei pÀÀse kattoo ees kenenkÀÀ julkasuseinÀÀ ku ig heittÀÀ suoraan sisÀÀnkirjautumissivulle . Vttu mitÀ paskaa!

Vierailija
29/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teit stalkkausfakeprofiilin. HyvÀ kun poistavat kaltaisesi hÀiriköt.

Jos heitĂ€ hĂ€iritsee ettĂ€ joku ei anna puh.nroaan, niin miksi ylipÀÀtÀÀn ovat mahdollistaneet rekisteröitymisen ilman puh.nroa? Ilmoituksessa lukee vielĂ€pĂ€ ettĂ€ "VOIT lisĂ€tĂ€ puh.nrosi myöhemmin" eikĂ€ suinkaan "sinun PITÄÄ lisĂ€tĂ€ puh.nrosi myöhemmin". Aika harhaanjohtavaa minusta.

-ap

Tuskin se siitÀ numerosta johtui, vaan siitÀ ettÀ kÀvit stalkkaamassa muiden tilejÀ.

Vierailija
30/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla on fb:ssÀ toinen profiili. Kummassakaan mun fb-tilissÀ ei ole puhelinnumeroa. Molemmissa on selvÀt profiilikuvat. Ei ongelmaa.

Vierailija
31/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

Joo, kuvaanikaan en laittanut. Halusin pitkÀstÀ aikaa nÀhdÀ mitÀ vanhoille tutuille kuuluu. No eipÀhÀn taas muutamaan vuoteen tarvitse kÀydÀ katsomassa, ehdin onneksi selaamaan kaikki mieleeni tulleet ihmiset :)

-ap

kuva pitÀÀ olla

Ai, aika paljon löytyi kuvattomia profiileita kun laitoin hakuun tuttujeni nimiÀ.

Luulenpa ettÀ tuo puh.nrottomuus oli se syy poistoon, koska mulla oli joskus kuvaton profiili jota ei poistettu, silloin oli puh.nro annettuna.

-ap

Jotkut profiilit nĂ€kyvĂ€t kuvattomina, jos ei ole kaveri. Aiemmin oli ainakin sellainen asetus mahdollinen, ettĂ€ profiilikuvakin on salattu muilta kuin kavereilta. 

Vierailija
32/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on fb:ssÀ toinen profiili. Kummassakaan mun fb-tilissÀ ei ole puhelinnumeroa. Molemmissa on selvÀt profiilikuvat. Ei ongelmaa.

Minulla ei myöskÀÀn ole puhelinnumeroa fb:n tiedoissa.

Vierailija
33/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No voihan siihen keksiÀ jonkun puhelinnumeron jos sen pakottavat antamaan. MinÀ en ainakaan omaa salaista numeroani heille anna. Ei siellÀ ihan kaikki omalla nimellÀkÀÀn toimi.

Vierailija
34/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minut poistettiin kun tein pari kertaa profiilin ja poistin sen. Nyt ei pÀÀse edes julkisiin profiileihin.

Vierailija
35/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avasitko omalla nimellÀ

Ihan ohiksena mietin, mutta mistÀ ne tietÀvÀt facebookissa kenellÀ on millainenkin nimi? Ja kuka sen muka tarkistaa, onko siellÀ oikeasti jotain moderaattoreita jotka kÀyvÀt lÀpi jokaisen rekisteröidyn profiilin vai algoritmiko tarkkailee niitÀ jotenkin?

EivÀt tuttusikaan sitten löydÀ sinua

TÀh? En puhunut itsestÀni, vaan esitin kysymyksen joka tuli mieleen. Eli kuinka facebook tietÀÀ kuka siellÀ on millÀkin nimellÀ?

Vierailija
36/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

-ap

kuva pitÀÀ olla

-ap

Jotkut profiilit nĂ€kyvĂ€t kuvattomina, jos ei ole kaveri. Aiemmin oli ainakin sellainen asetus mahdollinen, ettĂ€ profiilikuvakin on salattu muilta kuin kavereilta. 

Ei ole ollut mahdollista pitkÀÀn aikaan. Vain profiilikuvan kommenttiosion voi piilottaa.

Vierailija
37/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀllÀ haukutaan Facebookkia, mutta sitten samalla kehutaan Instagramia ja Whatsappia.

Ettekö tajua, ettÀ kaikki nÀmÀ ovat Facebookin omistuksessa?

Vierailija
38/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÀÀllÀ haukutaan Facebookkia, mutta sitten samalla kehutaan Instagramia ja Whatsappia.

Ettekö tajua, ettÀ kaikki nÀmÀ ovat Facebookin omistuksessa?

Miten niin haukutaan? :D Ap ihmetteli poiston syytĂ€ ja sitĂ€ ollaan tĂ€ssĂ€ pohdittu. SelitystĂ€ asiaan ei ole kyllĂ€ tainnut vielĂ€kÀÀn tulla. Instat, Twitterit ym. samaa kastia, voivat varmasti tehdĂ€ saman tempun lĂ€hes yhtĂ€ mielivaltaisista syistĂ€. Ei kai niistĂ€ ota erkkikÀÀn selvÀÀ. Tuntuvat sÀÀnnöt aika sattumanvaraisilta tai sitten eri ihmisille on eri sÀÀnnöt, ehkĂ€ uusia kĂ€yttĂ€jiĂ€ syynĂ€tÀÀn tarkemmin.

Vierailija
39/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minulla on vÀÀrĂ€llĂ€ nimellĂ€ profiili. Ei ole kuvia eikĂ€ puhelinnumeroita. En ole antanut mitÀÀn tietoja itsestĂ€ni tai sijainnistani. Minulla on siellĂ€ kaksi kaukana asuvaa kaveria, joilla niin ikÀÀn on valenimi. Olen kĂ€ynyt katsomassa työhön ja harrastuksiin liittyviĂ€ sivuja, mutta muuta kĂ€yttöÀ en ole sivustolle löytĂ€nyt. YlipÀÀnsĂ€ tehtyĂ€ni profiilin viime marraskuussa olen kĂ€ynyt FB:ssa kolmisen kertaa. 

Instassa en ole, mutta Whatsappilla soittelen videopuheluita.

Vierailija
40/53 |
09.06.2020 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kerro koko totuutta

-ap

kuva pitÀÀ olla

-ap

Profiilikuva on aina julkinen

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kaksi kaksi