Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen rippimekko teillä oli ja millaiset kuvat otettiin? Tuli vain mieleen, kun löysin muutossa rippikuvani..

Vierailija
09.06.2020 |

.. Jossa kökötän ruusu kädessä soutuveneessä :D Muilla oli studiossa otettuja pönötyskuvia ja minä istun veneessä. Päällä keltakukallinen mekko, jonka sydämen muotoinen pääntie oli äidistä liian avoin ja valkoiset polvisukat.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt helkkari... ensinnäkin, mulla oli krapula ja olin puhkinaitu. Isä haki mut silloisen poikkiksen luonta aamukasilta ja huusi että antaisi selkään ellei olisi konfirmaatiopäivä. Mulla oli kaula ihan purtu ja kun koetin meikata niin kaikki vaan levis. Äiti pisti mulle kukallisen sifonkihuivin kaulaan ja pakotti pesemään naaman, kostoksi vedin kahta kauheammat maskit.  Mulla oli mustaksi värjätyt hiukset ja sivukalju. Vaatteina äidin vanha myrkynvihreä minimekko sillä se oli ainoa mekko minkä mä suostuin pukemaan ja mustat tennarit. Kuva otettiin siinä kirkon takana   ja osassa kuvissa mulla on rööki suussa ja osassa makaan maassa.

Joo.. syksyllä jouduinkin sitten koulukotiin. Että semmoinen nuoruus.

Vierailija
22/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli farkkuhame, mutta minkään valtakunnan rippikuvaa ei otettu, eikä asiaa mitenkään juhlittu, koska en ollut uskossa. Ei tosin ollut kukaan muukaan perheessäni, mutta tämän kuitenkin äitini antoi syyksi sille, ettei asiaa tarvitse juhlistaa. Jotenkin olisi ollut mukava, että joku kuva siitä päivästä olisi muistona, kuuluuhan se monien nuoruuden tietynlaisiin merkkipaaluihin ja siirtymäriitteihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 90-luvun lopulla lyhythihainen valkoinen paitapusero ja värikäs pitkä kukallinen hame. Rippikuvat otti 12-vuotias pikkusisko, ei siis mitään studioita eikä ammattilaisia.

Vierailija
24/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli yli pihi, joten havajipaita sai kelvata. Ja olen siis nainen.

Vierailija
25/25 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon päässyt ripiltä 2003, kuvat käytiin ottamassa jonkun verran jälkikäteen. Mulla oli silloisen muodin mukaisesti aivan törkeän matalat lantiofarkut ja valkoinen paita, missä olkapäät jäi paljaiksi (Carmen-paita?). Yläreuna oli pitsiä. Paidan alareunan ja farkkujen yläreunan välissä jäi vatsaa näkyviin joku viisi senttiä. 🙄 Yllättäen kiitoskorttiin valittiin sellainen kuva, jossa alaosa ei näy... Valkaistu kananpersetukka ja kulmakarvat nypitty ihan viivoiksi. 👌🏻