Millainen rippimekko teillä oli ja millaiset kuvat otettiin? Tuli vain mieleen, kun löysin muutossa rippikuvani..
.. Jossa kökötän ruusu kädessä soutuveneessä :D Muilla oli studiossa otettuja pönötyskuvia ja minä istun veneessä. Päällä keltakukallinen mekko, jonka sydämen muotoinen pääntie oli äidistä liian avoin ja valkoiset polvisukat.
Kommentit (25)
Ihan karmeat kuvat. Olin maailmaa vihaava angistissa rypevä teini ja minulla oli päälläni musta hihaton paitapusero sekä mustat farkut, hameeseen en suostunut! musta hiuspehko roikkui naamalla ja puristin verenpunaista ruusua kuin koettaisin katkaista sen. Lisäksi kuva on otettu kerrostalolähiön mattotelineellä.
Vierailija kirjoitti:
Alerekistä löytyi ihme kyllä valkoinen tyköistyvä hame, jossa oli napitus edessä. Vieläkin mielestäni hyvännäköinen kuvissa tuo hame.
Tuohon aikaan oli monilla kukkamekkoja.
Studiokuva.
Jos olit soutuveneessä, niin teillä oli varmaan mökki. Kuulostaa hyvältä kuvalta. Olen nähnyt paljon niitä vihreän puskan edessä otettuja ulkokuvia ja niissä ei ole mielestäni mitään jujua.
Ei ollut, kun valokuvaajana työskentelevä serkkuni raahasi minut lähirantaan ja lainasi jonkun venettä :D
Ap
Keltainen paita ja keltaiset farkut. Oikein kirkkaankeltaiset.
Tahdoin tilannekuvia kirkon pihalta, eikä mitään erityistä rippikuvaa. Veljeni teki parhaansa, mutta eivät ne mitään erityisen hyviä kuvia olleet. Kielsin myös ruusut ja muut turhanpäiväiset kukkaset. Halusin rahaa.
Minulla on 70-luvun tyyliin sopiva ruskeapohjainen kellomekko valkoisilla kukilla ja samasta kankaasta lyhythihainen, vyötäröltä rypytetty pusero ja kiilapohjaiset siihen sopivat nahka-avokkaat tuliaisina Italiasta. Hiukset lyhyet.
Olin alipainoinen anorektikko, joka ei suostunut syömään rippijuhlatarjoilua inhotessaan omaa lihavuuttaan ja rumuuttaan. Itse asiassa olin nätti ja onneksi anoreksiasta selvittiin.
Mulla oli valkoinen paita ja musta hame. Ne pönötyskuvat otettiin ulkona jonkun kukkapensaan edessä, niin että aurinko paistoi silmiini ja ilme sen mukainen.
Äidin sininen vekkihame ja alerekistä löydetty paitapusero jossa pitsikaulus. Niin ja äidin valkoiset remmiavokkaat. Kunnon afropermis ja fritsuja kaulassa XD Vuonna 92.
Päällä oli äidin minulle teetättämä neulemekko. Pikkusisaruksilla oli samanlaiset. Minulta ei kysytty mielipidettä omaan mekkooni eikä mihinkään muuhunkaan. En edes ajatellut pidinkö asioista vai en, koska äidin kontrolli oli niin läpitunkevaa. Hän valitsi myös yo-mekkoni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan karmeat kuvat. Olin maailmaa vihaava angistissa rypevä teini ja minulla oli päälläni musta hihaton paitapusero sekä mustat farkut, hameeseen en suostunut! musta hiuspehko roikkui naamalla ja puristin verenpunaista ruusua kuin koettaisin katkaista sen. Lisäksi kuva on otettu kerrostalolähiön mattotelineellä.
Mutta tuohan tekee sinusta mielenkiintoisen. Ehdottomasti kuvailun perusteella hyvä kuva. Siinä on sisältöä pelkkää kuvaa enemmän.
No ei minulle mitään mekkoa ostettu! Mitä nyt turhaa yhtä päivää varten ja kyllä ne toisten tytöt oli niin nätisti laitettu. Niinpä niillä oli uudet mekot ja kampaukset jne.
Sini-valkoinen röyhelökuvatus, oli silloin 90-luvun alussa kyllä hieno. Myin eteenpäin, oli päällä vain sen yhden kerran.
Keltavihreä-kukallinen, lyhythihainen polvimittainen mummomekko. Semmoinen jossa napitus vyötäröllä ja hillitty kaula-aukko. Kuvat otettiin pensaiden edessä kirkon pihassa ja aurinko paistoi suoraan silmiin, oikein nätti siristysirvistys joka kuvassa!
Mulla valkoinen kauluspaita ja mustat housut 😐 kuin poika 😐 muilla tytöillä mekot 😟
Mulla oli ihan kamala valkoinen roiskeläppä. Ja lokinpaskaa silmissä :D t. Ripille päässyt 2006, pikkupissis.
Äitini teetti mulle ompelijalla aivan järkyttävän puolihameen ja liivin. Tämä oli siis 70-luvun puolivälissä. Näytin ihan baaritarjoilijalta! Sain sentään itse valita kenkäni, jotka olivat muodikkaat korokepohjaiset. Kuvassa kävin paikallisessa kuvaamossa. Tyypillinen sen ajan kuva. Otsatukka hienosti rännillä ja ylisuuret silmälasit päässä :D.
Mulla oli kasarin puolivälissä valkoinen kellohame ja valkoinen pusero, jossa oli kyynärpäihin ulottuvat puhvihihat ja vähän jotain brodeerattua koristelua, selässä napit. Jalassa valkoiset, kärjestä auki olevat nahkaiset avokkaat ja valkoiset sukkikset tai polvisukat -- en muista kummat oli, ja hame sen verran pitkä ettei kuvista näy.
Studiokuvat otettiin, niissä mulla on iso ruusukimppu, jossa sekä kirkkaan- että vaaleanpunaisia ruusuja.
Ei mekkoa. Housut ja jakkutakki. Tukka letillä.
1990-l alkua
Vierailija kirjoitti:
Keltainen paita ja keltaiset farkut. Oikein kirkkaankeltaiset.
Jännä että keltaista on ollut monella, niin minullakin. Ihan törkeän lyhyt kesämekko,
kirkkaan/syvänkeltainen, jossa pieniä valkeita palloja. Rippimekon "seksikkyyttä" korosti sen tiukka tyköistuvuus yläosasta, ohut kangas ja hulmuava kellohelma. Pienet tyttömäiset puhvihihat, mutta kaula-aukko ei onneksi liian antava.
Mekko oli minusta niin kaunis, että halusin ostaa sen, vaikka ainoa koko jäljellä oli 34 ja oma kokoni yleensä 36.
No, ei kukaan huomautellut mitään. Se oli sitä aikaa, kun monella oli mikroshortsit alban alla.
Valkoinen "neliö"kaula-aukkoinen pusero ja valkoinen hame. Lyhyehköt hiukset ja etuhiukset silmillä. Vuosimallia -84. Kuva aika perus. Riparilla oli todella kivaa. Hyvä Vaasa ja Österhankmon leirikeskus :)
Onko ollut joskus perinne että hame rippikuvissa? Kun niin monella hame tai mekko.
Itse tosiaan pääsin ripille 1990-l alussa pikkukaupungissa ja housut oli ok. Alba toki päällä kirkossa.
Alerekistä löytyi ihme kyllä valkoinen tyköistyvä hame, jossa oli napitus edessä. Vieläkin mielestäni hyvännäköinen kuvissa tuo hame.
Tuohon aikaan oli monilla kukkamekkoja.
Studiokuva.
Jos olit soutuveneessä, niin teillä oli varmaan mökki. Kuulostaa hyvältä kuvalta. Olen nähnyt paljon niitä vihreän puskan edessä otettuja ulkokuvia ja niissä ei ole mielestäni mitään jujua.